افزایش قیمت‌ها در آستانه ‌عید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۴/۷/۱ کد خبر: 102932 منبع: پرینت

افزایش روز افزون قیمت‌ها در حالی صورت می‌گیرد كه از یک سو مردم در آستانه نزدیک شدن زمستان قرار دارند و از جانب دیگر به خاطر فرا رسیدن عید سعید اضحی، شاهد افزایش كمرشكن قیمت مواد مورد نیازشان می باشند. مردم به این باور اند كه عدم حاكمیت و كنترل ارگان‌های مسوول بــه بازار، عامل این افزایش شده است.

باشندگان شهر کابل می گویند: در این روز‌ها نرخ مواد غذایی به خصوص میوه جات خشک به شكل سرسام آوری بلند رفته و تاجران قیمت دلخواه شان را بالای مواد می گذارند و گاهی بلند رفتن قیمت تیل و زمانی هم مشكل راه‌های مواصلاتی را بهانه می سازند. بسیاری از تاجران و دكانداران مواد مورد نیاز را جمع كرده و نزدیک عید آن را به بازار عرضه می دارند كه این عوامل سبب بلند رفتن قیمت‌ها می گردد.

در این اواخر نرخ‌ها در تمام عرصه‌ها به خصوص مواد اولیه بی نهایت بلند رفته است و به همین ترتیب در قیمت هر جنس تغییراتی رونما شده است. بدون شک تا روز عید این نرخ‌ها بیشتر از این بالا خواهد رفت.

دکانداران در این مورد می گویند: دولت باید مشكلات ترانسـپورتی را با پاكستان و كشور‌های همسایه حل نماید.

با تاسف بازار آزاد، برای مسوولان یـک بهانه است كه بازار كنترل نشود. فساد اداری بــــه اوج خود رسیده و حتی كارمندان پایین رتبه شهرداری و نواحی مربوط از ما به بهانه‌های مختلف پـول می گیرند. این اخاذی‌ها بـدون شک بالای قیمت مواد ارتزاقی تاثیر گذار است.

سلیم نایب خیل


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است