هیچ کس خدا نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۷    ۱۳۹۴/۷/۱ کد خبر: 102924 منبع: پرینت

عزیز دلم!
هرکسی هستی: فیلسوفی؛ فعال مدنی هستی؛ روشن فکری؛ منتقدی و یا مرشد و عالم دینی باش ولی حق نداری به کسی فحش بدی. حق نداری بدون مدرک و دلیل روشن کسی را متهم کنی. حق نداری خود را حق مطلق و دیگری را باطل مطلق فرض کنی؛ حق نداری خود را عقل کل و دیگری را جاهل و نادان کل بپنداری، حق نداری خود را خادم اصیل و پاک سرشت و دیگری را خاین بالفطره و بد سرشت فرض کنی. حق نداری به خاطر تخلفات و تعلقات کسی به او، فرزندان و خانواده اش بی حرمتی کنی.

نازنین برادر!
بدان جرم یک عمل فردی است. هرکسی که جرمی مرتکب می شود نباید دیگری را که نسبتی با او دارد در هجوم تهمت و توهین و تحقیر و تخریب قرار دهی.

روشنای چشم من!
توهین و تهمت و افترا و تحقیر و تخفیف کسی مطابق قانون جرم است و بر اساس اخلاق قبیح و زشت

جانم!
اگر موفقیت ها و رشد و بالندگی افراد تو را آزار می دهد و حسد و خیانت را در تو زنده می کند بکوش خودت را بالاتر ببری و در افق و ارتفاع رفیع تر و گسترده تر پرواز کنی. تلاش کن تا استعدادها و نیروهای خدا دادی ات را بارور نمایی.

نازنینم!
دنیا و زندگی و انسانیت در پرتو محبت و فروتنی و خدمت بدون توقع حتی در حد یک تشکر ساده و بی پیرایه جلوه و جمال روشن می یابد. زیباتر می شود. زیستنی تر و راحت تر. پس این گونه زندگی کن؛ انسان تر می شوی و آسان تر و شیرین تر زندگی می کنی. اصلا اینگونه محشر می شوی...

فدای تو بشوم!
خدا خیلی زیبا و بی نهایت مهربان است. خیلی بخشنده است. او منبع همه نیروها و توان ها و دارایی ها و زیبا و شیرینی ها است.
پس به سوی او، راهی باز کن و خود را در آغوشش قرار بده؛ در دستان سبز و بخشنده بی منت و رشوت او بسپار، اینگونه خودت، زندگیت و جهانت رنگ و طعم و عطر دیگر خواهد داشت.

پس جان من! تو خیلی زیبایی مانند هر نسخه ای دیگر از عشق و آشوب او...
قدر خودت را بدان. خود را به دریای رحمت و محبت او بسپار. نیروهایت را بارور نما. با خودت آشتی کن. به دیگری لبخند بزن و دلت را همسان دریا پرگستره و پر ژرفا بساز....
دریا شو...دریایی باش. خدای زیست کن و مانند یک آدم زیبا و زندگی بخش راهت را برو.. بی جهت به کسی تنه نزن و سخت نگیر...هیچ کس خدا نیست. هیچ کس شیطان آفریده نشده است. همه انسانند...

همواره سبز و سازنده و آرام باشی دوست من!

عارف رحمانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وکیل صاحب هیچکس از ابتدا وکیل خلق نشده است ! اول خودت چرا وزرا را به تهمت گفتی بست های عایداتی را به مزایده گذاشته اند؟؟؟؟

>>>   اگر این نوشته واقعا"از خود آقای رحمانی باشد من به جناب ایشان پیشنهاد میکنم که آنرا خیلی با احساس به خوانش گرفته و و صدایش را ثبت کرده و در اوقات فراغت، روزانه دو-سه بار آنرا بشنوند شاید متن نوشته شده توسط خودش، بر طرز تفکر و رفتارش موءثر واقع شده و به این گفته های خودش(که ممکن در یک حالت غیر عادی، برایش الهام شده باشد) اولتر ار هر کس دیگر، خود عالیجناب، عمل نموده و دنیا و آخرت خود را آباد بسازد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است