وزارت داخله خاطرات یک نظامی آمریکا را رد کرد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۰    ۱۳۹۴/۷/۱ کد خبر: 102922 منبع: پرینت

برخی از رسانه ها اخیرا مصاحبه ای را با یک تن از نیروهای آمریکایی بر اساس خاطرات وی در سال 2011، در مورد بدرفتاری ها و بچه بازی در نیروهای پولیس محلی افغانستان منتشر کرده اند.

نشر این مصاحبه که بر بنیاد خاطرات یک نظامی آمریکایی در زمان ماموریت اش در افغانستان در سال 2011 استوار است از یک سو بدلیل موردی بودن و غیر رسمی بودن مصاحبه شونده و از سوی دیگر به دلیل کهنه بودن معلوماتی که به رسانه ها ارایه شده، در شرایط کنونی موضوعیت ندارد.

برخی از رسانه های آمریکایی به نقل از نظامیانی که با آنان مصاحبه شده، نوشته اند که بچه بازی در افغانستان یک فرهنگ است و مقام های امنیتی نیز به شکایاتی در این خصوص توجه و رسیدگی نمی کنند که این گفته ها کاملا نادرست است و وزارت داخله آن را به شدت رد می نماید.

گفتنی است که بچه بازی نه تنها که به لحاظ فرهنگی در افغانستان یک عمل زشت و مذموم است بلکه در قوانین نافذه ی کشور نیز به عنوان جرمی که مجازات سنگین در پی دارد شناخته شده و مسوولان پولیس ملی و محلی نیز مکلف اند تا از بروز آن در صفوف نیروهای پولیس جلوگیری نموده و عاملان را به پنجه قانون بسپارند.

وزارت داخله جمهوری اسلامی افغانستان، با توجه به موثریت نیروهای پولیس محلی در جنگ با تروریزم، روند اصلاحات بنیادین در صفوف این نیروها را از چند سال به این سو آغاز کرده و با اعزام هیات به 29 ولایت کشور، عملکرد نیروهای پولیس محلی را بگونه جدی و همه جانبه مورد بررسی قرار داده و به منظور بهبود هرچه بیشتر موثریت این نیروها، اخیرا مسوولیت سوق و اداره آنان را به فرماندهی های امنیت ولایت ها سپرده تا از عملکرد این نیروها بگونه دقیق نظارت به عمل آید.

وزارت داخله تاکید می ورزد که بچه بازی به عنوان یک پدیده مذموم در صفوف نیروهای پولیس محلی قابل تحمل نیست و اگر اسناد و شواهد موثقی در این زمینه وجود داشته باشد، به آن رسیده گی شده و متهمان بگونه جدی مورد پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وزارت داخله کاملا تعهد دارد تا در صورت موجودیت همچو شکایات به آن بگونه جدی مقابله و برخورد نماید. هیچ گونه تسامح و چشم پوشی در این خصوص صورت نخواهد گرفت.

امروزه نیروهای پولیس ملی افغانستان بیش از هر زمان دیگری توانمند شده و نه تنها که قادر به نظارت دقیق از افراد وابسته به نیروهای پولیس محلی اند بلکه قادر می باشند و آماده اند تا در صورت موجودیت همچو موارد در همکاری نزدیک با نهادهای مدافع حقوق بشر به آن بگونه جدی رسیدگی نمایند.

در دو سال گذشته وزارت داخله، پس از انجام بررسی ها در مورد عملکرد نیروهای پولیس محلی، 108 تن از منسوبان این نیروها را در پیوند به خلاف ورزی ها، قانون شکنی و بدرفتاری ها بازداشت نموده و تحت پیگیرد قانونی قرار داده است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مقصد وزارت داخله اینست که این اعمال اشرار است نه در صفوف پولیس محلی

>>>   صد درهزار واقعیت است و دارد در شرایط فعلی لواط زنکه بازی قماربازی شراب خوری انواع مشروب خوریهای نیشه ایی زنها به مردهای خود احترام ندارند اولادها به پدرو مادرخود احترام ندارند برای مردم افغانستان فقط باید حکومت تند رو طالبان خوب است که کارخلاف کرده نتوانند
ا ص

>>>   این یک واقعیتی تلخ است کاملاً درست است بچه بازی در بین بعضی از اقوام کاملاً موروج است تاکنون چندین بار بی بی سی فارسی چندین بار مستند آن راپخش کرده همراه خود وحتی خوانواده آنها مصاحبه کرده چرا کسی تا بحال واکنش از خود نشان نداده کشور ما فعلاً در اوج فساد وفحشا وبدبختی به سر می برد اون موقع ما دم از مسلمانی می زنیم که
محاجر

>>>   عامل همه اینها خود شیطان بزرگ است که امریکاست میشود حقوق زنان رعایت شود نه به روش امریکا که میگن دختر ها باید فرار کنند و به خانه های امن پناه ببرند این به فرهنگ ما نبوده نقش امریکا سرگرم نگهداشتن ما افغانهاست و بجان هم انداختن مردم بی نهایت باید حشیار باشند،،
نجیب اله ازبک


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است