افزایش پیوستن آلمانی ها به داعش
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۱    ۱۳۹۴/۷/۱ کد خبر: 102907 منبع: پرینت

به گزارش روزنامه "تاگس اشپیگل"، سازمان اطلاعات داخلی آلمان (نهاد فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان) در این باره که سلفی ها در آلمان تلاش کنند از هجوم پناهندگان به نفع خود بهره برداری کنند ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی درباره استخدام پناهندگان به وسیله سلفی ها
"هانس گئورگ ماسن"، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان در این باره اظهار داشت: این مساله ما را شدیدا نگران کرده است که اسلام گرایان افراطی در آلمان تحت پوشش کمک های انسانی سعی کنند از شرایط پناهندگان به صورت هدفمند برای اهداف مد نظر خود سوء استفاده کنند در بین آن ها تلیغات به راه انداخته و آن ها را به اسنخدام خود درآورند.

وی همچنین تصریح کرد: تمرکز ما بخصوص روی پناهندگان نوجوان بدون همراهی است که می توانند به طعمه راحتی برای اسلام گراهای افراطی تبدیل شوند. در اینجا پتانسیل های قابل توجهی برای افراط گرایی نهفته است.

ماسن در عین حال تاکید کرد که تا به حال هیچ مدرک قابل اعتمادی مبنی بر این یافت نشده است که گروه های جهادی از هجوم پناهندگان به صورت هدفمند برای این منظور استفاده کرده اند.

به گزارش روزنامه "تاگس اشپیگل" ظاهرا یک گروه اسلام گرای افراطی از انگلیس در "بایرن" و "نوردراین وستفالن" سعی کرده اند به پناهجویان دسترسی پیدا کرده و در آن ها نفوذ کنند. ظاهرا این گروه افراط گرا با یک انجمن امدادرسان به پناهندگان ارتباط داشته اند.

ماسن همچنین درباره تاثیرات مسئله پناهندگان روی راست گرایان افراطی هشدار داده و درباره پتانسیل های خشونت بالایی که این گروه های افراط گرا در سایه مسئله پناهندگان ایجاد می کنند هشدار داد.

بر اساس اطلاعات نهاد فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان، شمار اسلام گرایان افراطی که با تجربه های جنگ و خشونت از مناطق بحرانی و تحت نفوذ داعش در عراق و سوریه به آلمان بازگشته اند در سه ماه گذشته به هفتاد نفر افزایش پیدا کرده است که در مقایسه با ماه های قبل از آن افزایش چشمگیری را نشان می دهد. افراد بازگشته ازاین مناطق به عنوان مهره های خطر ویژه محسوب می شوند.

حدود سه ماه پیش بیش از پنجاه افراط گرای بازگشته از صحنه های نبرد در عراق و سوریه در آلمان ثبت شده بود. همچنین شمار تروریست های آلمانی که در سوریه یا عراق جان خود را از دست داده اند نیز به شدت افزایش پیدا کرده است. در حالی که در پایان ژوئن تعداد این افراد 100 مورد بود این آمار حالا به 120 نفر افزایش پیدا کرده است.

افزایش شمار تبعه های آلمانی که به داعش پیوسته اند
بر اساس اطلاعات نهاد فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان هجوم پناهندگان و تعداد بالای آنها به این مسئله منجر نشده است که جذابیت پیوستن به داعش در مناطق بحرانی برای اتباع آلمانی کم شود. بر این اساس شمار اسلام گرایان افراطی که از آلمان به سوریه و عراق سفر کرده اند از هفتصد نفر در ماه ژوئن به 740 نفر افزایش پیدا کرده است. همچنین شمار زنانی که به داعش پیوسته اند نیز افزایش پیدا کرده است. در حالی که سه ماه پیش حدود 100 تبعه زن آلمانی به داعش پیوسته بودند اما در حال حاضر تعداد آن ها به 150 نفر افزایش پیدا کرده است.

هشدار درباره افزایش شمار سلفی ها در آلمان
در این میان افزایش شمار سلفی ها در آلمان نیز سازمان اطلاعات داخلی این کشور را نگران کرده است. تعداد این گروه افراط گرا در آلمان از 7500 نفر در ماه ژوئن به 7900 نفر افزایش پیدا کرده است این در حالی است که در اوایل سال 2015 تعداد آن ها حدود 7 هزار نفر بود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است