وزین: وجود مدارس دینی در کشور طبیعی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۹    ۱۳۹۴/۶/۳۱ کد خبر: 102880 منبع: پرینت

موسسه مطالعات از احتمال گسترش افراط گرایی در مدرسه های دینی نگران است.

فضل هادی وزین عضو برد علمی مرکز مطالعات استراتژیک منطقه ای گفت: وجود مدرسه های دینی در کشور بسیار طبیعی است. در گذشته که وزارت معارف وجود نداشت کار تعلیم و تربیت فرزندان را مدارس دینی انجام می دادند. این مدارس جایگاه ویژه ای در کشور و حتی برخی کشورهای همسایه دارند.

وی افزود: گزارش موسسه مطالعات، افراط گرایی را چنین تعریف می کند: افراط گرا کسی است که نمی تواند با ارزش های سکولار سازگار باشد. اگر بر این تعریف تکیه کنیم در افغانستان رییس جمهور، رییس اجرایی، وزیران، سیاستمداران و همه مردم افراط گرا هستند. پس این تعریف کاملا نادرست است.

وزین اظهار کرد: برخی ها به خصوص غربی ها نظر بر این دارند که ما یک اسلام سکولار داشته باشیم که این موضوع غیر قابل قبول است و اسلام واقعی را زیر سوال می برد. این گزارش ها بیشتر رنگ و بوی سیاسی و امنیتی دارند.

عضو برد علمی مرکز مطالعات استراتژیک منطقه ای عنوان کرد: مدارس دینی ما مشکلات فراوانی دارد و نیاز به بازنگری، تجدید و به روزرسانی دارد اما نمی توانیم ارزش های اسلامی آن را زیر سوال ببریم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یک تعداد مرتدین و دشمنان اسلام اجرای هر امر خداوند ج و رسول گرامی او را افراطیت میدانند اینها مزدوران یهود اند و فقط بخاطر خوشی یهود یاوه سرائی میکنند و مساحد و مدارس اسلامی را مراکز افراطیت میدانند اینها باید بدانند که مانند کمونست ها و دیگر کفار به جهنم رهسپار خواهند شد ولی به اسلام و مدارس و مساجد کدام زیان رسانیده نخواهند توانست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است