از روز جهانی صلح در بلخ تجلیل شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۸    ۱۳۹۴/۶/۳۱ کد خبر: 102867 منبع: پرینت

روز جهانی صلح در ولایت بلخ از سوی شماری نهادهای مدنی تجلیل شد.

در همایشی که با نام صلح می آید، از سوی مرکز اجتماعی و رسانه ای بلخ مدیوتیک و همراهی نهادهای نهاد اجتماعی خط نو، مجتمع جامعه مدنی افغانستان، انجمن اجتماعی وروانی اپسو، شبکه جامعه مدنی و حقوق بشر، نهاد افغانستان بهتر و موسسه حمایتی پژوهشی حقوق بشر افغان برگزار گردید، نزدیک به 150 تن از فعالان مدنی، جوانان، پسران، دختران، کارمندان دولتی و... شرکت داشتند.

محمد صابر نقشبندی هماهنگ کننده میدیوتیک بلخ در سخنانی روز جهانی صلح را یکی از روزهای مهم نام برد و بر علاقمندی و اشتیاق مردم افغانستان جهت دستیابی به صلح سخن گفت و تاکید کرد میدیوتیک افغانستان همه ساله ازین روز بگونه شایسته گرامی داشت می نماید.

همایش گرامی داشت از روز جهانی صلح با برنامه های متنوع و گوناگونی تجلیل شد این برنامه ها شامل، خوش شانس، راه اندازی نمایشگاه بیش از 30 اثرگرافیکی درمورد صلح، حقوق بشر، حقوق زنان، فساد اداری و...نمایشنامه نزاع پیرامون میراث وصلحی که درپی آن به میان می آید، ترکاندن پوقانه، نمایش فیلم های برتر جشنواره فیلم های 60 ثانیه ای و اهدای سپاس نامه به برندگان این مسابقات که در هرات راه اندازی شده بود، موسیقی زنده و نیز گودی پران بازی در فضای باز مرکز اجتماعی و رسانه ای میدیوتیک بلخ بود.

عبداقادر مصباح


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است