طرح خبرگزاری آب در کشور بنیان گذاری شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۵    ۱۳۹۴/۶/۳۱ کد خبر: 102860 منبع: پرینت

وزارت انرژی و آب بر بنیاد تعهدات خود به پارلمان کشور و مردم، ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ برنامه خبرگزاری آب را راه اندازی کرد.

علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب کشور در روز گشایش این برنامه گفت: آب از کالاهای استراتیژیک، اقتصادی و سیاسی است، برای آب هیچ جایگزینی نیست و این پدیده مهم سبب پدید آمدن دست کم 300 میثاق و پیمان بین المللی گردیده است و در شماری از کشورها آب معادل به نفت ارزش دارد.

محترم عثمانی گفت: آب هر ازگاهی عامل همگرایی در کشورها و گاهی عامل تشنج بوده است و زندگی بشر بدون شک وابستگی مستقیم به آب دارد.

وزیر انرژی و آب همچنان افزود: از جایی که آب اهمیت گسترده دارد، لازم است تا ﻣﺎ در سطح افغانستان مدیریت منابع آبی خویش را ﺑﻠﻨﺪ برده و آب های افغانستان را مهار نماییم. از این جهت لازم است برای پیشگیری از ضایع شدن، اﺻﺮاف و ارزش آب به مردم آگاهی داده شود.

از سوی دیگر محترم عثمانی با اشاره به نقش رسانه ها در آگهی بخشی و روشن نمودن افکار عمومی گفت: خبرنگاران که از مسایل آب کشور گزارش و برنامه تولید می کنند لازم است تا به اصطلاحات آبی آشنایی داشته باشند و نیز اطلاعات جانبی عمیق از عملکرد وزارت انرژی و آب، ریاست آبرسانی، وزرات زراعت و مالداری داشته باشند تا هنگام تهیه برنامه ها از مرزهای کاری این نهادﻫﺎ ﺁﮔﺎﻩ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

در ادامه وزیر انرژی و آب گفت: رسانه ها و نهادهای دولتی دارای درد مشترک و مسوولیت های مشترک در برابر نسل آینده کشور می باشند، از اینرو باید در تامین منافع ملی افغانستان که آب یکی از ﺁﻧﻬﺎ است تلاش های مشترک داشته باشند.

پس از آن سید شریف شبیر مشاور وزیر و از متخصصان برجسته آب در کشور روی قانون آب و دوران آب در طبیعت و اهمیت آن ضمن پرزنتیشن معلومات مفصل ارایه نمود. مهندس شبیر بگونه مفصل روی گردش آب چگونگی تبخیر و بازگشت آن به منابع سطحی و زیر زمینی بحث نمود و گفت: نیاز به همکاری های نزدیک با خبرنگاران است تا در حوزه آب تخصص پیدا کنند و در پایان برنامه ژورنالیزم آب بحیث خبرنگار آب در جامعه فعالیت کنند.

محترم شبیر پس از آن به تفصیل به حوزه های آبی کشور پرداخت و چگونگی سرازیر شدن آب به این حوزه ها و نیز مصب این دریاها بحث های تکنیکی و علمی نمود و در پایان مسوول روابط رسانه ای وزارت انرژی و آب در همکاری با خبرنگاران حاضر در این برنامه فهرست را تهیه نمود تا در آینده از این خبرنگاران برای برنامه های تکمیلی خبرگزاری آب دعوت شود.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وزارت زراعت باید همکاری نزدیکی باوزارت انرژی وآب داشته باشد واین دووزارت بانهادهای تحقیقاتی دانشگاههای کشور ووزارت تحصیلات عالی
شیوا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است