2 قرارداد در کمیسیون تدارکات ملی تایید شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۳۹۴/۶/۳۱ کد خبر: 102859 منبع: پرینت

تحت ریاست محمد اشرف غنی رییس جمهور جلسه کمیسیون تدارکات ملی، در ارگ دایر گردید.

در این جلسه 6 قرار داد مربوط به اداره های مختلف مورد بررسی قرار گرفت که از آن جمله دو قرار داد منظور و شماری دیگر جهت بررسی بیشتر به جلسه بعد موکول گردید. همچنان در جلسه، روی 17 موضوع تدارکاتی شامل درخواست اعطای قرار دادها، تعدیل قراردادها و آغاز پروسه تدارکات در وزارت های معادن، معارف، احیا و انکشاف دهات، تجارت و صنایع، امور شهر سازی، دفاع ملی، امور داخله و ریاست عمومی رادیو تلویزیون ملی بحث صورت گرفت.

کمیسیون تدارکات ملی بعد از ارزیابی قراردادها، دو قرارداد اعاشوی فرماندهی های امنیت ولایت های غور و هرات را به ارزش 193 میلیون افغانی با صرفه جویی 9 میلیون افغانی، منظور نمود.

رییس جمهور محمد اشرف غنی در این جلسه تاکید کرد، مسوولان حکومتی که در قرارداد ها و پروژه ها، خلاف ورزی های قانونی، تخلفات وظیفوی، سهل انگاری و فساد نمودند، به مراجع عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

اشرف غنی رییس جمهور به وزرای مالیه، اقتصاد و عدلیه هدایت داد که جهت تدارک ادویه جات با کیفیت با همکاری وزارت صحت و نهاد های ذیربط، روی یک مکانیزم که بتواند نیازمندی های وزارت های دفاع ملی، امور داخله و صحت را مرفوع سازد، کار نمایند.

رییس جمهور غنی با اشاره از استفاده نیروی جوان گفت: موضوع اتکا به ظرفیت مؤثر نیروی جوان در امر مدیریت پروژه های انکشافی در وزارت هایی که هنوز امور کاری پروژه ها توسط نهادهای خارجی انجام می یابد، باید در زمینه انتقال مسوولیت ها از نهادهای خارجی، به ظرفیت ها و کادر داخلی اقدام شود.

وی به وزارت احیا و انکشاف دهات هدایت داد تا پلان عملی انتقال مسوولیت های اداره GIZ را از بخش مدیریت مالی برنامه همبستگی ملی، ترتیب و به کمیسیون ارایه نماید. در این جلسه محمد سرور دانش معاون دوم رییس جمهور، وزرای مالیه، عدلیه و اقتصاد نیز حضور داشتند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این قرار داد ها فقط به افراد خاص وحتی به یک قوم یعنی پشتون ها داده میشود .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است