گزارش کامل نشست بررسی وضعیت شهرها
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۳    ۱۳۹۴/۶/۳۱ کد خبر: 102858 منبع: پرینت

رییس جمهور در محفلی که به مناسبت نشر گزارشی تحت عنوان وضعیت شهرهای افغانستان در سال 2015 در ارگ دایر گردیده بود، اشتراک کرد و طی سخنانی، گفت: با تکمیل این پروژه، حالا طبقه بندی واضح در رابطه به شهرها در اختیار ما قرار گرفت.

در این محفل رییس جمهور ضمن تشکر از نهادهای مربوطه افغانستان و کمک های مالی حکومت استرالیا، گفت: این نخستین بار است که بررسی مکمل و مفصل مراکز 34 ولایت افغانستان در اختیار همه قرار می گیرد.

رییس جمهور غنی افزود: این بررسی تثبیت کرد که ما در چند دهه گذشته به فقدان پالیسی شهری مواجه بودیم و شهرهای ما عوض اینکه محرک اقتصاد و جایدادهای با ثبات باشد، به هرج و مرج دچار بوده است.

رییس جمهور غنی خاطر نشان کرد که امور شهری در یک سال گذشته در محراق توجه ما قرار داشته و حالا زمینه تطبیق عملی برای ما فراهم شده است. وی گفت: در ماه 16 هزار مسکن تثبت می شود و تمام جایدادها در افغانستان به جایدادهای شرعی مبدل خواهد شد. رییس جمهور گفت: دولت تصمیم دارد تا تمام وزارتخانه ها را به منطقه دارالامان انتقال دهد و شروع آن از وزارتخانه های می شود که بودجه دارند.

وی با تاکید گفت: هیچ وزارتخانه افغانستان اجازه فروش زمین را ندارد و هر گونه تصمیم در رابطه به فروش جایدادهای وزارتخانه ها از طریق کابینه افغانستان صورت می گیرد. رییس جمهور غنی افزود: شبکه شهرداری ها بخاطر انتقال منابع از مراکز ولایات به سایر نقاط آن ایجاد می شود و با ایجاد آن وزارت مالیه و دیگر وزارتخانه ها شامل یک قرارداد خواهند شد.

رییس جمهور گفت: ما باید بیروکراسی و موانع فرسوده را از سر راه برداریم و پالیسی منظم شهر و مسکن را ایجاد کنیم.

محمد اشرف غنی افزود: ایجاد مسکن با استطاعت به بخش ملکی در انحصار نمی ماند و در سال آینده برای منسوبین تمام قول اردوها مسکن با استطاعت ایجاد خواهد شد. رییس جمهور با اشاره بر اینکه شهر و قریه ملت را می سازد، گفت که کار بالای چگونگی پیوند شهر و قریه آغاز شده و ارتباط شهر و ده از نگاه مارکیت ملی مورد توجه ما قرار گرفته است.

رییس جمهور با اشاره بر اینکه ارتباط شهرها با وزارت های سکتوری در زمینه کاریابی ممد واقع خواهد شد، گفت: پیام من به جوانان این است که صبر داشته باشند زیرا در عرصه ساختمانی زمینه های کاریابی بیشتر می گردد و ماحول و شرایط کاریابی در حال بهتر شدن است.

گفتنی است که گزارش وضعیت شهرهای افغانستان در سال 2015 یک ارزیابی دقیق و همه جانبه از مراکز 34 ولایت افغانستان می باشد.

این پروژه در برگیرنده یک شیوه موثر و دقیق برای بررسی وضعیت مراکز 34 ولایت افغانستان است و با تصویر برداری دقیق از طریق ستلایت، اراضی قابل استفاده و معلوماتی را در مورد مناطق مسکونی مراکز ولایات فراهم کرده است. همچنان گزارش مذکور موضوعات همچون بررسی ساحوی، ورکشاپ های شهری به منظور مشارکت متشبثین محلی، تقویت دسترسی به معلومات درست و دقیق و بلند بردن ظرفیت های افراد و نهادها در راستای ارزیابی و استفاده بهتر از معلومات شهری را نیز در بر می گیرد.

گزارش ارزیابی وضعیت شهرهای افغانستان در سال 2015 میلادی از سوی وزارت شهر سازی و مسکن، اداره مستقل ارگان های محل و شهرداری کابل به همکاری تکنیکی یو، ان هبیتات و کمک مالی کشور استرالیا راه اندازی گردیده است.

در این محفل سید منصور سادات نادری وزیر شهر سازی و مسکن، غلام جیلانی پوپل رییس اداره مستقل ارگان های محل، سرپرست شهرداری کابل، سفیر انگلیس، نماینده سفارت استرالیا، مسوول بخش آسیایی موسسه یو، ان هبیتات و نمایندگان سایر کشورهای همکار، حضور داشتند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است