سعادت نادری کاسه صبر اشرف غنی را لبریز کرد
نادری که به علت تابعیت اروپایی و رشد و نمو در غرب، حتی قدرت تکلم به زبان فارسی سلیس ندارد صرفا با فرافکنی ها و مقدمه چینی های طولانی و کمی اظهار فضل راه به جایی نبرد و خبری از برنامه صد روزه وی در عمران و آبادانی شهرها در دست نیست 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۰    ۱۳۹۴/۶/۳۱ کد خبر: 102856 منبع: پرینت

سید سعادت نادری پسر سید منصور نادری رییس قبیله سادات و از قوم اسماعیلیون که بنابر حفظ مصالح و منافع این گروه و نیز برای تشکری از حمایت های این حزب از عبدالله بر سر کار در وزارتخانه شهرسازی گمارده شد، هم نتوانست کاری از پیش ببرد.

وزارت شهرسازی از جمله وازارت آبادانی و انکشافی و عمرانی که بیشترین بودجه عمرانی را به خود اختصاص می دهند و کمترین سروصدا را برای جلب توجه ناظران خزانه و نهادهای مدنی تولید می کنند است که اینک بوی فساد در آن به مشام می رسد.پ

پس از آنکه شش تن از کارمندان سابق و ارشد وزارت شهرسازی (که می بایست به عنوان وزارت خدوم و مبلغ دولت در میان مردم ملکی باشد)، محکوم به پیگرد قضایی با اختلاس ها و رشوت خوری ها و باندبازی ها و دزدی از بیت المال و عدم اجرای پروژه ها شدند؛ تشت رسوایی عبداللهی و یارانش به زمین افتاد.

اینک نیز با انتصاب سید سعادت نادری، همان راه با همان نواقص و نقایص در شکلی دیگر ادامه می یابد؛ کنفرانس مطبوعاتی برنامه صدروزه ی وزیر شهرسازی مصداقی بر این مدعا است.

به عبارت دیگر نادری که به علت تابعیت اروپایی و رشد و نمو در غرب، حتی قدرت تکلم به زبان فارسی سلیس ندارد صرفا با فرافکنی ها و مقدمه چینی های طولانی و کمی اظهار فضل راه به جایی نبرد و خبری از برنامه صد روزه یا کمتر یا بیشتر وی در عمران و آبادانی شهرها در دست نیست.

هرچند فساد اداری به شکلی کاملا زیرپوستی و عمقی در این وزارت خانه ریشه دوانیده است اما از آنجایی که جزو وزارتخانه های ملموس با نتایج کار مستقیم برای مردم ملکی و در برابر دیدگان خارجی ها بشمار می آید، می بایست اهتمام و دقت نظر بیشتری در انتخاب افراد صورت می گرفت.

اینگونه همایش ها و کنفرانس های مطبوعاتی و تخصصی با حضور مستشاران خارجی بدون هیچگونه آمادگی در پلان های اجرایی یا حتی متن سخنرانی نه تنها به جذب بیشتر کمک های غربی نمی انجامد که مایه تمسخر و استهزا است که کشوری در عمق ویرانی و خرابی، وزیری با تخصص کامپیوتر و بدون هیچ سابقه عمرانی و اجرایی روی کار می آورد.

این مساله به قدری مشهور و محسوس بود که حتی بلافاصله پس از اتمام سخنرانی بی برنامه ی نادری، اشرف غنی در مقابل دوربین ها و انظار خارجی ها، به انتقاد از عدم اشاره ی وزیرش به فساد اداری و خلأ پالیسی پرداخت؛ دیگر حرفی باقی نمی ماند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حالا پدرش را کاندید بدهد این وزارت سهم آنهاست هرچه بخواهد میتوانند دل شان بایسکل شان !

>>>   سلام به همه!
حال با درک اینکه وزیر صاحب شهر سازی فاقد هر گونه مهارت های مدیرتی و مسلکی میباشد... امیدواریم تا شخص ریس صاحب دولت که خود همیشه داد از اصلاحات و حکومتداری خوب میزند، در قسمت نامبرده هر چه عاجل تصمیم اتخاذ نموده و گامی عملی را در نهادینه سازی حکومتداری خود بردارد.
سید قمبر افشاری

>>>   عملکرداشرف غنی قابل تقدیر است اماافسوس برخی جریانهاواحزاب مانع انتخاب افرادمصلح علیه فسادخصوصامافیای زمین وشهرسازی غیرمجازمی شوند.امری که بودجه کشورراگرفته ومحیط زیست وراتهدیدمی کندوازهم بدترحاشیه نشینی وفقر وبحران انرژی وآب صحی خدمات اساسی شهری رابه دنبال داشته
شیوا

>>>   حکومت دزدان ادامه دارد. احزابیکه... انجووها و باندهای قطاع الطریقی ایجاد و فعالیت دارند در برابر جامعه تعهد ندارد بلکه در برابر باند و گروپ تعهد دارد.یعنی سیاست بخور و بخوران را پیش میبرد. تا زمانیکه حگومت دزدان به حکومت حزبی متعهد جامعه سپرده نشود دولت از ملت نمیشود سوته کراسی و دزدا دزدی عاقبت موجب اجل خودشان میشود. همانطوریکه سلاح...بدست شان غصب ملکیت دیگران آسان است همان سلاح بدست مظلوم هم قرار گیرد کم از آنها نخواهد بود همانطوریکه کله مردم را تاب داده مالش را گرفتند مالکان اموال بخاطر مال خود روزی میتوان ذعین کار را انجام دهد.
وطندار

>>>   سید منصور نادری شریک کمپاینی رئیس جمهو.ربود نه عبدالله سعید کیان همراه با جنرال صاحب دوستم دریک تیم بودند یعنی جنااب اشرف غنی !

>>>   ... نادری از حامیان غنی بود نه عبدالله .

>>>   کدام یک از این وزیران معرفی شده از طرف ریس قلدران که دولت را بزور پول امریکایی و فریب عوام این کشور بدست آورده اند متخصص اند؟ وزیر قبایل هم باید برطرف شود
بدخشانی

>>>   نمیدانم از سال ۲۰۰۱ یعنی از زمان زمامداری کرزی تا کنون چرا رهبران - تنظیمها و «احزاب»‌سوگند خورده اند که صرف دو تابعیته ها و افغانان تبعه اروپا و امریکا را برای احراز پستهای وزارتها معرفی نمایند در حالیکه هر دارنده عقل سالم میداند که اینها به نسبت زندگی طولانی و زیست خانواده های شان در خارج به مقایسه کادرهاییکه در افغانستان زندگی دارند با اوضاع این کشور بیگانه شده اند و چندان علاقه و وابستگی با افغانستان ندارند. و این یک موضوع کاملا طبیعی است. اینها میتوانند از درون تشکیلات شان کسانی را معرفی کنند که هم شایستگی دارند و هم به وطن خود علاقه مندی دارند. این موضوع نشاندهنده یک امر مسلم است که فرزندان و وابستگان قریب شان اکثرا تابعیت افغانستان را ترک کرده و تابعیت خارج را کسب کرده اند. حال وقتی این رهبران بخواهند «سهمیه» شانرا در پستهای عالی بدست اورند «خویشخوری» میکنند وفرزندان شانرا از خارج «وارد» کرده وزیر و والی و غیره میسازند. حتی نشانه هایی وجود دارد که خود این وزرا با زبان بیزبانی اعتراف کرده اند که علاقه مندی چندانی به کشور ندارند. نمونه های ذیل گویای این حقیقت است:
۱- از زبان اقارب بسیار نزدیک یک وزیر که بعد از یک دوره وزارت حال در ولسی جرگه وکیل تشریف دارند!! بارها شنیده شده که این وکیل و وزیر در امریکا با دوستانش مصروف «فلاش زدن» (یکنوع قمار) بود که پایان یافتن کنفرانس بن اعلان شد. میگویند که این وزیر و وکیل امروزی به دوستانش گفت: « قطعه هایتان را ور دارین - برویم به افغانستان که بهترین وقت غصب زمینهای «بی صاحب » است».او به افغانستان آمد و با وابستگیهای که با کرزی و امریکا داشت نه تنها وزیر و وکیل شد بلکه تنها در ولایت بغلان «مالک» صدها جریب زمین شد!!!!
۲- همه مردم افغانستان از زبان یک وزیر کرزی رسما شنیده اند که « برای من وزیر بودن یا نبودن اهمیتی ندارد. من با یک بکس آمده ام و با یک بکس پس میروم». هر چند او از یک بکس خالی و یک بکس پر چیزی نگفت!!!!
۳- نایب اول یا نایب دوم قبلی ولسی چرگه (او از ننگرهاربود)در مصاحبه با طلوع نیوز ارشاد فرمودند که:« تابعیت خارج چه پروا دارد اینه من خودم تابعیت انگلستان را دارم»!!! وقتی ژورنالیست از او پرسید که اگر منافع افغانستان و انگلستان طرح باشد از منافع کدام یک دفاع میکنید؟ با بیتفاوتی جواب داد:« از هر دو!!!!!» و باینترتیب او ادعا کرد که « دو تربوز را در یک دست میگیرد». چیزی که ممکن نیست!!!!!!!!! خلاصه افغانستان را همین تکنوکراتان «دو تابعیته» و سران و قوماندانهای دو تابعیته و یک تابعیته چور و چپاول کرد!!!!... و قصه ازینقرار است هموطنان عزیز!

>>>   تقلبکار ها وجعلکاران وقومگرایان چرا عادت دروغ بستن دارند و گناه خودرا بر گردن دیگران می اندازند واین خصلت بد در ذهن وروان شان حک شده برای همه واضح است که سعادت نادری ومنصور نادری وخانم فرخنده نادری از جمله کمپاین توران جناب اشرف غنی ریس جمهور در دوران کمپاین های انتخاباتی بودند که به نمایندگی از انان خانم فرخنده نادری عضو مجلس نمایندگان هرروز در رسانه ها به نفع تیم تحول وتداوم بجا وبی جا صحبت میکرد وافتراحات به جانب مقابل می بست حال که نا کارهگی سعادت نادری ضعف وناتوانایی ان در پیشبرد وزارت شهر سازی ظاهر گردید اکنون انرا مربوط داکتر عبدالله عبدالله میگویند وهمچنان باید یاد اور شد که سید منصور نادری تنها ریس قبیله قوم خاص خودش میباشد نه از دیگر مردم سادات .

>>>   نادری از طرف غنی گماشته شده، نه از طرف داکتر عبدالله،...
احمدی

>>>   اگر عبدالله است یا غنی هرد اینها دوزدها را نگاه کرده وه بیدونی اینها کری خودرا به بیش بورده نمیتواند. فساد در خونی اینها است وه حرف از فسادی اداری میزند. سوال این است که فساد را کیها میکند ایا یک انسانی ادی این مملکت یا این سرانی دولت؟
از شهری زیبای کابل.

>>>   متاسفانه به دلیل بی کفایتی دولت فعلی با سرازیر شدن صدها میلیارد دالر و توجه جهانی امروز در تمام کشور حتی یک قریه مدرن و برخوردار از زیربناهای عصری نداریم حال سرسبزی و آراستگی سیمای پایتخت بماند ضروری بود جهت جلب سرمایه‌گذاری و بازگشت متخصصین افغان شهرک های رهایشی مدرن در مجاورت پارکهای صنعتی توام با امنیت کامل ایجاد میشدتا بیس و پایه سازندگی در این کشور شکل میگرفت و پس از آن روند توسعه متوازن برای عامه کشور تعقیب میکردید امیدوارم دولت سوم در این راستا ملاحظات ویژه داشته باشد

>>>   راه حل مشکل محیط زیست کابل !
یقیناً اگر ما همه شهروندان در حفظ محیط زیست کوشا باشیم این نکات را رعایت کنیم زبیایی طبیعی کشورمان صد چند به چشم خواهد آمد و دیگر افسوس نمی خوریم که خوشا به حال فلان کشور آسیایی یا اروپایی که چقدر تمیز است و زبیا کشور های اروپایی البته مرهون رعایت شهروندان آن کشور ها به نکات فوق الذکر است. و اگر نیمی از مردم افغانسان اعمال عادات ناپسند آسیب راسانی آگاهانه یا نا آگا هانه به محیط زیست مانند کندن بی رویه در ختان وجنگل ، بته ها کوهی ، چرای بی رویه گله ها، آلوده سازی آب جوی ها ف ، رودها از غصب فضای سبز شهرها ، کنار جهیل ها و از اعمار خود سر خانه های گلی در تپه ها و کوه دامنه های شهر های بزرگ و از شگار حیواتات وحشی اجتناب کنند به یقین منابع موجود آبی افغانستان آفتابی ظرفیت وپتانسیل آن را دارد تا در هر عرصه ها جواب گو باشد و در آینده نزدیک آنشا الله افغانستان شاداب سرسبز آباد را خواهیم داشت و مسلماَ دیگر کسی حسرت آن کشور ها را نخواهم خورد. حفظ ساحات سبز و پارک ها تفرحی و گردشگری در داخل شهر با عث افزایش کیفیت محیط زیست شهری می شود . آگاه دهی از طریق رسانه ها به مردم درمورد سود بخش بهداشتی محیط , کنترول بهداشتی محیط , پیشگیر از بیمار ها در جهت حفظ و ارتقاء سلامتی ورفاه وآسایش انسان ضرورت است. اصول یکی از وظایف مهم بشری حفظ جان است, جز با زیستن در محیط سالم وزبیا امکان پذیر نیست. بدین سبب شرط اولیه داشتن روحی سالم , جسم سالم است و جسم سالم فقط زمانی حاصل می شود که انسان از محیط زیست طبیعی سالم ودلگش بهرمن باشد.
دکتر یارمحمد کارشناس متخصص محیط زیست

>>>   مروز وضعیت مسکن در شهر کابل پایتخت افغانستان به سبب بی تو جهی شاروالی چنان خراب است که مردم خود سر غیر منظم غیر فنی و بدونه نقشه شهر سازی خانه های گلی در کوه های اطراف کابل به دلخواه خود دست به آبادی و ساختمان سازی زده اند. و برخی از این خانه های گلی و سنگی در ارتفاع 500 متر در برفراز و شیب دامنه های کوه ها از طرف مردم تهی دست بنا شده اند. این خانه های گلی خود سر شبیه به قشلاق بدون نقشه بدون مجارای ورودی فاضل آب به لوله و کانال ها و خط سیستم شبکه انتقال فاضل آب اعمار شده است.
داکتر یارمحمد حیدر زاده کارشناس محیط زیست

>>>   جناب داکتر صاحب یار محمد، آیا به نظر شما ساحات غیر پلانی منحیث یک حل مشکل بی خانگی است یا ایجاد مشکل. وقتیکه مقامات شهرداری کابل مصرف چور و چپاول هستند و در فکر مردمان بیخانه و بی سرپناه نیستند مردم مجور است تا بخاطر یک سر پناه به کوه ها و تبه ها بروند، هیچ کسی خوش ندارد تا به کوه و تبه ها پناه ببرد ولی مردم نا گزیر هستند و نمیتوانند با زن و فرزند خود در روی سرک ها بخوابند، آنها از همین مملکت هستند و حق دارند تا مانند سایر شهروندان از خدامات اجتماعی استفاده کنند و این بیچاره ها به کمترین خدمات اجتماعی دسترسی ندارند، بلاخره مقصر کیست

>>>   متاسفانه به دلیل بی کفایتی دولت فعلی با سرازیر شدن صدها میلیارد دالر و توجه جهانی امروز در تمام کشور حتی یک قریه مدرن و برخوردار از زیربناهای عصری نداریم حال سرسبزی و آراستگی سیمای پایتخت بماند ضروری بود جهت جلب سرمایه‌گذاری و بازگشت متخصصین افغان شهرک های رهایشی مدرن در مجاورت پارکهای صنعتی توام با امنیت کامل ایجاد میشدتا بیس و پایه سازندگی در این کشور شکل میگرفت و پس از آن روند توسعه متوازن برای عامه کشور تعقیب میکردید امیدوارم دولت محتر م محمد اشرف غی در این راستا ملاحظات ویژه داشته باشد .
داکتر یارمحمد حیدر زاده کارشناس محیط زیست

>>>   اکثیریت چیز فهم آگاه مردم از هر دو داکتر صاحب ها خواهش است که تمجید و تقدیر از جناب داکتر صاحب یار محمد حدر زاده در امور زراعتی سرسبزی کشور و عمران مملکت مساعی جمیله شان را همواره نموده و درباره خودکفایی کشور افغانستان از نگاه مواد اولیه و سر و سامان دادن زندگی روستایی و مکانیزه شدن دهقانان با متودهای جدید علمی و آشنایی با تکنیک عصری زراعتی بهترین نظریات عالمانه خود را از این نشریه به مردم خود رسانیده است. بنده کوچکترین شناخت از شخصیت شان ندارم و نه تماسی داشته ام ولی شاهد قلم فرسایی شان در جهت بهبود مردم بوده ام و هم طرز تحریرشان در ادبیات فارسی بسیار عالمانه بوده است.
ساکن پکتیا

>>>   این کابینه وکابینه های قبلی شان هیچ دردی را دوانکرده بیرق فساد افغانسان را درسطح ملی وبین المللی بلند برافراشته نگهمیدارند. این کابینه غرب زده ها جز پول دیگر چیزی را نمیشناسند قدر پول را خوب میدانند قدر زر را زرگر میداند این غرب زده ها درغرب به چقدر مشکل یک دالر را بدست میآوردند مزدوری ملک بیگانه را میکردند جاسوسی به کشور های خارجی میکردند .کارهای شاق از قبیل ظرف شویی ,هوتل پاکی(کلینر) سک شویی و.....وغیره را اجرا کردند اکنون که به اساس روابط بخت شان باز شد بر مسند چوکی تکیه زدند باید پول را پرستش وجمع نموده به اکونت فامیل محترم که درخارجه زندگی دارند روان کنند(سند کنند) وگرنه فامیل قهر شده ترک خانه نکند.
بااحترام عبیدالله .ازنجراب.

>>>   یک وزارت را نام ببرید که تا کنون کار بجایی رسانیده بعد از آقای نادری انتقاد کنید همین خدغنی یهودی تابحال چه کرده است یک سال از حکومت اش میگذرد وزیر دفاع نداریم کشور را به داعیش تحویل داد ورفت خدی این یهو د تا بحال بر نامه اش معلوم است که چه است
محاجر

>>>   ...سید منصور نادری و همقماشانش از حامیان سر سخت غنی هستند، چنانچه در گرد هم آءی کمپاین غنی فرخنده نادری غنی را به عنوان " قافله سالار فکری وسیاسی "به هم قماشانش معرفی کرد وتاکید ورزید که کشتی شکستۀ افغانستان را فقط اومی تواند به ساحل نجات برساند. در طی این یکسال دیده شد که کشتی شکستۀ این مملکت بیچاره هر روز گام به گام به ساحل نجات نه بلکه وادی غرق شدن نزدیک می شود. سید منصور هر جا که منافع مادی اش متصور باشد به همان جهت خودرا می چسپاند از بد نامی وبی عزتی ابائ ندارد. چنانچه در همین خدمت گذاری به غنی و اهدای القاب بی مفهوم " قافله سالار فکری وسیاسی " به او کمی اعتبار ی هم که داشت ضرب صفر گردید. وقتی جنون شهرت طلبی ومنافع مادی هدف اولیه را تشکیل دهد بیشتر ازین نمی توان انتظار داشت.
گل احمد

>>>   نادری هم به میخ میزند و هم به نعل. او با هردو جناح متقلب انتخابانی روابط علنی و سری نزدیک داشت. از این جاست که او بدون سابقهء کاری در دستگاه اداری افغانستان و تخصص مسلکی به پست وزارت گماشته شد. نادری در حقیقت یک تاجر است که دست طولانی در سیل تفلبات قراردادی سالهای اخیر در افغانستان دارد. روابط آقای نادری با استخبارات خارجی (خاصتاْ برتانیه و سیا) از نظر آگاهان سیاسی دور نمانده است. ولی چه میتوان کرد؟ آش و کاسهء آقایان ع و غ توسط حامیان خارجی چنین اشخاص و برای استفادهء چنین اشخاص انتظام یافته است. دستگاه و اشخاص بهتری که بتوانند کشور را از فقر و بدبختی نجات دهند در افق سیاسی افغانستان به نظر نمیرسد.
گلداد

>>>   در نظریات به نظر میخورد که نادری را اشرف غنی که از کمپینرانش بود مقرر ورده است نه داکتر عبدالله. گاهای برادر عبدالله گلمرجان هم چندان گلی به اب نداده بیغم باشید!!!!
ومهمتر از همه اینکه نه کل بماند نه کدو!!!!!

>>>   حالا او وزیر شده هیچ قدرت ایشان را از وزارت دورکرده نمیتواند ږ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است