برداشت آزاد: (کعبه اینجا است)
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۱    ۱۳۹۴/۶/۳۰ کد خبر: 102834 منبع: پرینت

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201509/201509210937171392.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واقیعت است کیست که بداند. صرف. به. خاطر. نام. میروند.
عبدالرحمن

>>>   دل به دست آر که حج اکبر است ،یک دل از صد کعبه رفتن بهتر است.
کسانی که از افغانستان به حج شریف میروند نه تنها هیچ ثوابی را نصیب نمیشوند بلکه به خاطر تظاهر نمایی هایی که انجام میدهند یک گناه نیز در دوسیه ی اعمالشان نزد الله تبارک و تعالی ثبت خواهد شد،در کشوری که فقر از در و دیوار فرو میآید رفتن به زیارت هیچ توجیح مذهبی ندارد.
مولانا رفیق الله وطن خواه

>>>   مغز متفکر دوم جهان نقشه های بسیار عالی دارد که 100 سال ضرورت است تا تطبیق گردد در غیر آن تر مغز متفکر نیز رفته است

>>>   تعدادی از روی رقابت تعدادی برای سیاحت تعدادی براستی برای حج تعدادی برای کیسه بری تعدادی برای کسب لقب حاجی به آنجا میروند

>>>   ... این از بی مسولیتی مقامات است . خداوند خودش بر ما رحم کند
حبیب الله یوسفزی

>>>   برادر محترم درست که کعبه اینجا است مګر در قرآن نخوانده یی و یا از زبان علما نشنیده یی که خداوند حج را بالای توانګران فرض نموده است که باید انجام دهند در ضمن آن توانګران توان آن را هم دارند که به فقرا و مساکین هم کمک نمایند پس نمیشود که کسی که توانګر است حج نروند و پول حج را به فقرا و مساکین بدهند .

>>>   خداوندا مرا ببخش که نمی توانم کمک کنم.

>>>   شرم کن ای زمامداران کشور غنی عبدالله مسعود محقق ...
شغنانی کابل

>>>   ای کاش برادران که پول هنگفت را برای رفتن به کعبه مصرف میکنند برای مظومین و فقراء که در وطن ما نان خوردن ندارند کمک میکردند ثواب بیشتر از کعبه را بدست میاوردند.
حافیظ شیرازی میفراماید:
دل بدست آور که هچ اکبر است
از هزاران کعبه یک دل بهتر است

>>>   جاوید از هرات:
چه بگم.. فقط می توانم بگویم خداوند عاملان این بدبختی ها را به قهرخود گرفتار کند بخصوص کرزی و برادرانش ، غنی و عبدالله،ذاخیلوال،فاروق وردک دزد و ده ها دزد دیگر .. این ها تمام سرمایه کشور را به غارت بردن و مردم را به این وضع انداختند....

>>>   ....با آماده شدن شرایط لازمه برای یک شخص مسلمان فرض است که به حج برود نه که هرجا ... پول حج را دو دستی تقدیم فقرا کند. این فقیر بودن و غنی بودن سنت الهی است و با ترک فرض حل نمی شود. چرا نمیگویید که برو موتر یا کدام وسایل دیگری که در خانه اضافه از ضرورت خویش داری صدقه کند یا مقداری پول نقد برای آنها بدهد! آیا حتمی باید پول حج باشد و فرض خدا(ج) ترک گردد؟...پس بهتر است همه چیز طبق دستورات خداوند(ج) سر جای خودش باشدپول صدقه را صدقه کنیم پول حج را حج برویم و در انجام فرایض الهی طبق احساسات خویش تصمیم نگیریم.
(توکل از هرات)

>>>   حج رفتن یکی از پنج بنا مسلمانی بوده وبالای اشخاص که توان داشته باشد فرض میباشد .اماکمک کردن به فقرا و غریب ها جای حج بیت الله شریف گرفته نمیتواند بایدکسی که پول دارد به اندازه توان خودکمک به غربا نمایند اماشما برادران که نظر دادید اشتباه میکنید حج رفتن فرض است بالای هرمسلمان که باید درطول حیات خوداین فرض را ادا نمایند وبالای پیروجوان فرض میباشد و کمک نمودن هم ثواب زیاد دارد اگرکسی چندبارحج نماید دران صورت میتواند پول حج به غریب ها کمک کند امادرافغانستان غریب واقعی شناخته نمیشود هرکسی خوددر غریبی زده تاپول پیداکنندیاکمک شوند .
ف ازکابل

>>>   آقای توکل از هرات و ف از کابل!!
آیا شما از زبان استاد سیاف نشنیده اید که یکوقت در یک بیانیه گفت: کسی که در همسایگی خود گرسنه ای داشته باشد حجش قبول نمیشود.

>>>   حج رفتن فریضه هست خوب درست ولی بجای خرید کردن از مکه و تجملات اضافی اون سوغاتی که برای دوستان خو میارند به فقرا کمک کنند هم حاجی شدن و هم به فقرا کمک کردند

>>>   حج رفتن شواب دارد . چرا که پول حج مصارف هنگفتی تروریستان السعود را تامین میکند . بیدار شوید ای مردم .

>>>   حج بیت الله شریف یک فریضه و ذکات و خیرات و صدقه فرایض دیگر. بهتر آنست تا در صورت توانایی همه ارکان ادا گردند. ما نمیتوانیم روزه را به خاطر نماز و نماز را به خاطر خدمت به مردم و امثالهم ترک کنیم. وظیفهٔ یک مسلمان در فقط یک عمل خیر خلاصه نمیگردد.
شاهد از آلمان

>>>   خداوند رسولانش را برای هدایت بندگانش در زمین فرستاد تا که انسانها را از گمراهی به سوی سعادت و نیکبختی هدایت فرماید ,آخرین پیغام آور وحی هم وظیفه ای جز این نداشت ,پس به تبع مقام انسانیت بسیار بالاتر از هر چیزی دیگری در نزد الله تبارک و تعالی میباشد ,خداوند بارها در قرآن عظیم الشأن نیز به مقام و مسئولیت انسانها درمقابل یکدیگر اشاره فرموده است و از آنجا که قدرت درک و تفکر اعمال انسانها را به خودشان سپرده است نتیجه ی هر عملی را چه خوب و چه بد را در نامه ی اعمالشان ثبت خواهد کرد , امروز جامعه افغانستان انسانیت را قربانی خواسته های ناحق با نام دین کرده اند و خداوند با چنین جوامعی همان خواهد کرد که با قوم لوط و نوح و هود کرد پس ,ای مسلمانان آگاه باشید مقام انسانیت را زیر پای نکنید.
مولانا رفیق الله وطن خواه

>>>   بروید حج تا این آل سقوط ظالم پولهاتان را مصروف تولید انتحاری کند و مردم شوریه و عراق و یمن و بحرین را فیرکند و به خاک و خون بکشد امروز هم ۷۰۰ حاجی در منا کشته و زخمی شد اول باید مسلمین جهان متحد شده این آل سقوط را نابود کنند و بعد حج بروند تا پولهاشان مصروف حرام نشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است