نشست آگاهی دهی اضرار مواد مخدر در بلخ
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۵    ۱۳۹۴/۶/۳۰ کد خبر: 102809 منبع: پرینت

وزارت مبارزه با مواد مخدر نشست آگاهی دهی از اضرار مواد مخدر را طی گردهمایی در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ برگزار نمود.

این گردهمایی با اشتراک ولی شاه خان ولسوال دهدادی، رحیم رحمان اوغلی رییس مبارزه با مواد مخدر ولایت بلخ، هیات وزارت مبارزه با مواد مخدر و دیگر مسوولان و مردم ولسوالی دهدادی برگزار گردید.

در نخست ولسوال دهدادی صحبت نمود و گفت: با در نظر داشت حرام بودن مواد مخدر و اضرار این ماده بدنام، کشت مواد مخدر در ولسوالی دهدادی صفر است. ایشان توجه وزارت مبارزه با مواد مخدر را در حصه تطبیق پروژه ها در این ولسوالی تقاضا کردند.

رییس مبارزه با مواد مخدر ولایت بلخ می گوید: به اثر تلاش والی بلخ، روشنفکران، علما، استادان، جوانان و در کل باشندگان ولایت مدت یازده سال می شود که ولایت بلخ عاری از کشت کوکنار است. ایشان از اشتراک کننده گان به خصوص خانم ها خواستند تا در مورد اضرار استفاده موادمخدر به فرزندان و مردم معلومات بدهند تا جوانان ما از شر این پدیده شوم در امان باشند.

آقای اوغلی می گوید: در ولایت بلخ به تعداد صدهزار نفر معتاد است و خواهش ما افزایش ظرفیت در بخش صحی ولایت بلخ می باشد.

سخنرانان دیگر هریک به نوبه خود در مورد اضرار مواد مخدر صحبت نمودند و آن را از نظر دینی حرام دانسته و بخاطر مبارزه با این پدیده اظهار آمادگی نمودند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تمام پولهای دونرها را بیهوده بنام اگاهی دهی و اگاهی عامه بمصرف میرسانند. در حالیکه جامعه افغانی بر اساس فرهنگ عالی که از قرنها درین رابطه دارند از مضار مواد مخدر اگاهی کامل دارند. در پشتو یک ضرب المثل است که میگوید: « چرسی سړی نه سړی»


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است