پولیو تا 4 سال دیگر کاملا محو می شود!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۳۹۴/۶/۳۰ کد خبر: 102802 منبع: پرینت

وزارت صحت عامه، در حالى از محو ویروس پولیو فلج اطفال تا 4 سال دیگر در کشور خبر می‎دهد که امسال 7 واقعه مثبت پولیو گزارش شده است.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه در دیدار با الله الوان، رییس حوزوی شرق میـانه مدیترانه سازمان صحی جهان در کابل گفت: وزارت صحت تلاش می‎کند تا گردش ویروس پولیو را تا آخر سال 2016 میلادى در کشور متوقف ساز‎د.

به نقل از جامعه باز، در این ملاقات که نمایندگان سازمان صحی جهان WHO، یونیسف UNCEF، اداره انکشاف بین‎المللى آمریکا USAID و چند موسسه دیگر اشتراک داشتند، بر محو کامل پولیو در افغانستان تأکید شد. دکتر الله الوان در رابطه به کنتر‎ل گردش ویروس پولیو گفت: کنتر‎ل این ویروس، تا آخر سال 2016، یک هدف و اقع‎بینانه بوده و مستلزم کار جدی و همه‎جانبه است. وى در مورد تعهد و پشتیبانی شرکای بین‎المللی وعده سپرد و روی هر‎چه بهتر‎شدن هماهنگی میان بخش های ذیدخل تاکید کرد.

با این‎حال، وزارت صحت عامه می­ گوید: از آغاز سال 2015 تا‎کنون، هفت واقعۀ مثبت پولیو (‎یک واقعه از ولایت هلمند، چهار واقعه از ولایت فراه، یک واقعه از ولسوالی شیندند هرات و یک واقعه از ولایت ننگرهار) گزارش شده‎ است.

سازمان صحی جهان می‎گوید: افغانستان، پاکستان و نایجریا کشورهایى‎اند که تا هنوز ویروس پولیو‎ در آنها بگونه کامل محو نشده است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   قسمیکه تریاک محو شد؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است