اهدای 213 عراده موتر سایکل به بخش زراعت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۷    ۱۳۹۴/۶/۳۰ کد خبر: 102800 منبع: پرینت

بانک جهانی 213 عراده موتر سایکل را به هزینه مجموعی 200 هزار دالر ااز طریق پروژه عوامل تولید زراعتی AAIP، بخاطر حل مشکلات ساحوی کارمندان حفاظه نباتات زراعت 34 ولایت کشور، مساعدت نموده است.

به نقل از روزنامه اقتصادی، این موتر سایکل ها به اساس جدول نیاز سنجی 34 ولایت کشور سپرده می شود، تا مدیریت های حفاظه نباتات ولایات، در کنار حل مشکلات روزانه، به تحقیق و مطالعه هم جانبه آفات و امراض مزارع و باغ ها، به ولسوالی ها و مناطق دور دست سفر نموده و ارتباط مستقیم خود را با دهقانان و باغداران برقرار سازند.

مهم ترین عوامل بازدارنده انکشاف زراعت و آسیب رساندن به مزارع و در مجموع اقتصاد دهقانان آفات و امراض نباتی است. متخصصان وزارت زراعت با استفاده از این وسایط نقلیه می توانند ساحه فعالیت خود را بیشتر از گذشته گسترش دهند و دستاوردهای بیشتر و بهتر داشته باشند.

قابل یاد آوری است که در سه ماه گذشته تا حال فعالیت های ارزنده و سودمند در این راستا انجام شده که می توان از آموزش بیش از 80 تن از کارمند مسلکی و متخصصان حفاظه نباتات، اقدام به ایجاد 50 کلینیک سیار صحت نباتی برای ولایت های مختلف و ایجاد 20 کلینیک نباتی در ده ولایت کشور به منظور رسیدگی به مشکلات دهقانان و باغداران نام برد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است