نقش استانکزی در شهادت استاد ربانی
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۸    ۱۳۹۴/۶/۲۹ کد خبر: 102746 منبع: پرینت

استاد چهره سیاه طالبان را افشا نموده و به همین علت شهید شد ، ولی قاتلان استاد هنوز در ارگ و بدنه حکومت چسپیده اند : جریان شهادت استاد و نقش معصوم استانکزی دراین حادثه لطفا مطالعه فرماید.

کمیته تحقیق درباره شهادت برهان‌الدین ربانی، رییس شورای عالی صلح و رییس جمهوری پیشین اعلام کرد که قاتل استاد ربانی یک شهروند پاکستانی بود اما تاکنون این کمیته هیچ دستاوردی در اینباره نداشته است. استاد ربانی روز 29 سنبله سال 1390 خورشیدی در اثرحمله انتحاری درخانه خود در کابل به شهادت رسید، فرد بمب گذار که خود را حامل پیام صلح از جانب شورای رهبری گروه طالبان که به «شورای کویته» معروف است. معرفی کرده وی به همراه آقای معصوم استانکزی که یکی از مشاورین ارشد حامد کرزی و فعلا اشف غنی میباشد به منزل استاد شهید رفته بود.

گفته می‌شود استانکزی نیز در هنگام فرار در فیر نیروهای گارد استاد ربانی زخمی شده است. به دنبال شهادت استاد ربانی، رییس‌جمهور کمیته ویژه‌ای را به ریاست عبدالرحیم وردک وزیر دفاع، بسم الله محمدی وزیرداخله، اسحاق الکولوی دادستانی و رحمت الله نبیل سرپرست امنیت ملی برای تحقیق در این مورد تعیین کرد ولی این کمیته تحقیق نیز مانند ده‌ها کمیسیون تحقیق از جانب کرزی بی نتیجه مانده و به فراموشی سپرده شده است.

حامد کرزی برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت پاکستان، که درآن مقامات دولت افغانستان نیز دست داشته‌ اند، آقای صلاح‌الدین ربانی را به عنوان رییس شورای صلح معرفی نمود و بدین وسیله پرونده قتل شهید استاد ربانی برای همیشه بسته شد. آگاهان امور سیاسی افغانستان بر این باورند که رهبران و افسران نیروهای مقاومت ملی افغانستان یکی پس از دیگری قربانی برنامه‌های شوم پاکستان شده و بخشی از جناح حاکم نیز از این پروسه حمایت می‌کنند.

این کمیته روز یکشنبه 10 میزان 1390 در نشست شورای امنیت ملی به حامد کرزی گزارش داد که طرح ترور برهان‌الدین ربانی در شهر کویته پاکستان برنامه‌ریزی شده بود. دفتر حامد کرزی در اطلاعیه‌ای از قول اعضای این کمیته نوشته است، شخصی که دست به عمل ترور شهید استاد ربانی رییس پروسه صلح با مخالفان دولت افغانستان زده، تبعه پاکستان بوده و در چمن زندگی می‌کرده است.

دفترحامد کرزی همان زمان در اطلاعیه‌ای ازقول اعضای این کمیته نوشته است، شخصی که دست به عمل ترورشهید استاد ربانی رییس پروسه صلح با مخالفان دولت افغانستان زده، تبعه پاکستان بوده و در چمن زندگی می‌کرده است. استاد شهید در سخنان هفته‌های آخر زندگی خود، اعتماد خود را نسبت به صداقت حکومت پاکستان و تمایل طالبان به پروسه صلح از دست داده و شدیدا از طالبان انتقاد می‌کرد و رفتار آنان را مخالف اسلام می‌دانست و اظهار می‌داشت، برخی کشورها از جمله افغانستان و پاکستان کسانی به نام مسلمان، مسلمان‌کشی می‌کنند، تقاضای ما از این مجمع بزرگ اسلامی این است که علما درباره‌ این پدیده‌ جدید موضع روشن بگیرند. استاد شهید از عملکرد گروه‌های متحجر اسلام‌ نما که سیمای سیاه خود را پشت نقاب اسلام پنهان کرده‌اند به شدت انتقاد کرد و گفت که اینها با اینگونه اعمال جنایتکارانه، دین مقدس اسلام را در افکار جهانیان تخریب و چهره‌ی مقدس ارزش‌های دینی را لکه‌دار ساخته‌اند و یک تصویر وحشتناک از اسلام در اذهان مردم دنیا ارایه کرده‌اند.

گفتار آشکار و شدیدالحن استاد نسبت به موضع ضد افغانستانی حکومت پاکستان و سازمان استخبارت این کشور که در حقیقت مخالف پروسه صلح در افغانستان بودند، دشمنان اسلام و افغانستان را سخت آشفقه و خشمگین ساخته بود و همین موضع سخت استاد باعث شهادتش گردید. استاد که در آن روزها برای کنفرانس بیداری اسلام به تهران رفته بود، در سخنرانی سیاسی پرده از جنایات طالبان با همکاری سازمان استخبارات پاکستان برداشت ولی بنا به درخواست عاجل حامد کرزی به کابل برگشت و توسط فردی که با معصوم استانکزی به منزل استاد رفته بود به شهادت رسید.

سوالی را که باید معصوم استانکزی پاسخ دهد این است که آیا فردی را که او با خود به منزل استاد ربانی آورده بود قانونی داخل افغانستان شده و پاسپورت داشته بود و آیا ویزای افغانستان را از یکی از نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در پاکستان به دست آورده است؟ اگر چنین است حتما هویت او با آدرس و عکس اش باید نزد مقام های کنسولی افغانستان در پاکستان موجود باشد. اگر چنین نیست پس چطور معصوم استانکزی فرد خارجی و مشکوکی را که غیر فانونی وارد خاک افغانستان شده است را به خانه اش جاه داده و نزد استاد ربانی برده است؟ اینها همه سوالاتی است که معصوم استانکزی تاکنون به آن پاسخ نداده است؟ کلید تمام این جریانات در دستان معسوم استانکزی می‌باشد که او نیز به گفته آگاهان سیاسی خود را در ارگ ریاست جمهوری پنهان کرده است.

آقای عطا محمدنور والی بلخ در آخرین سخنرانی خود مصعوم استانکزی را یکی از عاملان قتل استاد ربانی دانست و محاکمه وی را از دولت درخواست نموده است. رییس جمهور کرزی در روز مراسم تشییع‌جنازه برهان‌الدین ربانی، به او لقب «شهید صلح» داد و تاکید کرد، از هیچ تلاشی برای شناسایی عوامل این ترور دریغ نخواهد کرد اما آن وعده‌ها تاکنون عملی نشده است و مانند روز روشن است که هیچگونه تلاشی در اینباره صورت نگرفته است و این پرونده نیز در کنار ده‌ها پرونده های جنایی دیگر شخصیت ‌های سیاسی و به‌ خصوص نیروهای مقاومت ملی افغانستان در حال خاک خوردن است کمیته تحقیق همچنین اعلام کرده است که اسناد و شواهد بدست آمده در جریان این تحقیقات را همراه با نام، نشانی و شماره تلفن‌های متهمان برای دستگیری و تحویل آن‌ها به افغانستان، به دولت پاکستان داده‌اند.

پیش از این حامد کرزی و برخی دیگر از مقام‌های حکومت افغانستان گفته‌‌اند که شورای رهبری گروه طالبان، موسوم به شورای کویته در طراحی قتل آقای ربانی رییس جمهور پیشین افغانستان دست داشته است. با وجود این همه اطلاعات که پاکستان و سازمان استخبارت این کشور و طالبان در شهادت استاد ربانی دست داشته‌اند، حامد کرزی همواره دست دشمنان مردم افغانستان را می‌فشارد و با آنان پیمان دوستی می‌بندد و خون بیگناه استاد و صدها و هزاران شهید دیگر را زیر پا می‌گذارد.

محمود منجم زاده‏

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر استانکزی میدانست که بم همراه آن اشراراست حتما از ترس جانش یکجا با او داخل نمیشد اگر گریخته باشد هم دران لحظه از ترس حادثه گریخته اما چرا استخبارات ناکام ما ازجریان اطلاع پیدانکرد ومانع نشد او اشرار پاکستانی بکابل آمده چند روز وشب منتظر استاد ربانی بوده اما امنیت ناملی ما درخواب است اینها صرف میتوانند دزدی کنند دسیسه بسازندبرای انتقام گیری کسی اورا طالب وترورست معرفی کنند دست پاکستانی ها وسازمان استخبارات پاکستان باز است هرچه خواسته باشند بالای مردم ما انجام میدهند مثلا دیروز داغش یا طالبان وملیشای پاکستانی یک تاجر را دز السوالی ننگرهار سزبریدند کی است که از مردم دفاع کند؟؟؟ میتوانند تمام مردم السوالی ارچین ننگرهار را حلال کنند کی پرسان میکند؟؟

>>>   کرزی و اشرف و اطرافیان آنها دشمن افغانستان و ملت مظلوم کشور ما هستند.

>>>   اگر ستانکزی واقعاُ قاتل باشد، خداوند جزا وی را با قتل وی برایش نشان میدهد، در غیر آنصورت تمام ادعا ها و تهمت های...دروغ خواهد بود.

>>>   ...خود ستانکزی در آن حمله تصادفی زنده ماند و او هیچ نیاز نداشت با خطر انداختن جان خود ربانی را به قتل برساند...
کابلی

>>>   این یک گپ ساده است و واقعیت آن اینست که معصوم خان به اساس یک پلان این کار را انجام داده و بچه استاد هم از این کار و تعقیب دوسیه دل خوش نشان نمیدهد ورنه معلومات پیرامون این پرونده اسان است .
با احترام امیرمحمد کابلی

>>>   اگر واقعا شریک ودخیل باشد باید گردنش زده شود

>>>   ... ربانی را او کشته است.

>>>   استاد پدر جهاد ومقاومت است ، پسرانشان با كرفتن رهبري و چوكي رياست صلح خاموش شد ، وابسته هايش هم مهر خاموشي بر لُب گذاشتيد ، پس كه كسي مي توانست صدا بلند نمايد ؟استانكزي را محكوم نمودن درست نيست... چرا كمسيون موظف را كه وزير دفاع ، وزير داخله و ريس امنيت ان زمان است مردم محكمه نمي كنند ، قاتل انها اند كه جرم را پنهان نمودند نه استانكزي بيچاره كه در ان حادثه معيوب شد .
فايق

>>>   بی غیرت ترین افراد محافظین استاذ ربانی در تاریخ کشور محسوب شدند .
زره

>>>   پدری با پسری گفت به قهر
که تو آدم نشوی جان پدر
حیف از آن عمر که ای بی سروپا
در پی تربیتت کردم سر
دل فرزند از این حرف شکست
بی خبر از پدرش کرد سفر
رنج بسیار کشید و پس از آن
زندگى گشت به کامش چو شکر
عاقبت شوکت والایی یافت
حاکم شهر شد و صاحب زر
چند روزی بگذشت و پس از آن
امر فرمود به احضار پدر
پدرش آمد از راه دراز
نزد حاکم شد و بشناخت پسر
پسر از غایت خودخواهی و کبر
نظر افکند به سراپای پدر
گفت گفتی که تو آدم نشوی
تو کنون حشمت و جاهم بنگر
پیر خندید و سرش داد تکان
گفت این نکته وبرون شد ز در
«من نگفتم که تو حاکم نشوی
گفتم آدم نشوی جان پدر»
جـــامـــی

>>>   قاتل تلان استاد ربانی :
حامد کرزی,آی اس آی پاکستان,طالب ,معصوم استانکزی. زیرا حامد کرزی عاجل استاد را ازایران به کابل خواست ونفر انتکاری را استانکزی بخانه استاد آورد حتا مانع تلاشی بدی وی شد وقتیکه انتحاری بجان استاد رسید درحین انفجار استانکزی از اطاق شان دور تر وخودرا از خطر بچ کرد اگر خبر نمیبود در پهلوی استاد وانتحاری موجود میبود حتمن جام شهادت را مینوشید ولی قبلن خبر بود حتا یک چره هم بجانش اصابت نکرد اگر درین اطاق حین معرفی واحوال پرسی حد اقل یاشهید یازخمی یا معلول میشد. چرا نشد اگر حامد کرزی از موضوع آگاهی نمیداشت باید استانکزی منحیث قاتل به محاکمه سپرد میشد ولی هیچ پرسانی صورت نگرفت گویا هیچ گپی نشده پس استانکزی, حامد کرزی باید محاکمه شوند وخون استاد شهید باید از ایشان پرسان شود.واسلام علی مناطبعاهدی.
عبید الله.کابل.

>>>   کجاست کسانی که از دوستی با استاد میلافند،کجاست کسانی که خود را وابسته ترین شخص در تنظیم استاد میدانند،کجاست کسانی که در پی انتقام خون استاد حاضر به ریختاندن خون خود هستند،اینها همه حرف وتحریک برای استفاده جوئی اند هیچ دوست واشنائی وجود ندارد همه میلافند وسو استفاده میکنند این اشخاص که داد از فدائی بودن میزنند ایا نمیتوانند انتقام استاد را از بدیلش که درپاکستان با ترتیب یک پلان بگیرند این انتقام را که دولت بخاطر مناسبات نمیگیرد ایا تنظیمش با ان همه امکانات نمیتواند بگیرد پس این تنظیم به چه کار خواهد امد، بنیادتنظیمی که نمیتواند انتقا م رهبر خود را بگیرد بزرگترین اشتباه خود استاد بوده است این تنظیم نیز مانند قوم دکتور نجیب الله بیغیرت هستند
کاکه از کابل

>>>   کرزی نه تنها استاد رباین شهید بلکه تمام سران مجاهدین از قبل کاظمی شهید ، داود شهید وغیره را بقتل رسانیده است. پول های که از سازمان استخباراتی مخفیانه می گرفت همه اش را بخاطر شخصیت های بزرگ جهادی به مصرف رسانیده است...

>>>   سلام
نخستین قتل در حکومت کرزی قتل داکتر عبدالرحمن وزیر هوا نودری و ملکی حکومت موقت بود که در میدان هوایی کابل... صورت گرفت و دوسیه تحقیق آن کنار گذاشته شد . از همان روز فرهنگ معافیت در کشور ما نهادینه گردید و تا اکنون ادامه دارد.باید داکتر عبدالله از هم حزبی های خود عدالت را شروع کند و بعدا انگشت به طرف دیگران را نشانه بگیرد .
با احترم رسا دره یی

>>>   ربانی باید روزی کشته می شد و ان روز هم امد
حبیب الله یوسفزی

>>>   صلاح الدين خان رباني كجا است وچه كرد درقبال موضوع ترور پدرش؟يا اينكه درمقابل امتياز گرفتن چوكي ومقام دولتي خون پدر خودرا فراموش كرد ! !!!

>>>   واقعا افرين به شما ما هم چند خدمت هاي رباني را به شما عرض مي كنيم. شهر كابل را به نقشه پاريس اباد كرد هيچ ربطي با اي اس اي نداشت وتوسط اي اس اي تربيه نشده بود. در حكومتش يك فرد هم كشته نمي شد فضاي برادري درتمام كشور حاكم بود حاكميتش درتمام افغانستان بوده ويك فرد مخالف او پيدا نمي شد. اقتصاد كشور رونق پيدا كرده ارزش افغا ني بالا رفته وبرابر پوند انگليس شد ودرراه خدمت به وطن چند پروند طيارات جديد به شركت اريانا خريداري نموده وخدمت فراموش ناشدني رابه كشور نمود هرروز بالاي خانه هاي مردم ما دركابل ازهوا گل مي پاشيد وهرروز در خانه هاي مردم كابل ما خوشيها وشاديها مي بود چوكي شان مانند تخت سليمان عليه السلام همرايش ميگشت امروز در كابل فردا درمزار پس فردا درتخار ميبود با آمدن يهوديها بسيار مخالف بود وبه انها گفتند كه افغانستان را بمباران نكند وبلاخره تمام تاسيسات ونهادها وسلاح هاي كه ازدوران سابقه مانده بود نگاهداري كرد ودر مكه مكرمه با سوگندكه ياد كرد ه بود تا اخرين لحظه بالايش استادگي نموده وامتحان دين وخداپرستي را به افغانها وجهانيان داد شركت درين گونه محفل ها ثواب دارد بخاطر كه افراد كه درين مجالس تقرير كردند حق گفتند راست گفتند كسانيكه برايش گوش كردند افرين به وطن دوستي وايمان هايش. كه حق را شنويدند چنين واقعيت گفتن وشنويدن هست كه كشور ما امروز ارام اباد باعزت وملت افغان يكي ازبا عزت ترين ملت هاي جهان هست انشالله نظر به خدمات كه رباني به ملت وخاك افغا نستان نمود قبرش روشن هست وروشن خواهد بود.
یاسین کابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است