افغانستان حق فروش مازاد گاز مصرفی را دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۸    ۱۳۹۴/۶/۲۹ کد خبر: 102741 منبع: پرینت

افغانستان حق فروش مازاد گاز مصرفی خود را دارد.

داوودشاه صبا وزیر معادن و پطرولیم که در یک نشست خبری صحبت در کابل صحبت می کرد گفت: در جریان سفر هیات افغانستانی به ترکمنستان پیشرفت هایی پیرامون آغاز کار عملی پروژه تاپی صورت گرفته است.

وی افزود: از نظر گرفتن گاز در پروژه تاپی توافقاتی صورت گرفته است و مقدار گازی که ما تحویل می گیریم متناسب با مقدار الزاماتی که دولت افغانستان بر سرمایه گذاری در تاپی داشته است صورت خواهد گرفت.

وزیر معادن همچنین تایید کرد که مقدار گازی که افغانستان می گیرد کم نیست و گفت: این موضوع نیز مطرح شده است که اگر نتوانستیم این مقدار گاز را به مصرف برسانیم حق فروش آن را داشته باشیم.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به کشورهای همسایه به فروش رسانید

>>>   داوودشاه باید بیشترمتمرکز براین باشد که استخراج میادیم وذخایر مشترک گازی باترکمنستان وایران وازبکستان انجام شود نه استخراج آنها وترانزیت ازطریق ما
شیواکاندیداحتمالی بلخ

>>>   شما حق فروش مواد معدنی کشور را ندارید ؟ افغانستان یک کشور سر شار از معدنیات است و کشور های بیگانه که انون جا همه روزه کشمش پلو می خورد و از سنگ های قمیتی ان سر زمین صاحب قصر های بختارو وووو شدند از همین منافع سر شار معدن افغانستان است ، انها که سواد و تعلیم دانشگاه را که ندارند که ساعت چقدر پول در بیاورند . افغانستان نظر به آمار سازان ملل صاحب 300 تریلیون دلار است اما هیچگونه حق استخراج و سر مایه گذاری را بدون اجازه ؟؟؟ ندارند ای وای !

>>>   همان طوری که امکانات تولید برق در کشور است، اما برق وارداتی از خارج می آورید، همان طور با موجودیت معدن های گاز جرقدوق و خواجه گوگردک و یتیم تاق در شبرغان و مقدار زیاد ذخایر گاز در دیگر نقاط افغانستان، در عوض آنکه این معادن را دوباره فعال سازید و سروی و اکتشاف و استخراج گاز را در دیگر نقاط افغانستان به راه بیانازید، حق العبور خویش رااز ترکمنستان به صورت گاز میگیرید و امکانات استفاده آن را نیز نظر به عدم موجودیت سیستم تسخینی گازی در سراسر کشور و عدم استفاده آن در کارخانه های تولیدی و استیشن های برق گازی، این سهم خویش رانیز به پاکستان و هندوستان خواهید فروخت و پول آن را در جیب های خویش خو اهید زد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است