افغانستان یک کشور مستعمره مطلق است
مدیریت حکومت در انتخاب وزرا به خصوص وزارتخانه های کلیدی دست اختیار ندارد و حتما باید در مورد این پست ها با سفیر آمریکا مشورت کند. ما خود را دلخوش کرده ایم که آزاد هستیم اما کشوری جز مستعمره مطلق نیستیم 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۳    ۱۳۹۴/۶/۲۹ کد خبر: 102718 منبع: پرینت

قرار است رییس عمومی فرماندهی عمومی کلی نیروهای ناتو تا چند هفته دیگر پیشنهاد چگونگی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را به کاخ سفید ارایه کند. از سویی کنگره آمریکا ازخروج نیروهای این کشور از افغانستان ابراز نگرانی کرده و می گویند: ممکن است سرنوشت کشور به سرتوشت عراق مبدل شود. شماری از آگاهان افغانستانی نیز تاکید دارند که رها کردن افغنستان از سوی نظامیان بین المللی به معنای ناکامی ماموریت 14 ساله ناتو خواهد بود. از سویی با وجود فعالیت 14 ساله نیروهای ناتو و آمریکایی مخالفان و نتروریستان همچنان در کشور جولان می دهند. با این وضعیت خارجی ها به وعده های خود عمل نکرده اند یا سران حکومت مدیریت درستی نداشته اند؟

زلمی زابلی رییس کمیسیون سمع شکایات مجلس سنای افغانستان در برنامه نگرش در مورد خروج نیروهای خارجی از کشور و پیامدهای آن گفت: آمریکایی ها پیش از امضاب توافقنامه امنیتی و توافقنامه سیاسی میان دو رهبر سیاسی کشور، حضور 10 ساله خود را پیش بینی کرده بودند. پیش از آن نیز بارها برای خروج خود به ملت افغانستان دروغ گفتند. از طرف دیگر نیورهای خود را در کشور اضافه کردند. درحال حاضر نیز یک نمایش به راه انداخته اند که از طرفی باید افغانستان را ترک کنند و از طرفی دیگر کنگره آمریکا خواستار باقی ماندن نیروهای امنیتی درکشور می شود. در حال حاضر انتحار، حملات و دخالت های مستقیم پاکستان در کشور افزایش یافته است و به جای این آمریکایی ها نیروهای امنیتی کشور را کمک کنند، برعکس با تبلیغات منفی آنان را از لحاظ روانی نیز بسیار ضعیف می کنند.

وی افزود: آمریکایی ها تا زمانی که به اهداف سیاسی خود نرسند این منطقه را رها نمی کنند. آنان می گویند که نیروهای خود را از کشور خارج و از طرفی نیروهای امنیتی را تجهیز می کنند اما این دورغی بیش نیست. آنان وقتی ادعا می کنند که به چوکات سازمان ملل متعهد هستند باید تعهدات خود را عملی کنند. آمریکایی ها باید نظام را درست می کردند، تروریسم را خاتمه دهند و قاچاق مواد مخدر در کشور از بین می بردند اما هیچ کدام تطبیق نشده است بلکه در افزایش ناامنی ها و تولید و قاچاق مواد مخدر خارجی ها و به ویژه آمریکایی ها به گونه مستقیم دخیل هستند. بر همین اساس ما نه مدیریت درست در زمان کرزی و نه در حکومت فعلی داشته ایم. این میان سفیرآمریکا مشخص کننده رویه حکومت است.

رییس کمیسیون سمع شکایات مجلس سنا ادامه داد: تمام دسیسه ها از جمله آوردن بن لادن و طالبان توسط خود خارجی ها بوده است. کشور ارتشی در سطح منطقه داشت که تاکنون نیز موجود است. اشخاص بسیار ورزیده و کسانی که استراتژیک های نظامی موفق می سازند هنوز هم هستند اما آمریکایی ها نمی خواهد که آنان را جذب کنند. وزیر دفاع ملی بدون این که رای بگیرد و با تاکید رییس جمهور درپست خود نشسته است. آنان کسانی را می خواهند در راس قرار بگیرند که نه مسلکی باشد و نه وجدان افغانی داشته باشد.

زلمی زابلی خاطرنشان کرد: مدیریت حکومت در انتخاب وزرا به خصوص وزارتخانه های کلیدی شامل وزارت داخله، دفاع وامنیت ملی دست اختیار ندارد و حتما باید در مورد این پست ها با سفیرآمریکا مشورت صورت بگیرد. ما خود را دلخوش کرده ایم که آزاد هستیم اما کشوری جز مستعمره مطلق نیستیم. مطمین هستم پس از خروج نیروهای خارجی از کشور مردم افغانستان با اتحاد در مقابل دشمنان می ایستند و اختلافاتی کنونی نیز از آمریکا سرچشمه می گیرد. با وجود کشورهایی چون چین و شوروی در نزدیکی ما، حضورآمریکا در کشور نشان دهنده این است که سران حکومتی خود خواستار بودن آنان در منطقه است.

وی همچنین در پایان گفت: مردم افغانستان یک اصل دارند و آن اینکه وقتی تعهدی می کنند به تعهد خود وفادار هستند. آمریکا و ناتو برای کمک به کشور لبیک گفت و ما هم قبول کردیم تا این کشورها دموکراسی را به کشور بیاورند. اما این کشورها با نام دموکراسی توجهی که به پاکستان می کنند کمتر از افغانستان نیست. هر زمان که آنان اراده کنند افغانستان ابزار دست پاکستانی ها قرار می گیرد، چرا که پاکستان با آنان دوستی 100 ساله دارند. دوستان خارجی افغانستان اگر وفاداری خود را می خواهند به کشور ثابت کنند باید اول منازعه افغانستان و پاکستان را از طریق ملل متحد حل و ارتش ما را تجهیز کنند. از طرفی آمریکا 70 درصد بودجه سازمان ملل متحد را تامین می کند و یک نهاد استخبارات آمریکایی بیش نیست. اگر فکر کنیم که سازمان ملل متحد یک سازمان بی طرف جهانی است اشتباه است. همین سازمان بود که خارجی ها و به خصوص آمریکایی ها را به داخل کشور فرستاد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام زابلی صاحب!
بسیار زود درک کردی بعد از ۱۴ سال، ۷۰ فیصد بودیجه دولت را آمریکا و متحدین اش تمویل میکند آیا به این وضع توقع آزادی را هم داری ...

>>>   اگــــــر مستعمره است چگونه معاش دالری شانرا اخذ میکنی ؟؟؟ آیا یک ذره همت در وجودت باقی نمانده که برای نشان دادن مخالفت از کارکردن درپارلمان وگرفتن معاش موتر وسایر امنتیازات دست برداری؟؟؟؟ پختونوالی وغیرت چی شد؟؟؟ با وجودیکه خودت یقین داری که به نظرخودت کشوراشغال شده وما تحت استعمار هستیم بازهم حاضرهستی معاش دالری را قبول کنی؟؟؟؟ در افغانستان رسم است زمانیکه دوره کار یک شخص روبه پایان است دفعتا تغیر چهره داده و یک شخص دیگر ی خود را نشان میدهد مثلا کرزی صاحب تازمانیکه ریاست جمهوری اش دوام داشت ختی قرارداد مس عینک را تلفونی از بوش اجازه گرفت که با چینائی ها قرارداد کنیم یا شما تمایل دارید اما بوش برایش گفته بود هرکس بیشرت به نفع شماست همان درست است با چین قرارداد شد...که دوره پارلمان ختم شده چهره اش را تغیرداده وحرف های دیگر گونه میزند پنج سال که در پارلمان بود ازین حرف ها نبود حالا !!!! مابه پاکستانید ها منافق میگوئیم عیب خودرا نمی بینیم .
(( ر ))

>>>   در دو دوره پنجساله که ده سال تمام میشود معاش و همه امتیازات حکومت را گر فتی معاشی که خودت هم خبرداشتی از پول امریکاست آنرا اخذ کردی ومصرف نمودی درین مدت هیچ مخالفتی نداشتی از موتر بادیگارد سفرهای خارج پول حق الزحمه رای به وزرا همه را قبول داشتی حالا که دوره پارلمان ختم شده بعد از چهارده سال مستعمره بودن را فهمیدی ؟؟؟؟؟
واگر واقعا تو قلبا می فهمی که اشغال ومستعمره است این قدر بی همت شده باشی که خاموش هستی وهیچ کاری نمیکنی؟؟؟؟ یعنی اگر زمانی دیگری پاکستان هم اشغال کرد ومعاش کلداری برایت حواله کرد بازهم خاموش وهمه امتیازات را میگیری؟؟؟ اینها دیگر نواسه احمد شاه بابا نیستند ...من که اینرا می نویسم باورندارم که اشغال ومستعمره است من میگویم ضرورت است بودن وکمک خارجی ها برای فعلا تا چندسالی ! او که میگوید اشغال هستیم بازهم دالر میگیرد واز پول امریکا کصرف میکند عجب زمانه ئی شده !

>>>   افغانستان با حمله آمریکا و سقوط طالبان که خود آمریکا آن را حمایت میکرد از چاله درآمده و به چاه افتاد.اکنون افغانستان جزیی از پازل آمریکاست.
محمد از شهر شیراز

>>>   کسیکه خودش یقین داشته باشد که اشغال هستیم اما بازهم معاش شانرا بگیرد باید ...

>>>   بلی آقای آقای زابلی صاحی حقیقت را گفتند که افغانستان 100 در 100 مستعمره است .
زره

>>>   اینکه بگوییم افغانستان مستعمره ودراشغال است .همگگی ازاطفال گرفته تاروشنفکران می گویند.راه حل برون رفت ازآن چیست ؟ به نظرمااتفاق مردم درتقویت نهادهای مردمسالار ماننداحزاب مشروع ومهمترازهمه پارلمان سالم وپاک وقوای عدلی وقضایی می تواندعامل استقلال کشورباشد وقوانین کشوربرهمه افرادخارجیان میهمان تطبیق شود.
شیوا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است