چهار انفجار در عراق
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۲۶    ۱۳۹۴/۶/۲۸ کد خبر: 102697 منبع: پرینت

منابع امنیتی اعلام کردند چهار انفجار مهیب ناشی از حملات انتحاری گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش، در ولایت صلاح الدین و بغداد، پایتخت عراق، روی داد.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از بغداد، منبعی امنیتی که خواست نامش فاش نشود، به این خبرگزاری گفت در ولایت صلاح الدین در شمال عراق، دو عامل انتحاری خودروهای بمب گذاری شده خود را نزدیک مواضع نیروهای امنیتی و شبه نظامیان متحدشان در بزرگترین پالایشگاه نفت عراق نزدیک شهر بیجی، حدود 200 کیلومتری شمال بغداد، منفجر کردند.

این منبع خاطر نشان کرد ده ها ستیزه جوی داعش فورا در پی این انفجارها درگیری شدیدی را با نیروهای امنیتی و شبه نظامیان متحدشان آغاز کردند.
این منبع بدون اشاره به جزئیاتی در خصوص تلفات ستیزه جویان داعش، گفت انفجارها و درگیری های پس از آن به کشته شدن دو نیروی امنیتی و زخمی شدن پنج تن دیگر منجر شد.

نیروهای امنیتی عراق و گروه های شبه نظامی طرفدار دولت موسوم به نیروهای بسیج مردمی با پشتیبانی هواپیماهای جنگی (به اصطلاح) ائتلاف تحت رهبری آمریکا، درگیری های شدیدی با ستیزه جویان افراط گرا به منظور بیرون راندن آنها از شهر بیجی و این پالایشگاه نفت به وسعت 22 کیلومتر مربع، داشته اند.

این منبع گفت همچنین در ولایت صلاح الدین، یگانی از نیروهای پلیس با ستیزه جویان داعش در منطقه کوهستانی حمرین در بخش شرقی این ولایت درگیر شد. این درگیری پس از آن روی داد که این یگان برای نجات گروهی از غیر نظامیان که از شهر حویجه، در غرب شهر کرکوک، گریخته بودند، اعزام شد. ستیزه جویان داعش این غیر نظامیان را تعقیب می کردند. این درگیری به کشته شدن یک مامور پلیس و زخمی شدن سه تن دیگر منجر شد. شهر حویجه تحت کنترل ستیزه جویان داعش قرار دارد.

ستیزه جویان داعش مانع از آن می شوند که ساکنان شهرهای بزرگ و کوچک عراق که تحت کنترل این گروه ستیزه جو قرار دارند خانه های خود را ترک کنند تا به مناطقی امن تر بروند و از ظلم و بی رحمی های ستیزه جویان افراط گرا خلاص شوند. ستیزه جویان داعش گاهی غیر نظامیان را در مسیرها در کوه ها و بیابان ها دنبال می کنند تا آنها را باز گردانند یا بکشند.

ولایت عمدتا سنی نشین صلاح الدین که شهر تکریت، زادگاه صدام دیکتاتور سابق عراق، مرکز آن است صحنه نبردهایی مرگبار بین نیروهای امنیتی عراق با پشتیبانی جنگجویان شبه نظامی متحدشان و ستیزه جویان داعش بوده است.

منبعی در وزارت کشور عراق که خواست نامش فاش نشود، به شین‌هوا گفت در بغداد، دو عامل انتحاری جلیقه های انفجاری خود را در جاده ای اصلی نزدیک بخش عامریه در غرب پایتخت عراق منفجر کردند که این حمله به زخمی شدن پنج غیر نظامی منجر شد.
این منبع خاطر نشان کرد این دو انفجار ظاهرا پیش از موقع و قبل از آن که عاملان انتحاری به اهداف خود برسند، روی داد زیرا محل انفجار عاری از هر گونه هدف احتمالی بود.
وی افزود تحقیقات در خصوص این حادثه ادامه دارد.

داعش معمولا مناطقی را که مردم تجمع می کنند، از جمله بازارها، کافه ها و مساجد را در سراسر عراق هدف قرار می دهد.
عراق در سال های اخیر صحنه بدترین خشونت ها بوده است. بر اساس گزارش اخیر سازمان ملل متحد، تروریسم و خشونت در سال 2014 میلادی در عراق به کشته شدن دست‌کم 12 هزار و 282 غیر نظامی و زخمی شدن 23 هزار و 126 نفر دیگر منجر شد. سال 2014 میلادی مرگبارترین سال از آغاز خشونت های قومی در عراق در سال 2006 - 2007 میلادی بود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است