رفتار مجارستان با پناهجویان یاد آور دوران نازیسم است
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۰۹    ۱۳۹۴/۶/۲۷ کد خبر: 102628 منبع: پرینت

"ورنر فایمن" صدر اعظم اتریش از رفتار دولت مجارستان با پناهجویان انتقاد کرد و طرز برخورد خشن دولت مجارستان با آنها را یادآور رفتار ناری ها در دوران جنگ دوم جهانی دانست.صدر اعظم اتریش: رفتار مجارستان با پناهجویان یاد آور دوران تاریک نازیسم است

به گزارش اسکای نیوز فایمن در مصاحبه ای که روز شنبه در وب سایت "اشپیگل" آلمان منتشر شده است، با انتقاد از سیاست های "ویکتور اوربان" نخست وزیر مجارستان با پناهجویان گفت: "به خط کردن پناهجویان برای چپاندن آنها به قطار و فرستادن آنها به دوردست ها یادآور دورانی سیاه از تاریخ قاره ماست."

فایمن افزود:" این رفتار دولت مجارستان با پناهجویان یادآور ظلم و ستمی است که در دوران آلمان نازی انجام می شد. ویکتور اوربان آگاهانه در حال اجرای سیاست بازدارندگی علیه پناهجویان است."

فایمن در این مصاحبه خواستار جریمه مالی کشورهای اروپای شرقی به دلیل عدم پذیرش پناهجویان شد.

این اظهارات در حالی است که اوربان نیز همزمان در مصاحبه ای با نشریه "بیلد "آلمان خواستار ارایه کمک های بیشتر به کشورهای خاورمیانه از جمله ترکیه، اردن و لبنان برای جلوگیری از گسترش موج مهاجرت پناهجویان به اروپا شده است.

اوربان خواستار ارایه کمک فوری 3 میلیارد یورویی کشورهای اروپایی به این 3 کشور شده است و تاکید کرده است غالب پناهجویانی که در هفته های اخیر راه مهاجرت به اروپا را در پیش گرفته اند از جنگ و ناامنی نگریخته اند بلکه بیشتر آنها در موقعیتی امن و در اردوگاه های اسکان کشورهای ترکیه، لبنان و اردن هستند و به امید مهاجرت به یک کشور اروپایی و زندگی بهتر مهاجرت می کنند.

اوربان تاکید کرده است جان این پناهجویان در خطر نیست و افزوده است:" اگر جلوگیری از این موج مهاجرت نیاز به پول بیشتری داشته باشد کشورهای اروپایی بابد با هزینه بیشتر پول ریشه این موج مهاجرت را بخشکانند."

او افزود:" زندگی آنها (پناهجویان) در خطر نیست. آنها برای امنیت بیشتر به اروپا نمی آیند بلکه دوست دارند زندگی بهتری از آنچه که هم اینک در اردوگاه های اسکان آوارگان دارند، کسب کنند. آنها یک زندگی آلمانی می خواهند . شاید هم یک زندگی سوئدی."

اوربان در ادامه گفته است:" حق بنیادینی به نام برخورداری از زندگی بهتر وجود ندارد؛ بلکه در حقوق بنیادین تنها حق زندگی در امنیت با کرامت انسانی مطرح است."

دولت مجارستان از سه شنبه هفته گذشته حصارهای مرزی خود را تقویت کرده و صدها نیروی پلیس مرزی را در مناطق مرزی خود مستقر ساخته است.

دولت بوداپست تا کنون تنها حاضر به پذیرش 200 پناهجوی مسیحی شده است.

وزرای کشور اتحادیه اروپا روز دوشنبه به منظور بررسی و رای گیری درباره جذب و تقسیم 160 هزار پناهجوی جدید جلسه برگزار خواهند کرد. پیشنهاد جذب این تعداد پناهجو اخیرا از سوی رییس کمیسیون اروپا مطرح شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است