شماهم دچار پیر چشمی شده اید ؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۲    ۱۳۹۴/۶/۲۲ کد خبر: 102293 منبع: پرینت

اصطلاح پیرچشمی برای توصیف شرایطی به کار می‌رود که در آن دامنه تطابق چشم بیمار به حدی کاهش می‌یابد که در نزدیک‌ترین نقطه مورد نظر، بینایی واضح و راحت برای فرد رخ نمی‌دهد.

بیماری پیرچشمی وابسته به سن افراد است و با افزایش سن، بوجود می‌آید. این عارضه معمولا پس از 40 سالگی ایجاد می‌شود و میزان شیوع آن در زنان و مردان برابر است.

با افزایش سن، قدرت ارتجاعی عدسی چشم از دست می‌رود و این حالت موجب سخت و سفت شدن عدسی چشم می‌شود. در نتیجه دید نزدیک فرد دچار مشکل شده و باید از عینک استفاده کند.

به جز سن، عواملی مانند نور خورشید، وضعیت تغذیه فرد و کافی نبودن آب بدن در زودتر مبتلا شدن افراد به پیر چشمی تاثیر زیادی دارند. همچنین افراد مبتلا به دیابت، فشارخون کنترل نشده و کسانی که در مناطق گرمسیری و استوایی زندگی می‌کنند، زودتر به این بیماری مبتلا می‌شوند.

افراد مبتلا به پیرچشمی از علائمی مانند تار شدن دید در نقاط نزدیک و خستگی چشم رنج می‌برند و از سرگیجه به هنگام مطالعه شکایت دارند. بهترین و تنها درمان بیماری پیرچشمی استفاده از عینک است و تاکنون هیچ‌گونه عمل جراحی که مورد تایید واقع شده باشد، برای درمان پیرچشمی وجود ندارد و صرفا در حد مطالعات تجربی است.

هنگامی که شدت اختلال در چشم به اندازه‌ای باشد که فرد نتواند در فاصله نزدیک مطالعه کند یا کارهای ظریف را آن گونه که می‌خواهد انجام دهد، باید در اسرع وقت برای انجام معاینات لازم به چشم‌پزشک مراجعه کند.

کد (5)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در کشور های غربی توسط عملیات چشم، عدسیه های چشم تعویض میشوند. سالانه هزاران نفر ازین عملیات ها استفاه میکنند و عینک های خود را دور می اندازند. البته این عملیات حدود پنج هزار دالر مصرف دارد. اما در کشور های شرقی نمیدانم که ازین متود تعویض عدسیه چشم استفاده می کنند و یا نه؟

>>>   دوست گرامی من که به مشکل نزدیک بینی چشم گرفتار شدم در افغانستان بشفاخانه نور مراجعه کردم بعد از مایعنات انها هدایت عملیات یک چشم ام را دادند ووقتکه من در کانادا جهت تداوی چشمم بشفاخانه مراجعه کردم بعد ار مایعنات کمپیوتری دقیق در چند مراجع هدایت عملیات هردوچشمم را دادند که اسناد ان را بدست دارم عملیات بیدون کدام احساس درد ومشکل انجام پذیرفت وعینک نزدیک بین که در اوقات مطالعه استفاده کنم برایم لطف کردند ولی چشمیرا که خداوند به بندهگانش عنایت فرموده با انداختن لنز درچشم از طرف دوکتوران چشم خیلی ها متفاوتر است وان خوبی های دید را بخود ندارد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است