این امریکای تذکر دهنده همان امریکای تمویل کننده است
این ورق های بازی رنگ و رو رفته همچنان در دو سوی میز و در دستان مقام های غربی و طرف همسایه و دوست و برادر افغانستان در آنسوی مرز دیورند دست به دست می شود تا افغانستان را هرچه طولانی تر پای این قمار نافرجام و از پیش بازنده نگه دارند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۹    ۱۳۹۴/۶/۱۳ کد خبر: 101905 منبع: پرینت

گرچه پیش از این، امریکا یا نایب السلطنه اش انگلیس در امور منطقه به ویژه اختلافات عمیق میان افغانستان و پاکستان مستقیما و صراحتا وارد عمل نمی شدند و صرفا خود را یک مشورت دهنده و ناظر و حمایت کننده از مصالحه نشان می داده اند؛ اما...

اما این تغییر رویه محسوس در اخطارها و تذکرات ظاهرا شدیداللحن نسبت به قطع بودجه کمکی نظامی به اسلام آباد یا وارد آوردن فشار از طریق رسانه های جمعی، نتیجه ملموسی در بر نداشته است و رویه پاکستان همان است که بود و روند صلح همچنان نافرجام.

اینک رفته رفته با افزایش نسبی فعالیت های اجتماعی جوانان آگاه، ارتقای سطح سواد رسانه ای و کمی تا قسمتی استقلال افکار عمومی از پمپاژ تبلیغاتی، اعتراض ها نسبت به بی نتیجه بودن و یک طرفه بودن روند گفتگوهای صلح و متضرر شدن مردم ملکی در این راه شدت گرفته است.

اخباری که این روزها از گام های سست بسوی صلح مه آلود و دست نایافتنی به گوش می رسد حاکی از درخواست ها و اخطارهای مکرر سفرا و نمایندگان خاص امریکا در امور منطقه به پاکستان و شورای کویته و استخبارات و حکومت مرکزی اسلام آباد است.

این ورق های بازی رنگ و رو رفته همچنان در دو سوی میز و در دستان مقام های غربی و طرف همسایه و دوست و برادر افغانستان در آنسوی مرز دیورند دست به دست می شود تا افغانستان را هرچه طولانی تر پای این قمار نافرجام و از پیش بازنده نگه دارند.

در این میان، خام شدن برخی نخبگان سیاسی یا اعضای نهادهای مدنی کابل، از اخطارها و تذکرها و تهدیدهای توخالی واشنگتن و لندن از قطع کمک هایشان به اسلام اباد جای بسی تامل دارد چرا که پیش از این نیز این درخواست ها به جایی نرسید و تمویل ها و تسهیلات در موعد مقرر به اسلام اباد تسلیم شد.

مگر نه اینکه این امریکای تذکر دهنده برای تحریف اذهان عمومی، همان امریکای تمویل کننده است که معاش پیوستن پاکستان به روند صلح را ماهانه پرداخت می کند؟ بنابراین نقطه کور یا نکته نامفهومی درخصوص دوگانگی حرف و عمل پاکستان و حامیان ابرقدرتش باقی نمی ماند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بهترين راه براى نجات وطن همانا جنك است مقابل جاهل و بى منطق و خود فروخته راه ديكرى نيست انتخاب جنرال دوستم بر جاست امريكا تداوم جنك است نهخلاص كننده جنك دست دوستى با امريكا بريده باد جهاد جيمى كارترى را خداوند متعال در جهان اسلام خلاص كند
و من اللة توفيق


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است