نامه سرگشاده به وزیر خارجه
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۳    ۱۳۹۴/۶/۱۲ کد خبر: 101902 منبع: پرینت

بعد از عرض سلام و تمنیات نیک خدمت جناب صلاح الدین ربانی وزیر خارجه،

چنانچه مستحضر هستید ما 48 تن سال گذشته در یک پروسه شفاف و عادلانه طی دو دور امتحان توانستیم از میان 1300 نفر داوطلب به عنوان کارمند رسمی وزارت امور خارجه موفق شویم که پروسه امتحان توسط معاون اسبق وزارت خارجه و روسای برحال این وزارت مدیریت شد.

بعد از اعلام لیست نهایی کامیابان و توزیع تصدیقنامه ها به عنوان کارمند رسمی، حکومت افغانستان بعد از مشکلات انتخاباتی تغییر کرد و حکومت وحدت ملی روی کار آمد و شما هم به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شدید.

جمع ما جوانان مدت یکسال و یک ماه می شود که بخاطر استخدام در وزارت خارجه انتظاری می کشیم و هر باری که خواستیم با یکی از مقام های رهبری دیداری داشته باشیم جز وعده های غیر عملی و آرمانی چیز دیگری حاصل نکردیم.

از مدت 6 ماه بدینسو خواستیم جناب شما را ملاقات نمائ=ییم با تأسف با هر بار مراجعه به دفتر شما از جانب همکاران تان سنگ نا امیدی به سینه های ما کوبیده شد.

به تعویق افتادن استخدام بعد از پروسه امتحان آن هم به مدت یکسال درتاریخ وزارت امور خارجه بی پیشینه بوده است ولی ما آن را با کمال صبر و شکیبایی تجربه کردیم.

جناب وزیر همانگونه که در جریان هستید از جمع 48 نفر فقط 25 نفر فعالانه دروس موسسه دیپلوماسی را فراگرفته اند و بخاطر استخدام لحظه شماری می کنند و آماده هستند سند تافل و آیلتس را هم ارایه کنند.

متاسفانه در این اواخر یکتعداد اشخاص بدون در نظرداشت معیارهای استخدام و بدون اینکه امتحان را سپری کرده باشند به شکل فوق العاده استخدام شده اند که از آن جمله میتوان به سکرتر های مقام وزارت، احمد توانا کارمند جدید التقرر ریاست منابع بشری و کارمندان جدید التقرر ریاست اداری و امثال آن نام برد که این چنین رویکرد جفا به سرنوشت 48 نفری است که از 13 ماه بدینسو در وضعیت بی سرنوشتی و بلاتکلیفی قرار دارند.

جناب وزیر ما به عنوان اولادهای این مرز و بوم حق داریم به خواست قانونی و مشروع ما که همانا استخدام در وزارت خارجه بعد از تکمیل نمودن تمام پروسیجرهای قانونی است برسیم و از این بیش به سرنوشت ما بازی نشود.

جناب وزیر بخاطر احقاق حقوق حقه خود حاضر هستیم به هر راه قانونی متوسل شویم نخستین اقدام مراجعه به شما بود در صورت دریافت جواب رد از جانب شما ناچار هستیم این مساله را رسانه ای بسازیم و در مرحله بعدی دروازه شورای ملی را دقل باب نماییم و یا از هر مجرای دیگر بخاطر حل این معضل بپردازیم.

جناب وزیر بخاطر حل این معضل ما جوانان رسالت ایمانی، وجدانی و وظیفوی خویش را ادا نمایید تا ما جوانان با حمایت شما بتوانیم عاشقانه و صادقانه در دستگاه دیپلوماسی کشور خدمت کنیم و در این راستا از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نورزیم.


محمد عثمان احمدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب احمدی صاحب، بعد از مدت ها ، نوشته ء شیوا ، جامع و پر محتوایی را با این ظرافت و زیبایی خواندم. اگر نویسندهء این نامهء سرگشاده، خود شما باشید همین نامهء شما بیانگر لیاقت، استعدا د و توانایی شما بوده و نشان دهندهء آنست که شما واقعا" فرد مناسبی برای استخدام در وزارت امور خارجه هستید. فقط اگر این تقاضایم را به فضل فروشی، تعبیر نکنید میخواهم به عرض برسانم که بعد از این "دق الباب"بنویسید.
موفق باشید. به امید روزی که اسم محمد عثمان احمدی را در قطار بهترین های وزارت امور خارجه، ببینم .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است