دیدار کمیسیون اصلاحات انتخاباتی با رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۶    ۱۳۹۴/۶/۱۲ کد خبر: 101899 منبع: پرینت

اعضای کمیسیون خاص اصلاحات انتخاباتی با رییس جمهور دیدار کردند.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان با اعضای کمیسیون خاص اصلاحات انتخاباتی دیدار نمود.

در این دیدار که در ارگ انجام شد و در آن سرور دانش معاون دوم رییس جمهور، داکتر عبدالله رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان و تادامیچی یاماموتو نماینده سازمان ملل متحد حضور داشتند، ابتدا اعضای کمیسیون خاص اصلاحات انتخاباتی در خصوص کار شیوه و طرز اقدام کاری این کمیسیون صحبت نموده، پیشنهادات شان را به رییس جمهور، ارایه نمودند.

رییس جمهور غنی گفت: اعضای کمیسیون خاص اصلاحات انتخاباتی توانستند در زمان محدود به موضوعات مهم رسیدگی نموده و پیشنهادات مشخص شان را در رابطه به کارکرد کمیسیون، ارایه نمایید. وی گفت: که کار و جدیت کمیسیون خاص اصلاحات انتخاباتی در حقیقت روند دموکراتیک را در افغانستان تقویت نموده و باورمندی مردم را نسبت به اقدام های بعدی در این راستا، افزایش می دهد.

وی اظهار کرد که این کمیسیون با وجود زمان محدود، کار خویش را با استقلالیت و بی طرفی انجام داده و تاکید نمود که این دیدار پس از آغاز کار کمیسیون، نخستین دیدار با اعضای کمیسیون می باشد تا آنان اقدام های کاری شان را با درک استقلالیت و با قوت کامل، به پیش ببرند.

در این دیدار رییس کمیسیون خاص اصلاحات انتخاباتی گفت: اعضای کمیسیون در سفرهای مختلف در هفت ولایت کشور، با اقشار مختلف مردم دیدار نموده و بیش از 200 صفحه از پیشنهادات تحریری آنانرا در زمینه، بدست آوردند.

اعضای کمیسیون پیشنهادات مشخص در زمینه، ترتیب فهرست دقیق رای دهندگان، تنظیم رابطه نزدیک با وکیل و موکل، کاهش فاصله مرکز رأی دهی با رای دهنده، مشخص ساختن شرایط تحصیلی برای نامزدان شورای ملی، تخصیص سهم بیشتر کرسی ها برای زنان، ترکیب جدید کمیته گزینش کمیسیون های انتخاباتی، زمان کار اعضای کمیسیون های انتخاباتی، پیشنهاد ایجاد کمیته شفافیت بخاطر پاسخگو بودن کمیسیون های انتخاباتی، استفاده از کارمندان دولتی در روند برگزاری انتخابات بخاطر کاهش مصارف و پیشنهاد تغییر در سیستم انتخابات را به رییس جمهور، ارایه نمودند.

رییس جمهور غنی پس از استماع پیشنهادات در این مورد، درباره اقدام های بعدی کار کمیسیون گفت: کار این کمیسیون تداوم می یابد و تاکید نمود که ریاست جمهوری از ادامه کار اصلاحات در نظام انتخاباتی، حمایت می کند.

وی گفت: کمیسیون خواست مردم را در قبال اقداماتی که انجام می دهد، در نظر گرفته و تصامیم را بر پایه واقعیت ها به صورت بی طرفانه و واقع بینانه اتخاذ کند.

او علاوه نمود که کمیسیون ابتدا تاریخ برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان را پیشنهاد نماید و همچنان در راستای تقویت و جلب اعتماد مردم به روند انتخابات نیز تلاش کند، تا سوالاتی که نزد مردم در این زمینه وجود دارند، برای آنها راه حل جستجو گردد.

همچنان داکتر عبدالله رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان گفت: بحث ها با کمیسیون خاص اصلاحات انتخاباتی را ادامه می دهد، تا پیشنهاداتی که در زمینه مطرح گردیده به صورت واحد و منسجم با تمام جزییات فراهم شود و در راستای تطبیق آن قدم های عملی برداشته شود.

سرور دانش معاون دوم رییس جمهور در این دیدار، ضمن ستایش از کارکردهای کمیسیون خاص اصلاحات انتخاباتی، بر اهمیت آوردن اصلاحات در نظام انتخابات تاکید نمود.

در این دیدار تادامیچی یاماموتو نماینده سازمان ملل متحد (یوناما) روند کاری کمیسیون خاص اصلاحات انتخاباتی را برای افغانستان مهم خواند و گفت که تطبیق اقدام های کاری کمیسیون می تواند در افزایش باورمندی مردم به دموکراسی در افغانستان کمک کند. او افزود: ملل متحد در جریان کارکرد کمیسیون، شاهد نتیجه گیری در بحث های سیاسی در این زمینه، بوده است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دونکته درشرایط کاندیدان باید لحاظ شود اول التزام وتعهد اخلاقی آنان به قانون وشرع که سابقه نقض قوانین و جرایم نداشته باشندو به طور دقیق بررسی شود دوم سوابق تخصصی ومدیریتی واسناد تحصیلی که یک وکیل که قانون یک کشور راتدوین می کندحداقل باید لیسانس باشد.
کسانی در پارلمان هستندکه حتی املای درست ندارند واسناد جعلی دیپلم بکالوریارا خریداری کرده اند!! بااین او ضاع چه توقع ازآینده کشورداشته می توانیم ؟!!
شیوا

>>>   انتخابات در کشور یک فریب و حیله روباه صفتان می باشد چون رییس و وکیل از قبل انتخاب می شوند. فقط کارشان به بازی گرفتن اراده و رای مردم است و بس
محمد اکرم از شهر کابل

>>>   جناب ریس جمهور غنی تاریخ دقیق انتخابات پارالمانی را ازکمیسون خاص اصلاح نظام انتخاباتی در شرایط طلب میکند که خود از توزیع تذکره های الکتونیکی بیدون هیچ دلیل وبرهان جلوگیری کرده واگر کدام وقتی سوالی درین باره از اومیشود جناب شان میگوید که در اینده نزدیک کار ان شروع میشود در حالیکه اینده نامعلوم است وبهترین راه گریز بخود پیدا کرده است وهمه مردم ما شاهد اند که چندین بار وعده توزیع تذکره های برقی را به اینده نزدیک موکول کرده ولی تاریخ دقیق انرا روشن نمی کند جلسه کابینه تاریخ ۲۸ اسد را شروع توزیع تذکره های برقی تصویب کردند اما شخص ریس جمهور در مقابل عنوان کرد که توزیع تذکره های برقی یک دستاورد بزرگ یکروز ملی است در هفته بعد از تاریخ ۲۸ اسد که این هم یک روز ملی است کار عملی ان شروع میگردد اما تا کنون هیچ خبری از ان نیست در حالیکه شفافیت انتخابات وابسته به تذکره های الکترونیکی است که هیچ نوع تقلب ودزدی در ان صورت گرفته نمیتواند اماجناب ریس جمهور بیدون هیچ دلیلی از توزیع ان جلوگیری کرده است اجازه بدهید که تذکره های برقی توزیع گرددواز انحصار قدرت تان خارج نماید همه چیز جمع وجور میگردد همه کار ها با یکتازی ومذبذب وبدون اگاهی از حقیقت ان بمردم از طرف حلقه خاص در ارگ به پیشبرده میشود ازین کار مردم به ستوح امده اگر ادامه پیدا کند اینده خوب در پیش نخواهد داشت .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است