کمک جامعه جهانی در گروی توزیع شناسنامه ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۲    ۱۳۹۴/۶/۱۲ کد خبر: 101890 منبع: پرینت

تاخیر در روند شناسنامه های برقی سبب قطع کمک های جامعه جهانی خواهد شد.

رییس اداره شناسنامه های برقی در رابطه با تاخیر در روند شناسنامه های برقی در نامه ای از ریاست جمهور خواست تا در نشست این هفته کابینه درباره توزیع شناسنامه های برقی تصمیم گیرند.

در همین حال ریاست اجرایی کشور می گوید: هیچ علتی برای تاخیر در این روند وجود ندارد و این روند به زودی آغاز خواهد شد.

همچنین رییس اداره شناسنامه برقی از قطع کمک جامعه جهانی نگران است و می گوید: اگر ریاست جمهوری در نشست این هفته کابینه تصمیمی در اینباره اتخاذ نکند و این روند همچنان ادامه یابد احتمال می رود سبب قطع کمک های مالی همیشگی جامعه جهانی بر این روند شود.

همایون محتاط رییس این اداره می گوید: باید در مورد ابعاد مالی و سیاسی این پروژه تصمیم گرفته شود و اگر بیش از این به طول انجامد احتمال می رود کمک های به تعلیق افتاده را برای همیشه از دست بدهیم.

رییس این اداره نیز از پایان یافتن زمان اعتبار ماشین های چاپ شناسنامه ها برقی نگران است و می گوید: اگر این پروژه آغاز نشود به زودی زمان اعتبار برخی از این ماشین ها پایان خواهد یافت.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شناسنامه سند هویت و شهرت ، شهروند یک کشور است.
شناسنامه باید معرف شهرت و هویت دقیق یک شهروند باشد ، یعنی پدر ومادر ، قوم ، زبان ، محل تولد و محل سکونت ، ولایت و شهر و ناحیه و حالت مدنی .
شناسنامه باید بار فرهنگی یک کشور را نیز باخود داشته باشد، یعنی معرف فرهنگ یک کشور نیز است.

>>>   شناسنامه چیست ؟
شناسنامه سند هویت و شهرت ، شهروند یک کشور است.
شناسنامه باید معرف شهرت و هویت دقیق یک شهروند باشد ، یعنی پدر ومادر ، قوم ، زبان ، محل تولد و محل سکونت ، ولایت و شهر و ناحیه و حالت مدنی .
شناسنامه باید بار فرهنگی یک کشور را نیز باخود داشته باشد، یعنی معرف فرهنگ یک کشور نیز است.
در طرح شناسنامه ی کنونی معرف فرهنگ یک کشور با بار فرهنگی بزرگ متاسفانه کاروانی از اشتر و کوچی گری معرف فرهنگ ما شده این طرح ناقص بازتاب دهنده ء فرهنگ همه باشندگان این کشور نمی باشد ، باید برداشته شود و به جای آن یکی از آثار با قدامت تاریخی و باستانی و افتخارات فرهنگی که معرف فرهنگ و تاریخ واقعی این کشور است ، درشناسنامه ها حک شود.
من با نام و هویت و فرهنگ خود می خواهم زندگی کنم ، این کاروان اشتر و هویت اوغانی رابطهء با هویت وفرهنگ من ندارد.

>>>   تاجیکها ازبیکها و هزاره های که خاموش استند
به این فلم نگاه کنید برای اوغانا یا پشتون ها یا افغان ها ، اوغانیت یا افغانیت یعنی اسلامیت ولی شما ها که خاموش دست زیر الاشه نشسته اید آیا خدا ناکرده پدران تان اوغان کوچی شترچران از کوه های سلیمان است که جرئت نمیتوانید بگویید من تاجیکم من هزاره ام من ازبیکم آیا فردا میخواهید که اصل نصب تان را گم کنید آیا میخواهید که فردا به زبان مادریتان دیگر صحبت نتوانید ۲۷۰ سال است که اوغانها یا پشتونها در قدرت استند قانون اساسی را هم خودشان به نفع اوغانها ساخته اند از هیچ قوم دیگری پرسان نکردن پس شما هم بلند شوید به خیابان ها نزد ارگ بروید و در هر ولایات که استین به جاده ها بریزید عدالت خواهی حق طلبی نماهید از هویت تان نگذرید تا نابود نشوید این وطن از همه است تنها از اوغان پشون نیست که بالای همگی حکمفرمایی کنند دیگر دوران عبدالرحمن خانی نادر غدار نیست

>>>   هويت ما در حوزه بين المللي در پاسپورت افغان ازجمهوري اسلامي افغانستان است هويت ما در سطح ملي در تذكره كه فقط وفقط در داخل كشور مدار اعتبار است هزاره ازبيك تركمن تاجك پشتون سادات ايماق نورستاني پشه ي بلوچ وغيره است كه هيچ فرد و مقام حق تصرف وتغيير انرا ندارد

>>>   به پاسخ راهپیمایی امروز
از بخارایم، اصیلاً تاجکستانی‌ستم
شهروند مشهد و شیراز، ایرانی‌ستم
رستم و سهراب و فردوسی، منم کاخ بلند
رودکی‌ام، جامی‌ام، اشعار خاقانی‌ستم
مادر بومسلم و زایندۀ کاووس و کَی
مخفی‌‌ام، فرزانه‌ و سیمین، کاشانی‌ستم
مرز را بردار آقا، آشنای سابقم!
«بوی جوی مولیانم» صلح و پیمانی‌ستم
دردهایت، دردهایم، رنج‌هایت، رنج‌هام
سرخ‌تر از خون تو، لعل بدخشانی‌ستم
خانه‌ام تقسیم در جغرافیای پارسی‌ست
کابل و کولاب و تهرانم، خراسانی‌ستم
"انتحاری، انزجاری، انفجاری نیستم!!!
ناخلف باشم اگر گویم که افغانی‌ستم"


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است