امنیت روانی مردم را برهم نزنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۶    ۱۳۹۴/۶/۱۲ کد خبر: 101875 منبع: پرینت

خطاب به رهبری حکومت، حداقل امنیت روانی مردم را برهم نزنید.

به قول معروف، حکومت ها یا با زور می توانند حکومت کننند یا با اقناع مردم.

افغانستان جدید، زمانی تولد یافت که مبارزات، انقلاب، جهاد و مقاومت مردم باعث تغيرات زيربنايى اجتماعی، سیاسی و امنیتی گرديده و با ورود پدیده های جديد حقوق انسانی، دموکراسی، آزادی بیان و ارتباطات، کشور ما وارد حیات سیاسی جدیدش گرديد.

با رسیدن به چار راه دموکراسی، نیروهایی نيز همواره تلاش داشته اند تا با رجعت به گذشته، کشور را از پیشتازی به آینده و مرحله گذار باز دارند.

نیروهایی که در حساس ترین مرحله تاریخی گذار بر حیاتی ترین مسند دموکراتیک انتخابات قرار گرفتند و به سرنوشت یک ملت و امانت ملی خیانت کردند، نیروهایی که هـنوز تلاش دارند، حتی آزادی بیان را که حق طبیعی و انسانی بشریت امروز می باشد را در گلو خفه سازند. دقیقا از همین نیروها است که بازهم سعی دارند تا مرحله گذار از رعیت بودن به شهروند بودن را که یکی از مشخصه های آن عملیاتی ساختن مصوبه قانونی تذکره الکترونیکی می باشد را توقف دهند.

اینجا است که حکومت در آزمون سیاست احترام به تنوع فرهنگی، اقناع مردم و قانون گرایی و در مقابل یکسان سازی، زور، استبداد و قانون گریزی قرار گرفته است. پر واضح است که استفاده از استبداد و قانون گریزی، کشور را بیشتر غرق بحران های دامنه دار خواهد ساخت و روش اقناع مردم و قانون مداری، مرحله گذار موفقانه را به شهروند محوری، انسانی ساختن سیاست و امنیت روانی شهروندان هموار نموده و در راستای نجات کشور کمک خواهد نمود.

به قول ویل دورانت معروف: تمدن هم اشتراک مساعی است، هم رقابت، بنابراین چه بهتر که هر ملتی دارای فرهنگ، دولت، اقتصاد، لباس و آوازهای مخصوص خود باشد

احمد ولی مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است