عمل جراحی جوان 22 ساله با موفقیت انجام شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۴/۶/۱۲ کد خبر: 101873 منبع: پرینت

داکتران شفاخانه وزیر محمد اکبر خان با انجام یک عمل جراحی نادر، به یک نوجوان امید زندگی دوباره بخشیدند.

جروحات نافذه قلبی از جمله واقعاتی است که درصدی وفیات بلند داشته است. در اکثر موارد این مریض ها زنده به شفاخانه نمی رسند. در ضمن اجرای عمل جراحی این مریضان مشکل بزرگ است.

اخیرا یک جوان 22 ساله به حالت وخیم (شاک) به شفاخانه وزیر اکبر خان آورده شد که جرح حدود 3 سانتیمتر در طرف چپ صدر بالای ناحیه قلبی داشته است.

با ارزیابی عاجل و معاینات لازم تثبیت گردید که مریض مصاب جرحه نافذه قلب است که عاجل تحت عمل جراحی قرار گرفت و جرحه تقریبا یک سانتی متر در بطن چپ موجود بود که ترمیم گردید. یک هفته بعد از عملیات مریض با وضع خوب از شفاخانه رخصت شد. بدین ترتیب یکی از واقعات نادر، خیلی وخیم و مشکل برانگیز جراحی، از مرگ نجات داده شد.

این عملیات توسط داکتر روح الله ستاری و به همکاری داکتر محمد عارف امیری، داکتر محمد یما شکور و داکتر پتنگ به صورت موفقانه انجام شد و افتخار بزرگ را در جامعه طبی افغانستان به ثمر رساندند.

وجود همچو داکترانی لایق و ورزیده مایه مباهات برای بخش صحت و مردم این سرزمین می گردد تا در آینده نیاز رفتن مریض ها برای دریافت تداوی به خارج از کشور مرفوع گردد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دست تان پربرکت باد

>>>   الحمدلله

>>>   ما در کشور خود داکتران خیلی لایق تر از خارج داریم مگر مبلیغین وجیره خواران مریض داران را تشویق رفتن بخارج بخاطر تداوی مریض شان میکنند ومردم خوش باور ما انرا عملی میکنند وبدین ترتیب صد ها ملیون دالر از کشور ما خارج وبه هدر میرود ومریضان شان تداوی درست هم نمیشوند خداوند دوکتوران مردم دوست ما را خیر وبرکت نصیب شان کند تا صادقانه در خدمت مردم باشند و دوکتوران زر اندوز ما را خداوند هدایت نیک کند تا انها هم خدمت خلق الله را به پول وزر ترجیح دهند ودر خدمت مریضان هموطن درد کشیده شان قرار گیرند .
سید هاشمی

>>>   تبریک ! موفق باشید.

>>>   خداوند اوشان سر بلند و موفق بگرداند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است