بدیل دیگری برای حکومت نداریم
مردم باید درک کنند که از بیرون نمی گذارند تا ما اتحاد و اتفاق داشته باشیم و در حال حاضر نیز بدیل دیگری برای حکومت ناکارآمد و ناکام فعلی نداریم 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۴/۶/۱۲ کد خبر: 101871 منبع: پرینت

در حمله مخالفان برآکادمی نظامی در کابل ده ها تن کشته و زخمی شدند. گفته می شود این حمله از پیش تعیین شده بود و مسوولان توسط گزارش های ارگان های مسوول از آن باخبر بودند اما سهل انگاری و بی تفاوتی آنان سبب این فاجعه شده است. بر این اساس آیا غفلت وظیفه ای و بی توجهی به گزارش ها در ارگان های نظامی که امنیت کشور درگرو انان است جرم محسوب نمی شود؟

جنرال نظیفه ذکی عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان در برنامه تحول در مورد حمله بر آکادمی نظامی کابل گفت: با تاسف حوادثی که در این اواخر در کابل رخ داده ناشی از غفلت وظیفه ای بوده است. ما نمی توانیم به حاشیه برویم و از این احمال و کم کاری دفاع کنیم. باید واقعیت ها گفته شود زیرا تعداد زیادی از فرزندان این وطن کشته شدند. فرزندانی که در انتظار پایان دوره آموزشی و ملحق شدن به دیگر نیروهای امنیتی برای خدمت مردم و وطن بودند. متاسفانه قبل از این حمله گزارشی برای مسوولان آکادمی روان شده بود اما با غفلت آنان این حادثه رخ داد. برای یک نظامی بسیار خطرناک است که گزارشی ارگان های مسوول را نادیده بگیرد.

وی در مورد برخورد با این گونه غفلت ها گفت: به عنوان نماینده مردم و عضو کمیسیون امنیت داخلی در اولین جلسه کمیسیون امنیت داخلی مجلس پس از تعطیلات این موضوع را بررسی قرار خواهیم داد و بی تفاوت از کنار این موضوع نخواهیم گذشت. در این که غفلت وظیفه ای جرم است شکی نیست. با کسی که غفلت کرده است باید مطابق قانون اساسی برخورد شود و نباید براساس مصلحت ها قانون زیر پا گذاشته شود. دادستانی وظیفه دارد بخاطر آینده، جلوگیری از حوادث و بخاطر این که مردم دیگر قربانی نشوند تحقیقات خود را انجام دهد.

جنرال ذکی اضافه کرد: با وجودی که ما تقریبا 12 هزار نیروی پولیس، ارتش و ارگان امنیت ملی داریم و دروازه های کابل به شدت مراقبت می شوند اما بازهم شاهد انتحار و انفجار در کابل هستیم. باید مشخص شود که حامیان این انتحار کنندگان چه کسانی هستند. بدون شک عاملان این حوادث در نزدیکی ما هستند و در موترهای زرهی جابه جا می شوند. وضعیت امنیتی کشور به گونه ای است که احساس می کنم دست های کلان بیرونی در این ناامنی ها دخیل هستند. کسانی که برنامه های بسیار بزرگ در منطقه دارند. افغانستان تنها به عنوان منطقه ای استفاده می شود تا آنان به اهداف بزرگتر خود برسند.

این نماینده مردم در مجلس خاطر نشان ساخت: باید جواب مرمی را با توپ داده شود. ما در حال حاضر در وضعیتی قرار داریم که هیچ عملیاتی صورت نمی گیرد و حتی بر افرادی که برای نجات کشور عملیات می کنند اتهام وارد می کنند. سربازان ما در پاسگاه ها و قرارگاه ها منتظر فرمان عملیات هستند تا پیشروی کنند اما به جای دستور پیشروی دستور عقب نشینی داده می شود. افغانستان به گروه ها و حزب ها تقسیم شده است و هر گروه و حزبی توسط کشوری حمایت می شود. هدف آنان این است که کشور روز به روز زمین گیر شود. کشورهای منطقه نمی خواهند تا افغانستان یک کشور مستقل و دارای حاکمیت باشد. رهبری کشور نیز به گونه ای عمل کرده است که ما حتی هواپیما برای حمایت از قوای زمینی نداریم.

وی ادامه داد: مردم باید درک کنند که از بیرون نمی گذارند تا ما اتحاد و اتفاق داشته باشیم و تا زمانی که اتحاد و اتفاق بین افغانستانی ها صورت نگیرد وضعیت بدتر خواهد شد. در حال حاضر بدیل دیگری برای حکومت ناکارآمد و ناکام فعلی نداریم. اگر مدیریت و رهبری درست صورت و منسجم صورت بگیرد جوانان آماده دفاع از کشور هستند.

جنرال ذکی در آخر افزود: باید قبول کرد که حکومت ناکام است اما دست های دخیل از بیرون هستند. ستون پنجم کماکان در داخل نظام به جاسوسی می پردازد. این افراد باید گرفتار و مجازات شود و چهره هایشان به مردم نشان داده شود. چاره ای دیگر نیست، زیرا اگر مردم را علیه نظام تحریک کنیم به نفع مردم نیست. وظیفه اساسی دولت ها تامین امنیت است. بر همین اساس باید زمینه ها فراهم شود، ارگان ها تقویت و تمام تجهیزات در اختیار آنان قرار گیرد تا امنیت مردم تامین شود.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جنرال دوستم ریس جمهور شود امنیت کلی درکشور تامین میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است