انعکاس سخنان مرکل در مورد پناهجویان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۸    ۱۳۹۴/۶/۱۲ کد خبر: 101869 منبع: پرینت

بهتر خواهد بود، احساسات ما از عقل و منطق ما سریع ترحرکت نکند.

سخنان خانم مرکل در این روزها توجه افغانستانی ها را به خود جلب نموده است. گویا گفته شده خانم انگلا مرکل صداعظم دولت فدرال آلمان در رابطه به بحران مهاجرت گفته است که کودکان مان را با خبر خواهیم ساخت که پناهجویان و آوارگان سوریه، عراق و افغانستان چرا به ما پناه آورده اند در حالی که مکه به آنها نزدیکتر بود.

اگر خانم مرکل چنین چیزی گفته باشد، یک حقیقت تلخ است که ما هم باید علت فرار مردم مان را بگوییم. همانند خانم مرکل ما هم مجبور هستم علت فرار هموطنان خود در بیشتر از سه دهه اخیر را بگوییم و بنویسیم.

قبل از اینکه دیگران را در این مضوع مقصر بدانیم. تجاوز شوروی سابق به افغانستان به کمک سران افغانستان و خود فروفته حزب خلق و پرچم، حکومت های جنجالی مجاهدان و جنگ های داخلی که هزاران نفر جان خود را از دست داده اند و سران جهادی بدون شک در آن نقش داشته اند و از همه فجیع تر جنایات گروه طالبان پشتون تبار که باعث قتل هزاران زن، کودک و سر بریدن هموطنان مان مانند گوسفند و به آتش کشیدن مکاتب و مساجد و از بین بردن هویت و آثار تمدن 4 هزار ساله مان همه نخست به دست به اصطلاح همین هموطنان نا اهل مان ما صورت گرفته است.

تحقیقت دقیق نشان می هد که در مرحله نخست مردم افغانستان از لحاظ اقتصادی فرار نکرده اند بلکه ازحملات انتحاری و جنایات طالبان فرار کرده اند. بالاخره اگر روزی نسل های آینده از ما بپرسند که طالبان با این همه جنایات بی شمار که بر اجداد ما روا داشته اند از کجا آمدند، از کدام قوم و یا تبار بودند، آیا باید حقیقت را بگوییم یا برای مصلحت آن را انکار کنیم ولی مورخان بین المللی و افغانستانی حقیقت را خواهند نوشت همان طوری که مردم ما از جنایات حاکمان ظالم از دوران شاه شجاع، عبدالرحمان و نادر غدار و حکومت های پوشالی کرزی و اشرف غنی نوشتند، در مورد طالبان با معرقی قوم و تبارشان خواهند نوشت. با در نظر داشت مداخلات کشورهای همسایه و سیاست های نادرست کشورهای جهان و منطقه در امور افغانستان، ما باید به نسل های آینده مان علت اصلی فرار مردم مان را بیان نماییم، مانند چیزی که احتمالا خانم مرکل می خواهد به نسل آینده آلمان بگوید.

البته خودم تا حال هرچه تلاش نمودم سخنان خانم مرکل را به زبان آلمانی در این مورد مشخص پیدا نکردم.


محمود منجم زاده‏


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   منجم زاده صاحب!
گرچه اکثر تحلیل هایت را که میخوانم بجا و قابل تحسین است... مطلب خانم مرکل اینست که مسلمانان باید به سرزمین مکه و حکومت عربستان سعودی که محل اولین خیزش اسلام است ، روی بیاورند و چرا به سرزمین ها وحکومات غیراسلامی روی میاورند؟ شما باید درتحلیل تان ... از اجیر بودن و مزدور بودن رهبران کشور های عربی صحبت میکردید که مسلمانان دنیا و کشور ما را فدای اهداف شوم کشور های غربی و امپریالستی نموده اند. پس به این منظور مردم شریف ما باور کامل دارند که کشور عربستان سعودی هرگز حمایه کننده مردم بی بضاعت و آواره شده ما نیست...
بااحترام ث.م.ن ازمزارشریف.

>>>   اگـــــر مــرکل نگفته باشد هم حقیقت همین است چرا مردمان سوری عراق به مکه نمیروند... مردم افغانستان اقلا همان های که هیچ راهخ دیگری برای شان نیست میتوانند بروند به نوعی درکشورهمسایه ما ایران زندگی کنند با وجودیکه انها خودشان به صد مشکل گرفتار اند اگر همین مهاجرین افغان که فعلا در ایران اند درعربستان میبودند وعربستان همین مشکلات ایران را میداشت حالا همه افغانها را اخراج یابه دریا انداخته بود ! آنها که برای عرب های خود مردم سوریه وعراق هم حق دینی دارند هم حق همسایه مگر هیچ امیدی درانجا برای شان نیست...
((ر ))

>>>   حقیقت تلخ اشتباه است که بخواهیم ناکارآمدی حکومت وقت و همچنین حکومتهای قبلتر را به گردن کشورهای اروپایی بیندازیم و بگوییم مقصر آنها و دخالتهایشان بوده.

>>>   اگر عربستان سعودی بحیث یک مملکت بررگ اسلامی و مرجع تقلید وقبله مسلمانان جهان به پناهجویان مسلمان پناهندگی بدهد که نمی دهد چرا پناهجویان مسلمان به کشور های غیر مسلمان میرفتند مقصر این همه زمامداران عرب بخصوص عربستان سعودی می باشد اما پناه جویان مسلمان وقتیکه خود را به کشور های غیر مسلمان جهت پناهندگی میرساند از طرف ان کشور ها بیدون تعبیض قوم وزبان وادیان مشفقانه وانسان دوستانه با انها بر خورد میشود وپذیرش شانرا قبول میکنند وبا قبول قوانین انکشور ازادانه به مسایل کلچری وفرهنگی ودینی خود میپردازند واز کمک های مادی ومعنوی هم برخوردار میگردند وهیچ نوع ممانعتی سر راه شان قرار نمیگیرد مگر انکه باعث اخلال نظم عامه وضرر بدیگران واقع گردد در حالیکه گفته میشود ... اما برخلاف بر علاوه اینکه قبولی از پناه جویی را ندارند ... واگر چند صباحی مهاجرین را کشور های اسلامی موقتا متقبل میگرد روی اهداف سیاسی انها است اما برعکس در کشور های غیر مسلمان بر علاوه پذیرش شان هدف انسان دوستانه دارند نه سیاسی .

>>>   ... بدون اينكه درك داشته باشىيد كه غربى ها كه وطن ما را و ديكر ممالك إسلامي به أين حال رقتبار أورده !!! البته إز به علمى ما مردم!!! اين موج مهاجرين سوى أروبا همان جواب عمل خود اروبايها است كه در حق مردم بى خبر دنيا انجام داده اند!!

>>>   باعث آوارگی برادران مسلمان افغانستان وسوریه وعراق خادمین حرمین شرفین همین آل سعود باحمایت های سازمان سیا وکشورهای اروپایی هستن همینها بودن این چندساله بلای طالبان رو برسر این مردم مظلوم آوردن والان دارن از داعش توی سوریه وعراق حمایت مالی میکنند واز اون طرف روی سر مردم یمن بمب میریزن ....
هادی از ایران

>>>   سیاستمـــــــــداران سایرکشورها ذاتاصاحب تعقل عالی واستعداد هستند مثلا این حرف کوتاه مرکل چی مـــفـــهــــوم بـــــزرگــی دارد همه مسلمانان کشورهای عـــربی ...برخلاف مسیرمکه بطرف غرب روان هستند ونجات شان را در رسیدن به آنجا ها میدانند

>>>   مهاجران سوری وعراقی وافغان باید به ایران وروسیه وسعودی وامارات وقطروپاکستان بروندکه حامی دوطرف نزاع سیاسی درسوریه وعراق وافغانستان هستند.که اینهاغیرازپاکستن هرروز پناهجویان رادستگیرکرده وحتی هزینه های باج یک میلیونی برای دیپورتشان می گیرند!!!

>>>   سلام من به عنوان یک فرد افغانستانی به خانم مرکل می گویم که این هجوم مهاجرت ها به آلمان وکشورهای اروپایی نتیجه ای جنایات کشورهای اروپایی وآمریکاوسهیونیست های جانی وهم پیمانان شان و نقشه های خطرناک شان برضد مسلمانان است که که داعش طالب بوکوحرام القاعده و...برای تسلط برمنابع مسلمانان درست کرده اند وشرائطی به وجود آورده اند مسلمانان مجبوربه فرارمی شوندحتی به کشورهای کفارپناه می برند

>>>   اردوغان غرب را به خاطر بحران سوریه ملامت می کند که درست می گوید. اردوغان رژیم اسد را ملامت می کند که سبب بحران شده است، که بازهم حق دارد. اما اردوغان خود را ملامت نمی کند هزاران تفنگ را او به دست تروریستها داده است و ترکیه را مسیری ساخته است برای جمع شدن و راهی شدن تروریستها به سوریه. اجساد کودکان نامراد کردی به موطن شان- کوبانی برگردانده و به خاک سپرده شد.

>>>   سلام .
چه خانم مرکل گفته باشد چه نگفته باشد ، این حقیقتی تلخ است .عربستان به عنوان (مثلا) بزرگترین کشور اسلامی و دایه دار رهبری کشورهای اسلامی میباشد به خاطر همین بزرگی اش و به خاطر قرار گرفتن خانه امن الهی در آن ، باید اولین و آخرین امید پناهجویان مسلمان در سراسر جهان میبود . گرچه توانایی اش را دارد ولی اینطور نیست بلکه تحقیقا خلاف این است...اگر مسلمانان آگاه و بیدار به پا نخیزند و سایر مسلمانان بیدار نشوند قریب است از اسلام جز نامی و از قرآن جز خطی باقی نماند.
به امید ظهور حق


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است