مذاکره عربستان با آمریکا برای خرید سلاح
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۱    ۱۳۹۴/۶/۱۲ کد خبر: 101852 منبع: پرینت

مذاکرات عربستان برای خرید سلاح‌های بیشتر از غربی‌ها ادامه دارد و پس از انباشته شدن انبارهایشان از بالگرد و جنگنده آمریکایی و انگلیسی، حالا سعودی‌ها قصد خرید ناوچه جنگی دارند.

دولت عربستان در حال مذاکره با آمریکایی‌ها برای نوسازی و تقویت ناوگان دریایی و هوایی خود است و انعقاد توافق هسته‌ای، اینگونه تحرکات را شدت بخشیده است.

بر اساس گفته منابع خبرگزاری رویترز، دولت عربستان مذاکرات برای خرید دو ناوچه جنگی را شروع کرده و انتظار می‌رود تا اواخر پاییز، کار انعقاد قرارداد مربوطه با شرکت آمریکایی «لاکهیدمارتین» نهایی شود.

ارزش این دو ناوچه، بیش از یک میلیارد دالر خواهد بود و خرید شناورهای جنگی مذکور، تلاش برای نوسازی ناوگان سال‌خورده دریایی عربستان خواهد بود.

اقدامات عربستان برای تقویت توان دریایی خود تنها به خرید این دو ناو محدود نمی‌شود، سعودی‌ها قصد دارند با امضای توافقات بیشتر با دیگر کشورهای قدرتمند در عرضه صنایع نظامی دریایی، در عرصه آموزش نظامی و تجهیزات ضدزیردریایی، خود را تقویت کند.

سعودی‌ها و دولت آمریکا در کنار گفتگو بر سر این دو ناوچه، برای خریدهای دیگر هم مذاکره می‌کنند.

مذاکرات خرید 10 بالگرد دریایی MH-60R به ارزش 1.9 میلیارد دالر هم در جریان است؛ بالگردهایی که توان مناسبی برای هدف قرار دادن شناورهای زیرسطحی دارند. سنا در ماه مه از این توافق مطلع شده است.

پیش از این شرکت سازنده این پرنده‌ها یعنی سیکورسکی اعلام کرده بود که عربستان قصد دارد 80 فروند بالگرد راهبردی «شاهین سیاه» خریداری کند و تعداد این پرنده در انبارهای خود را به عدد 160 برساند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مضا تفاهم اتمی برای امریکا این امتیازات را نصیبکرد درحالیکه داگر امضا نمیکرد هیچ دست آوردی نداشت

>>>   ترس از ایران عربستان را بیچاره کرده است

>>>   دادن سلاح به دست آل سعود، دادن تیغ به دست زنگی مست است، آمریکایی ها بادادن سلاح به دست آل سعود در قتل بیگناهان یمن شریک است، و انشاءالله خون مردم بیگناه یمن سیل بنیان کن آمریکا و آل سعود خواهد شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است