چه بی پروا زنان را بی آبرو می کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۶    ۱۳۹۴/۶/۱۱ کد خبر: 101839 منبع: پرینت

از میان خرد و ریزهای دیدنی ترسناکِ بسیار، آنچه در صحنه های شلاق خوردن زنان افغانی، آدم را بیشتر از همه آزار می دهد، تلاش این زنان نگونبخت برای حفظ اندام شان از چشم های مردان تماشاچی نامحرم است.

سال ها قبل ویدیوی را دیدم که در آن زنی را طالبان با رو خوابانده بودند و بر پایین تنه اش شلاق می زدند. آن زن بیچاره در حالی که از درد به خود می پیچید و فریاد می زد، تلاش می کرد، دامنش را بر پایین تنه اش نگه دارد، و خود را از " بی آب " شدن در پیشگاه مردان نامحرم، حفظ کند. جالب و دردناک اما این بود که مردان شلاقچی و شریعتی، دستان آن زن را محکم می گرفتند و نمی گذاشتند تا او دامنش را بر پایین تنه اش، پایین بکشد اما او هر طور شده، با انگشتان اش، دامنش را پایین نگه می داشت.

زن غوری که همین دیروز رسوای جهانی شد هم تا آخر نگذاشت، شلاق ملا، چادرش را بیاندازد، و با صبر عجیب، دم بر نیاورد و فریادی نکشید. آیا واقعا راه دیگری غیر از بی آب کردن این زنان و تماشای بی آب شدن شان، برای رسیدگی به این مسایل نیست؟ آیا تصویری که چنین کارها از ما ترسیم می کند، کوچکترین کمکی به کشور، مردم و یا اعتقادات شان می کند؟

بی آب کردن زنان هموطن، تصویر برداشتن از بی آب کردن شان و به تماشای جهان گذاشتن تصویر این بی آب کردن ها، کاری با دین و دینداری می کند که هزار خصم قدرتمند، قادر به انجام آن نیست. امروز وقتی فیسبوکم را در دفتر کار باز کردم، و چشمم به آن ویدیو افتاد، فورا صفحه ام را بستم. می ترسیدم همکارانم ببینند، و بعد مجبور شوم ساعت ها با خود فکر کنم که آنها به چه می اندیشند. چقدر به دست خود، خود را بی آب می کنیم.

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقای عبدالله وطندار!
نامت زیبا است اما افسوس که با احکام خداوند کوشش داری مقابله کنی ، زیرا زنا شرعا وقانونا جرم است و شریعت وقانون جزای افغانستان، برای آن جزاء پیشبینی کرده است، وخداوند (ج) چگونگی اجرای آنرا نیز بیان نموده است.
آیا شما به جرم بودن زنا معتقدنیستید؟

>>>   سلام آقای وطندار ، وقتی نبشته های شما را میخوانم برای لحظه یی تصور میکنم که این حرف ها را سخنگوی وزارت امور زنان گفته باشد اما در اخیر مطلب ، با نام مبارک شما مواجه میشوم.
وطندار عزیز ! دو سوال از شما میپرسم: آیا انجام فعل زنا و اعتراف به آن عمل در مقابل قضات مرد در محکمه، باعث بی آبی و رسوایی نمی شود که در رفتن گوشهء چادر آن زن محجبه(؟) به قول شما رسوایی جهانی ، بار میاورد؟
دوم: آیا همکاران داخلی و خارجی شما حساب فیس بوک ندارند و به رسانه های تصویری (تلویزیونی) دسترسی ندارند که شما با آن عجله و از روی شرمساری، فورا" صفحهء فیس بک تانرا بستید تا مانع از دیدن و اطلاع یافتن همکاران از این مساءلهء بقول شما ننگین شوید؟ من تصور میکنم همکاران شما پیش از رسیدن شما به دفتر، آن ویدیو را دیده باشند ولی در بارهء آن از شما نپرسیده اند چرا که همکاران شما میدانستند که مسوولیت این کار متوجه شما نبوده و به هدایت شما اجرا نه شده است!

>>>   اسلامگرا تروریست یعنی پول بده هرکسی را بخواهی قتل میکند پول بده هرخانه را بگویی ویران میکندحتی پول بده وطن و ناموسش را هم میدهد.
در حالیکه اجداد ما بخاطر این گپ ها قربانی را قبول میکردند نه پول را.
بنابرین این اسلامگرای فعلی ضدخواهر ضدمادر ضدمحارم ضدزن ضدانسان گویا یک ....فقط بخاطر شکم خود هر مرداری را قبول دارد.
وطندار

>>>   افرین به این زنهاکه به قول شمانمی گذاشتندتاچاذرشان پایین بیاید.
امابه ان خانم فعال مدنی بنگریدکه همه تن خود راعریان نموده دردنیای مجازی به نمایش می گذارد! که گویاازاین خانم های شلاق خورده دفاعی کرده باشد!!

>>>   تو ... به این باور هستی که این آیت قرآنکریم که در مورد جزای زناکار است هیچ مفادی به مسلمانان ندارد؟؟
الزَّانِیَةُ وَالزَّانِی فَاجْلِدُوا كُلَّ وَاحِدٍ مِنْهُمَا مِائَةَ جَلْدَةٍ وَلاَ تَأْخُذْكُمْ بِهِمَا رَأْفَةٌ فِی دِینِ اللَّهِ إِنْ كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَلْیَشْهَدْ عَذَابَهُمَا طَائِفَةٌ مِنْ الْمُؤْمِنِینَ. الزَّانِی لاَ یَنكِحُ إلاَّ زَانِیَةً أَوْ مُشْرِكَةً وَالزَّانِیَةُ لاَ یَنكِحُهَا إِلاَّ زَانٍ أَوْ مُشْرِكٌ وَحُرِّمَ ذَلِكَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ [سوره‌ی النور، آیات 2- 3]
ترجمه: زن زناكار و مرد زناكار، به هركدامشان صد تازیانه بزنید، و اگر به الله و روز دیگر ایمان دارید نباید كه شما را نسبت به ایشان ترحمی بگیرد؛ و باید كه شكنجه‌شان را گروهی از مؤمنین نظاره كنند.
هرکس به یکی از آیه های قرآنکریم مخالفت کند یعنی به تمام قرآنکریم مخالفت کرده است و هرکسی مخالفت با قرآنکریم کند یعنی با خدا متعال مخالفت کرده است و مخالف احکام خداوند کافر است.

>>>   عقلا مجازات را تجدید تربیت انسان دانسته در بازداشتگاه ها محبوسین را تدریس میکنند...چه فرق میکندزن مجرم رازن مجازات کند یعنی همان تازیانه رازن بالای زن تطبیق کندتاعفت زن پایمال نگردد.
تاش فولاد

>>>   وطندارصاحب یک سوال ساده اګر همان زن که شلاق زده شد یکی از اعضای فامیل خودت باشد...عکس العمل شما چی خواهد بود اګراین سوال را پاسخ درست دادی بنده همه استدلال شمارا خواهم پذیریفت
سید بصیر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است