پیروزی دوستم به مذاق چه کسانی خوش نیامد؟
استقبال عمومی گسترده از راه این نظامی ارشد و این پیروزمند امنیت عمومی و خلع سلاح کننده طالبان به مذاق و مزاج چه کسانی خوش نیامده است و دوکان درآمد چه گروه هایی را تخته کرده است؟! 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۳    ۱۳۹۴/۶/۱۱ کد خبر: 101824 منبع: پرینت

اینجا سخن از شخص جنرال دوستم نیست بلکه تمامی حرف و حدیث ها گرد معاون اول رییس جمهور و نماینده ویژه ازبک ها در حکومت می گردد؛ کسی که بدون شعار دادن پای عمل را به میان می کشد و بر طالبان می تازد و فاتح و پیروز بازمی گردد.

این روزها همه جا صحبت از ظفر و فرجی است که توسط جنرال کارکشته جنگ و جهاد، عبدالرشید دوستم در ولایات شمالی و در مناطق ازبک نشین بدست آمده و دشمن اصلی افغانستان که علنا و رسما معرفی شده است اما بر آنیم تا نگاهی متفاوت به این رخداد داشته باشیم.

جنرال خلقی و جنگسالار و مجاهد، پس از بازپس گیری و آرام سازی فاریاب و جوزجان و سرپل بنابه زعم بسیاری به کابل احضار شد و مطابق ادعای برخی دیگر، رهسپار کابل شد تا گزارش عملکرد خود را تسلیم رییس جمهور و رییس اجرایی نماید اما...

اما نکته اینجا است که استقبال عمومی گسترده از راه این نظامی ارشد و این پیروزمند امنیت عمومی و خلع سلاح کننده طالبان به مذاق و مزاج چه کسانی خوش نیامده است و دوکان درآمد چه گروه هایی را تخته کرده است؟!

با نگاهی اجمالی به تیترهایی که از یک خبر حضور معاون اول رییس جمهور در پایتخت و در ارگ ریاست جمهوری با دو منظر ارایه می شود براحتی می توان به این شکاف پی برد؛ از یک سو: "استقبال گسترده و پرشور مردم ملکی از جنرال بی بدیل" و از سوی دیگر: "دوستم به کابل احضار شد"!

پیش از این نیز اخبار تایید نشده و زمزمه هایی از اعتراض و ابراز نارضایتی برخی دست اندرکاران امنیت ملی و وزارت خانه های داخله و دفاع از عرض اندام عبدالرشید دوستم در ناامنی های صفحات شمال به گوش می رسید و اینک با برخی واکنش ها وضوح بیشتری یافته است.

اینک نه تنها دوستم فاتح و ظفرمند از جنگ با طالبان و مخالفان مسلح بازگشته و اثبات کرده است که اگر اراده جنگ باشد ناامنی رخت برمی بندد که مدعی شده دست برخی کارکنان ارشد ارتش و امنیت ملی در دست طالبان است و دشمن اصلی افغانستان پاکستان و غربیها هستند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مشخص است که کی از این کار دوست نا راحت است پاکستان ومزدوران پاکستان دیگر نیاز به حاشیه رفتن نیست
بینام از وردک

>>>   دوستم صاحب زنده باشی نصف دولت طالب است معلوم است که ازدوستم خوشش نمی اید امنیت ملی وزارت داخله وخارجه ویک تعداد فرماندهان ارتش باطالب یکی است پس مانباید توقع ازان ها داشته باشیم.
یاران ابوذر .

>>>   پیروزی دوستم؟ در کجا؟ کدام پیروزی؟ هیچ پیروزی ای نصیب دوستم نشده است! فقط نیروها و یا بهتر بگویم ملیشیای این شخص توانستند طی یک عملیات، مردم را چور و چپاول نمودند، ... و به طالبان اندکترین صدمه ای وارد نکردند و به همه معلوم است که بعد باز گشت شخص جنرال دوستم، طالبان دوباره مناطق از دسترفته را تصرف کردند، پس شما از کدام پیروزی وی صحبت میکنید؟
میهن زرغون

>>>   معلوم است که تعدادی خم وخزیده راه میروند ولی این مرد شناخته شده باقامت راست منزل را طی میکندومقصود را حاصل مینماید اما دریغا که از پشت پرده غافل ومشتش با دروش مقابل است وبار این ناملایماتی هارا یکجا با ملت درد کشیده افغان بدوش میکشد درد من ودرد دوستم یکیست. ارزو دارم حقیقت وحقانیت پیروز شود.
م.ا.کابل

>>>   اقای امـــــرخـــــیل فرزدن ارشد جنرال حمیدگل وحامی طالبان و غنی ناراحت میشود.

>>>   پیروزی جنرال دوستم به مزاج یک عده از... نوکرومزدوران آی اس آی خوش نخورد اما بایدگفته شودکه درناامنی ها انتحاری ها ی فاجعه بار دست همین نوکران بزدل ومزدوران پست درافغانستان بدون شک دخیل است
مردان

>>>   کسانی که طالبان را به شمال گسیل داده و تأمین و پشتیبانی میکردند.

>>>   بیچاره دوستم بی سواد است و هر کس به اسانی از آن استفاده به نفع خود می کند.

>>>   ما در افغانستان مجاهد بزرگتر از جنرال صاحب دوستم نمیشناسیم
( ر )

>>>   حميد لالى يون گوساله پاروق وردك زاخروال ومغز متكبر
قندهار ى اصيل

>>>   از نا بودی طالبان در منطقه بخصوص شمال کشور پاکستان وجاسوسان ان در داخل نظام نا راحت ونا راض اند اما دیگر همه وطندوست ما نا بودی کامل شرارت پیشه های طالبان ای اس ای را جشن میگیرند وخوشحالی میکنند وخواهان از بین بردن این اشرار خونخوار هستند .

>>>   از این پیروزی دوستم کام طالب دوستان و مزدوران پاکستان در بدنه دولت بسیار تلخ شده است. و بسیار بی قرار و بی تاب گشته اند. ممکن است به گونه ای مرموزی دوستم را از میان بردارند چنانچه که این کار را با دیگران هم کرده اند.

>>>   معلومه که کسی خوشحال نه شد چونکه طالبان نان اور انها است میتوان از روزی قطع امید کرد ؟ نه ، ریس جمهور دار و دسته اش حقوق بگیر پاکستان هستند، میتوان اولاد انها را کشت ؟

>>>   تمام جاسوسان و وطن فروشان از عملکرد دوستم ناراض هستند. اما مردم (بازی کن اصلی) راضی هستند.

>>>   هزار افرین بردوستم قهرمان

>>>   آقای غنی سخت خشکم گین است از دست دوستم.
سیندورا

>>>   ژنرال دوستم اولین معاون ریس جمهور است که در طول 14 سال به جبهات جنگ بخاطر روحیه دهی و هماهنگی با نیرو های دولتی سفر نموده است طبعآ رقیبان بز دل از حالت ناراحت شده و به سخن چینی شروع نمودن از قدم گفته مرد باش یا نوکر مرد باش
جسور از قیصار

>>>   جناب میهن زرغون... کوچی های غژدی نشین به جز از مکروب وبادیه نشینی وشتر چرانی دیگرچه دارد که افراد دوستم چور کند . وچشم تان را یکبار باز کنید وبعوضش چشم بینای صادقان وبینایان را قرار دهید .و.......
عتیق الله

>>>   حالا دوستم واقعا مجاهد ترین فرد این وطن است که از ظلم وتجاوز داغشی چیچنی پنجابی مردمش را حفظ کرد
ر

>>>   زنده باد ابرمرد تابو شکن، زد طالب وزد طالب نما ها، ... به آنانیکه این ظلم وستم را دراریکه قدرت نشسته برای مردم بی دفاع، مظلوم وبیچاره روا میدارد. خداکند که این ابرمرد با طالب نماهای داخل حکومت تصمیمی جدی بگیرد وآنهارا ریشه کن نماید.
بابر بیک کابل

>>>   ميهن زرغون ... إنسان وطن دوست وزددشمن دوستم است وبس ديگر هركس كه از جنگ دوستم بدگوى كند وبگويداو خاين به اين وطن است چرا ما اين قدر ضعيف باشيم كه دايم مقابل پيسه خودرا بفروشيم اگر چهارنفر ديگرمثل دوستم دراين حكومت ميبود اين وطن وقت ارام ميشد
مسافرجبرى

>>>   جنرال دوستم: کدام پیروزی خاص نداشت صرف یک فعالیت کرد که قوماندان کندک ششم محمد همایون پیمان شخص فعال ووطن دوست ومبارز از قوم برادران هزاره ما بود و او را به کندک دوم لواء سوم داد وبه عوض وی یک ازبک را بنام محمد نظر بحیث قوماندان کندک ششم آورد جابجا کرد. که تا بتواند هر کاری که دلش خواست به ولسوالی قیصار انحام دهد.
عمران فاریاب

>>>   یکماه پیش هم عطا کابل رفت از عبدالله درخوایت کرد من هم دریک طرف شمال افغانستان عملیات را بر راه میاندازم شما با اشرف غنی اجازه بدهید این گپ عطا را عبدالله به اشرف غنی رسانده گفته عطا میخواهد درشمال عملیات کند شما وشورای امنیت اجازه بدهید عنی قبول نکرده جواب رد داده وگفته عطا سرپرست یک ولایت است حق ندارد از بلخ براید جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری افغانستان است او میتواند درهر ولایت کشور برود عملیات کند اما عطا ازبلخ برآمده نمیتواند.
محمدنبی جاغوری

>>>   به نظر من فعلاً جنرال وطن دوست مربوط به یک قوم نمیشود که از آنها حمایت کرد و آنها از چنگ طالبان خون خوار رهای بخشید این جنرال،جنرال تمام ساکنین این کشور است و اگر به وی فرصت داده شود توانایی رزمیدن در مقابل تمام دشمنان سوگند خورده این سرزمین شهید پرور را دارد و میتواند این نامردها را از ریشته نابود کند. زنده باد جنرال دوستم و تمام کسانیکه بخاطر صلح،رفاه،آرامش و پیشرفت این سرزمین صادقانه کار میکنند و نابود باد خاینین و جاسوسان که در دامن این کشور بسر میبرند و خدمت به بیگانگان میکنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است