قطعنامه مردم هرات در حمایت از نیروها (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۳۹۴/۶/۱۱ کد خبر: 101817 منبع: پرینت

حضار نهایت گرامی خانم ها و آقایان!

دفاع از سرزمین مقدس ما وجیبه ملی، دینی و مهینی ما است که در خط مقدم دفاع از آن نیروهای مسلح کشور قرار دارند.

تجربه میدان های نبرد به اثبات رسانیده است که نیروهای مسلح کشور با قلب های گرم در مبارزه علیه سیاه ترین گروه های مزدور، وطن فروش، بنیادگر و تحول ستیز جان داده اند اما در برابر این جنایت کاران تاریخ تمکین نکرده اند.

هموطنان عزیز!
تاریخ سخن می گوید که مداخلات بالقوه زمانی و بالفعل نظامی گران پاکستان در امور داخلی افغانستان بعد از هفت ثور، هشت ثور و حکومت موقت آغاز نگردیده است بلکه به گواهی تاریخ پایگاه فعالیت های خراب کارانه، تروریستی و جنگ اعلام نشده و تحمیلی بر ضد وطن ما از آغاز حکومت مرحوم محمد داود خان که افغانستان تازه راه ترقی و پیشترفت را در پیش گرفته بود تا امروز ادامه دارد. پاکستان پیوسته و به گذشته به نیروهای وابسته به خویش را یکی پی دیگری با در نظر داشت منافع کشور خویش در این فرایند تعویض کرده است گاهی عمق جنگ، توطیه و ترور را در روستاهای کشور و گاهی هم در شهرهای کشور مدیریت کرده است اما مردم افغانستان با شهامت و پای مردی در برابر این جنگ اعلام نشده ایستاده اند و از وطن خود دفاع می کنند.

امروز در ولایت هرات احزاب سیاسی، نهادهای جامعه مدنی، شخصیت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، علمای دینی، بزرگان خردمند و متنفذان متحدانه گردهم آمدند تا از کارنامه های پرشور نیروهای مسلح کشور و از قربانی ها و جانبازی های آنها حمایت و قدردانی نمایند و به دشمنان مردم افغانستان از این تریبون مردمی اعلام می داریم در صورتی که ضرورت به میان آید همه ما لباس پر افتخار نیروهای مسلح کشور را به تن خواهیم کرد و بر کوه و برزن کشور به خون خویش آزادی، آبادی، صلح و امنیت را خواهیم نوشت و سرزمین مان را به زیر پای طالب، القاعده و داعش، این گروه¬های دین ستیز، بنیادگر و آی اس آی محور به آتش مبدل خواهیم ساخت، این است تعهد ما در برابر مردم وطن ما.

ما شرکت کنندگان (اتحاد عمل نیروهای پیشگام) همایش وسیع امروزی در حالیکه حمایت و پشتیبانی بیدریع خویش را از نیروهای مسلح کشور علیه جنایتکاران و قاتلان مردم افغانستان که مردانه میرزمند اعلام می داریم و از حکومت افغانستان خواهان آن هستیم.

1: هر آن چه بهتر و شایسته نیروهای مسلح کشور است، مواظبت دایمی و پایدار، تعلیم و تربیت و تامینات لوژستیکی این نیروها را تقویت می کند.
2: مبارزه گسترده، سازمان یافته و موثر علیه فساد اداری عمدتا در کادر رهبری این نیروها و گزینش کادرهای نظامی در اساس اصل شایسته سالاری، تخصص، تعهد، ظرفیت، صداقت و وطن دوستی وجیبه تاریخی حکومت افغانستان است، تحقق این امر می تواند از یکسو روحیه و مورال رزمی این نیروها را ارتقاع بخشد و از سوی دیگر مانع نفوذ عناصر بیگانه در صفوف این نیروها گردد.

3: ما شرکت کننده گان به درستی می توانیم درک کنیم و به درستی می دانیم که جنرال عبدالرشید دوستم نمادی از وحدت ملی و دارای روحیه پر شور و بلند میهن پرستی است با دشمنان مردم افغانستان سر سازش و آشتی ندارد، حلقات وابسته با آی اس آی در درون و بیرون نظام بخاطر تامین منافع پاکستان با جنرال دوستم آشتی نا پذیر اند. ما از موقف وطن پرستانه وی در امر دفاع از وطن پشتیبانی خویش را اعلام می داریم، مداخلات پاکستان و عمال آن را به شدت محکوم می نمایم و از جلالتماب ریس جمهور کشور خواهان آن هستیم تا الحاج استرجنرال عبدالرشید دوستم را به رتبه مارشالی ارتقا دهند.

4: محترمان محمد اشرف غنی ریس جمهور و داکتر عبدالله ریس اجرایی!
زمان آن فرا رسیده است تا در وضعیت کادر رهبری که ازموثریت، کارایی و صداقت در اجرای وظایف وطنی برخوردار نیستند. نه بر اساس تعلقات قومی، زبانی، تنظیمی، بلکه بر اساس اصل شایسته سالاری تغیراتی ایجاد گردد تا این تغیر بتواند به زندگی شهروندان هرات تغییر مثبت در پی داشته باشد.

5: دولتمردان مرکزی و محلی!
مردم زمانی خود را مستلزم دفاع از سیاست و پالیسی حکومت می دانند که در زندگی و دسترخوان آنها تغیرات مثبت رونما گردد ما مردم همه با هم به همین هدفمندی به پای صندوق های رای رفتیم و بشما رای داده ایم و پاسخ شما با این همه فداکاری های مردم هرات چه بوده است؟ پاسخ روشن است. تکرار دور باطل سیاست های حکومت گذشته در هرات

الحاج پرويز بشرمل

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201509/201509020713122120.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201509/201509020714342796.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201509/201509020714341746.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مردم هرات دوست ودشمن خودرا می شناسند

>>>   خوایته گپاست اه.
ع

>>>   آفرین برمردم هرات باستان خداونددوشمنان وطن را ازنابودن کند به امید آن روز

>>>   مردم هرات مردم با فرهنگ و متمدن است زیرا این شهر در گذشته تاریخ مهد فرهنگ ، علم و تمدن اسلامی بوده است.

>>>   فرهنگ و تمدن کشور از هرات منشا میگیرد واین مردم در راستای فرهنگ سازی و انسانیت پیشتاز تمام ولایات حتی مرکز است.
سعادت از هلمند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است