سیاست دو پهلوی پاکستان در امور کشور
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۷    ۱۳۹۴/۶/۱۱ کد خبر: 101807 منبع: پرینت

یکی از روزنامه های معتبر آلمان از سیاست دو پهلوی پاکستان در امور افغانستان سخن می گوید.

فرانک والتراشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان با نواز شریف نخست وزیر پاکستان گفتگو می کند.

(مقام های کشورهای جامعه اروپایی از روش نامشخص سیاست خارجی پاکستان به خصوص در مورد افغانستان خسته شدند).
(جمله اخیر وزیر خارجه آلمان در مورد واژه (دوگانه) نشان می دهد که کشورهای غربی نیز سیاست پاکستان را در مورد طالبان و افغانستان دوگانه می شناسد و سیاست خارجی پاکستان، باعث بی اعتمادی غرب نسبت به سیاست های پاکستان در منطقه می شود).

فرانک اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان و سوزان الیزابت رایس مشاور امنیت ملی آمریکا از پاکستان می خواهند به سیاست های به اصطلاح دو پهلوی خود در مورد طالبان پایان دهند و کابل را در آشتی با مخالفان مسلح کمک کند. اتمسفر مذاکرات فقط کار عملی: وزیر خارجه آلمان پس از مذاکره با سرتاج عزیز زمانی که به اطاق کنفرانس مطبوعاتی در وزرات خارجه پاکستان می رفت بسیار جدی بنظر می رسید.

به نوشته فرانکفرتر، سرتاج عزیز 88 ساله که مشاور یکی از اعضای مهم کابینه جنگ سالار سابق ضیاء الحق که چندین ماه قبل بازنشته شده بود، به درخواست نواز شریف به کابینه فراخوانده شد گرچه او در کابینه به طور رسمی وزیر نمی باشد ولی درحقیقت او رهبری مذاکرات و عملیات نظامی علیه گروه های تروریستی را در شمال وزیرستان به عهده دارد.

سرتاج عزیز از واکنش غرب نسبت به نگرش اسلام آباد در مورد طالبان و دیگر شورشیان به خوبی آگاهی دارد. وزیر خارجه آلمان شتاین مایر می گوید: قطعا اخطاریه های محتاطانه وجود دارد که غرب از آن بیم و هراس دارد که یک کشور با سابقه دوره طولانی دموکراسی می تواند به یک دیکتاتوری نظامی منجر شود ولی او امیدوار است ارزش های قانون اساسی در پاکستان پای بر جا بماند. پس از اعلام مرگ ملاعمرو حملات خونین طالبان در کابل اشرف غنی از یک جنگ اعلام نشده پاکستان علیه افغانستان سخن گفت. سفر وزیر خارجه آلمان به افغانستان و پاکستان دو هدف را دنبال می کند او پس از مذاکره با ریس جمهور افغانستان روز یکشنبه از اسلام آباد مصرانه خواست که مذاکرات آشتی و صلح که مقام های کابل با طالبان آغاز نموده اند را بدون (بازی دوگانه) پشتیبانی نمایند.

منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است