هنوز آمریکا برای مجاهدین تصمیم می گیرد
اختلاف و تفرقه بین مجاهدین خواست آمریکا است. غربی ها همانگونه که پس از شکست شوروی توانستند بین مجاهدین به بهانه های مختلف تفرقه ایجاد کنند، امروز نیز به عناوین گوناگون مجاهدین را دسته دسته می کنند تا این عالیجنابان یکبار دیگر به جای ساخت کشور، به ساخت احزاب و شوراهای مختلف رو بیاورند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۹    ۱۳۹۴/۶/۱۱ کد خبر: 101804 منبع: پرینت

پس از اعلام موجودیت "شورای احزاب جهادی افغانستان" متشکل از هشت حزب، سران مجاهدین مقاومت جهبه ای سیاسی تازه ای به نام" شورای دفاع از افغانستان" تشکیل دادند.

ظاهرا قرار است این شورا به محوریت محترم سیاف تا چند روز دیگر اعلام موجودیت کند و تمامی مجاهدین که در جبهه مقاومت حضور داشتند بر محور واحد شورای دفاع افغانستان جمع شوند که در واقع همه ی کسانی که در زمان حاکمیت رژیم طالبان علیه این رژیم می جنگیدند و بیشتر جبهاتی در شمال و مرکز افغانستان تشکیل داده بودند، جزو این شورا خواهند بود.

روز پنجشنبه ی هفته گذشته افرادی چون صبغت‌الله مجددی، محمد کریم خلیلی، احمدضیا مسعود، انورالحق احدی، پیر سید احمد گیلانی، سید حسین انوری، قطب الدین هلال، حاجی عزیزالله دين محمد، قاضی محمد امین وقاد، مولوی عبدالحکیم منیب، محمد نذیر احمدزی، حضرت عمر زاخیلوال و مصطفی ظاهر در شورای احزاب جهادی گرد هم آمدند و اکنون الباقی مجاهدین در شورای دفاع از افغانستان.

گفته می شود جناب عبدالرب رسول سیاف و محمد اسماعیل خان، از حدود شش ماه پیش به این طرف، تمامی شخصیت های مجاهدین که در مقاومت بودند را به این شورا دعوت کرده اند که وظیفه ی آن علاوه بر اپوزیسیون سیاسی، داشتن برنامه های دفاعی از کشور نیز هست.

در شورای دفاع از افغانستان، محدودیتی برای عضویت وضع نشده و چهره های جبهه مقاومت و روشنفکران غیر حزبی می توانند عضویت آنرا کسب کنند. مسوولان این شورا مدعی هستند که برای تامین ثبات و امنیت چاره ای نیست جز ایجاد یک تشکیل جهادی برای دفاع همه جانبه از کشور. اگر همه مجاهدین به عنوان کلمه جهاد جمع نشوند و با همدیگر متحدانه عمل نکنند، از هر دریچه دیگری که باز دشمنان خواسته باشند، تفرقه و پراکنی را ایجاد می کنند.

همچینن می گویند که مجاهدین با ایجاد چنین تشکیلی نمی خواهند سبب ایجاد تشنج در افغانستان گردند، بلکه می خواهند در دفاع از کشور سهم داشته باشند.

اما مخالفان این شورا اظهار داشته اند که در صورت موجودیت نیروهای امنیتی افغانستان، هیچ نیازی به گروهای دیگر مسلح دیده نمی شود، اگر ما نقش بسیار مقدس سه قوای نظامی خود را نادیده بگیریم و خلاف قوانین کشور عمل نماییم، برای هیچ کس قابل پذیرش نیست. چرا که ارایه چنین رویکرد ها به نحوی می تواند یک فشار تازه را ایجاد کند چون در گذشته برخی از حلقات مجاهدین سبب اغتشاشات و تصادم ها و کشاکش افکار و نظریات در افغانستان شده اند.

هرچند خوب است بدانید که سه سال پیش مقام های آمریکایی قصد داشتند تعدادی از پولیس محلی نقاط مختلف کشور را از میان گروه های سابق جهادی تشکیل دهند. آنها بر این باور بودند که مجاهدین سابق همچنان با مردم روابط دارند و از نیرو و حاکمیت نیز برخوردار می باشند، لذا امیدوار بودند با کمک همین چهره های سابق جهادی در جریان شش ماه، 30 هزار پولیس محلی را تشکیل دهند تا آنها در مناطقی که از وجود طالبان پاکسازی شده، برای تامین امنیت با نیرو های افغانستان و ناتو همکاری کنند که این طرح اجرایی نشد.

اما یک چیز اکنون مشخص است آن هم اینکه این اختلاف و تفرقه بین مجاهدین خواست آمریکا است. غربی ها همانگونه که پس از شکست شوروی توانستند بین مجاهدین به بهانه های مختلف تفرقه ایجاد کنند، امروز نیز به عناوین گوناگون مجاهدین را دسته دسته می کنند تا این عالیجنابان یکبار دیگر به جای ساخت کشور، به ساخت احزاب و شوراهای مختلف رو بیاورند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کودن هستند که فریب میخورند ...
اسلام دوست ازکمپنی کابل

>>>   نخیر موضوع بر عکس است وطوری است که هنوز مجاهدین برای امریکا تصمیم میګیرد. امریکا آنقدر نمیداند که در افغانستان چه کند بلکه همین رهبران مجاهدین تصمیم میګیرد که کدام عمل به سود امریکا است. اینها تفرقه اندازی میکند هرکدامشان قوم خود را انګیزه میدهد که قوم دیګر شما را پایمال میکند و برخیزید به ضد ایشان دست به اقدام شوید که مردم به ګفت ایشان میکنند و کشت و کشتار میکنند که همه به نفع امریکا است. اینکه رهبران مجاهدین چرا این کار را میکنند واضح است که اینها جیره خوار امریکا بودند و هستند.
کابلی

>>>   خداوند شما ت... قدرت را تباه وبرباد نماید که بنام اسلام مردم را تباه کردین و برای خود شرکت ها ساختید

>>>   این یکی از پروژه های یهود است که میخواهد اسلام را تا که میتواند بد نام نمایید تا آن جاییکه دیده شده در پروژه خود خیلی کامیاب شده و تمام مسلمان ها را به جان هم انداخته و خود شان با اعصاب آرام و راحت زندګی میکنند و مسلمان ها را غلام خود ساخته اند وای به حال ما که تا حال درک نکرده ایم و همه روزه بدون کدام علل و انګیزه اسلامی برادر خود را به شهادت میرسانیم.
م ع

>>>   انــوارلاحـــــق احــــــدی عمر زاخیل وال مصطفی ظاهر هـــــم جهـــا د کرده اند؟ گلبدالدین هلال قاضی حسین احمد هیچ گاهی کــاری به نفع افغانستان نکرده ومنبعد هم نمیکنند

>>>   مجاهدین باید از گذشته تجربه آموخته باشند .دشمنان هیچگاه ئنمیخواهند تا مسلمانان یا مجاهدین باهم اتفاق واتحاد داشته باشند .زیرا ازین اتحاد واتفاق مجاهدین هراس دارند .من به عنوان یک مسلمان بی طرف به عموم مجاهدین مشوره میدهم تا از موارد ذیل پرهسز کنند گ
1- تعصب قومی ولسنانی را کنار بگذارند .
2- تعصب مذهبی را کنار بگذارند .
3- فکر انحصار قدرت را از خود دور کنند .
4- فکر انحصار طلبی را از خود دور کنند .
5- در فکر ترقی وطن وامنیت وطن باشند .
6- در گزینش افراد به وظایف محطاط باشند تا خایینین جای گزین نشوند .
7- افراد چندین تابیعته را در خود راه ندهند .
8- رابطه خشک با کشور ها نداشته باشند .
9-همه در اطراف یک محور جمع شوند .
با احترام هموطن.

>>>   تا به حال امریکا تصمیم اصلی خود را نگرفته است (کشتن همه جنگسالاران)

>>>   هر زمانیکه گلم اخوان از جهان بر چیده شود وجای آنرا اسلام پاک حقیقی بگیرد تعصب وتحجر از بین برود دنیا به آرامش می رسد ، پا کستان ،عربستان وسایر کسانی که از اسلام عزیز سوءاستفاده میکنند الهی به غضب خدا گرفتار گردند .
احمد کابل

>>>   درافغانستان حرف اول راامریکا ومزدورانش میزند.اکر کذشته را نکاه کنیم امریکادرافغانستان موفق بوده است اختلاف میندازد حکومت میکند رهبران جهادی راترور کردند ومیکند تا میفهمد کروه مخالف امریکا است ویا فردی مخالف امریکااست ان راازبین میبرد مردوم ورهبران ما دشمنان شان رانمیشناسد.
یاران ابوذر.

>>>   همو طنان عزیز چرا خود را درد سر میدهید ما و شما در طول ساها ی کزشته شا هد تشکیل وسر بلند کردن چندین شورا بودیم که یکی بی دیکری بدون اینکه کدام کار خیری انجام دهند ایجاد شد اما به مرور زمان همه از بین رفت حالا این شورا هاسر نوشت شورای قبلی را دارند شما خوب دیدید که بعد از بیروزی مجاهدین سر ان انها مثل....به جان هم افتا دند که با عث ویرانی شهر ها وشهید و مها جرت هزار ها هم وطن ما شدند حال همان اش است و همان کاسه ...
الفت

>>>   اين حالت که عاېد ملت ما شده بنام ( بۍ غېرتۍ) مسما است . مدت ها است که رجال دولتۍ تشوېش از درحت بۍ غيرتۍ دارند - اما رواننشناسان جکومت ع وغ تاکېد ميکنند که مفاد اين درحت اين است که صاحبان ان زير سايه ان حوابېده اند و تشوشس که ع و غ از جالت روانۍ حود دارند و ميترسند اين حلالت روخۍ را از دست بدهند بۍ جا است چون بۍ غيرتۍ خودش نتيحه از دست دادن غيرت است و رجال اصلا تشويش نداشته باشند چون اين درحت بۍ غيرتۍ را بزودۍ جان کرۍ بمنايبت کريمس چراغان حواهد کرد و حنده هاۍ بۍ غيرتۍ يکبار ديګر بر چهره هاۍ ع و غ جارۍ حواهد ګردېد
وسلام روانشناس

>>>   یکتعداد چوکی پرستان وجیره خوران ارگ که همه شان از جمله افرادی هستند که در رسیدن جناب اشرف غنی بکرسی ریاست جمهور نقش داشتند گرد هم امده و بعنوان شورای مستقل جهادی اعلان موجودیت کردند وهدف شانرا خدمت رسانی بمردم و انتقاد از کار های نادرست دولت ومشوره دهی خوب به دولت خواندند در حالیکه همین عالی جنابان قبل ازین هم در دولت سهم ارزنده داشتند ولی کدام کار وخدمتی را بنفع مردم انجام نداده اند ومشاورت انها باعث ضعف در خدمت رسانی بمردم از جانب دولت شده اند وقتیکه مجاهدین ومقاومت گران در برابر طالبان مشاهده کردند که حق وناحق خود را جهادی وانمود کرده وحتی یکتعداد شان از طرفداران طالب ای اس ای اند ان دسته مجاهد ومقاومت گران باهم یکجا شده شورای دفاع را ساخته تا اعلان موجودیت کند ومردم ازین حراس دارند که نشود این دوشورا در تصامیم شان تقابل هم قرار بگیرند وکشور را بطرف بی سباطی بیشتر سوق دهد .

>>>   اینها تاقیامت پشت چوکی سرگردان هستند ...؟

>>>   رهبران نان خورهستند درزیر چتر دوستم برود تا خدمت کردن ورهبریت را یادبگیرد.
روشنفکران

>>>   ازموده را ازمودن خطا است ، کاری که ... کرد تاریخ انها را نمی بخشد ، بیچاره ها مجبور بودند بخاطر ثروت که در کابل شما می بینیدکابل را تیکه تیکه کرد ناموس مردم بغارت رفت کابل و کابلیان مورد تجاوز غارت ووو قرار گرفت از برکت همان دلار ها بود که قصر های ملیونی دارند و فکر می شود که خیال کاذب دیگری را به وجود بیاورند و یک بار دیگر مردم بچاره را بیچاره تر کند ؟ همین جنگ های تنطمی بود که هر قوم به چندین قوم تبدیل شدند ازبک ها چندین ازبک شدند هزاره ها چند قسمت شدند پنجشیری ها جند گروپ تقسیم شدند بس است به وطن تان به مردم تان فکر کنید نه به جیب تان ، تو رو خدا.

>>>   انــوارلاحـــــق احــــــدی, عمر زاخیل وال و مصطفی ظاهر هـــــم جهـــا د کرده اند؟ بلى جهاد کرده اند! ... تذکره هاى امريکايى و ايتاليايى دارند صبغت‌الله مجددی فال شان را ديده
فغ و فـغان و افغان حاکمان و شاهزادگان پشتون پررنگ است
افغان سازى مردم غير پشتون در ذات خود نيرنگ است
نمى مانم دور از اصل و ريشه خویش
نگذارم کوتاه شود رشته و پيشينه ام
جاويدان باشد زبان پارينه در پيوند شاهنامه
نخواهم آن واژه در شناسنامه و سفر نامه
افغان نستان ام به وصل خویش
گرچه اين نام بسيار ارزان شد
خريد اش مفت و رايگان شد
در ديوان و دفتر نام و صفت اش نمايان شد
در کوچه و بازار يک نسخه از تذکره اش هم پيدا نشد
افغان از ستان خود ببريده ام
سرود خورشيد مرد و زن با شاهناى و نى نواز يدند
خور ساخت خمير پخته در هندو ايران و توران
که شود سرزمين آسان باز پر با صدا و آهنگ دوستان
مولوی : مثنوی معنوی دفتر اول
بشنو این نی چون شکایت می‌کند
از جداییها حکایت می‌کند
کز نیستان تا مرا ببریده‌اند
در نفیرم مرد و زن نالیده‌اند
سینه خواهم شرحه شرحه از فراق
تا بگویم شرح درد اشتیاق
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش
باز جوید روزگار وصل خویش

>>>   مجاهدين امريكايي فاسد ووطن فروشان دشمنان وطن ودين اسلام هست امريكا فاسد ترين انساهاي جامعه أفغنستان را بنام مجاهدين تربيه نمود پول برايش داد تا ازيك طرف اينها با روسها به جنگ انداخت ازطرف ديگر اين نوكران يهود امريكا ييها وا به خاك ووطن وخانه خود حاكم ساخت
جانان ازلوگر

>>>   زاخیلوال ... دوغ واری درهمه جا است. عمر زاخیلوال جهادی است ویا جاسوس پاکستان ویا وطن فروش؟؟؟؟؟؟؟؟ این نهاد را نیز کثیف نمود
م بغلانی

>>>   بـــه جــــــــــــز دوستم وعیــــــــــــســــــــی خان لغمانی دیگر هیچکس مـــجـــاهــــد نیست! زنده باد مجاهد کبیر عیسی خان لغمانی!

>>>   مجاهد عیس خان لغمانی است

>>>   ... تا که این مردم گوسفندی در افغانستان وجود داشته باشد کار رهبران به بالا میکشد و ابداً در نمی ماند. این رهبران همیشه بخاطر بقای خود بار ها اعلان جهاد نموده اند و مینمایند ... اینها بار ها در مقابل یکدیگر اعلان جهاد نموده اند نمیدانم که کدام شان مسلمان و کدام شان کافر است. در حالیکه همگی شان کلمۀ شهادت لااله الاالله محمد رسول الله را به زبان می آوردند و دعوای اسلام دارند. ولی بازهم از جنگ توبه نمیکنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است