اعلامیه ریاست جمهوری درباره پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۵    ۱۳۹۴/۶/۱۱ کد خبر: 101802 منبع: پرینت

جمهوری اسلامی افغانستان به این باور است که بزرگترین اختلاف نظر میان افغانستان و پاکستان چگونگی حضور گروه های تروریستی به ویژه شبکه حقانی در داخل پاکستان بوده است.

اظهارات اخیر سرتاج عزیز، مشاور صدراعظم پاکستان در امور امنیت ملی و خارجه که گویا حکومت آن کشور شبکه حقانی را در نتیجه عملیات نظامی متلاشی ساخته است، تکرار ادعا های مقام های پاکستانی در بیش از یک دهه گذشته می باشد.

اسناد و شواهد نشان می دهد که رهبری، سوق اداره، زیربنای حمایتی و پناهگاه های شبکه حقانی و سایر شبکه های دهشت افکن در داخل خاک پاکستان وجود دارد. حکومت افغانستان همواره مدارک کافی که حضور شبکه های تروریستی را در پاکستان به اثبات می رساند، در اختیار حکومت پاکستان قرار داده است تا علیه گروه های مذکور اقدام نماید.

جامعه جهانی این موضوع را نیز درک کرده است که پایگاه های گروه های دهشت افکن از جمله شبکه حقانی در داخل پاکستان قرار دارند. اقدام اخیر مقام های ایالات متحده مبنی بر مشروط ساختن کمک های نظامی به پاکستان در بدل اقدام اسلام آباد علیه شبکه حقانی و سایر گروه های تروریستی در داخل آن کشور، مهر تایید بر موقف بر حق افغانستان می گذارد.

جمهوری اسلامی افغانستان یکبار دیگر تاکید می کند که انکار از این حقایق زمینه را برای همکاری میان دو کشور در راستای مبارزه با تروریزم و تحکیم صلح و ثبات در سطح منطقه، تضعیف می کند.

افغانستان به صلح و ثبات منطقوی متعهد و مصمم است و از پاکستان یکبار دیگر می خواهد که در مقابل دشمنان مشترک مردمان دو کشور از جمله شبکه حقانی به تعهدات خود صادقانه عمل کند و در زمینه اقدام جدی نماید.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ساده لوح، جامعه جهانی خودش درپاکستان مقر تروریست ساخته

>>>   تا میتوانی التماس کن جناب ریس جمهور ولی مطمئن باش پاکستان گوش نمی کند چون آب زور بالا میرود پاکستان از این التماس لذت میبرد وهر کس از هر چیزیکه لذت ببرد بیشتر تلاش میکند تا آنرا از دست ندهد بخدا تا این روش در این دولت ضعیف است پاکستان میتازد ومیکشد وآنوقت جناب ریس اجرایی وشما محکوم کنید شب تا صبح محکوم کنید
بینام از وردک

>>>   تا جاییکه انسان های کره زمین از اصلیت و درون پاکستان و خصوصیت خاص به خودش معلومات دارند, بخدا قسم که پاکستان با وصف اینکه یک کشور ظاهراً اسلامی است ولی وقتی بخواهد صرف اهداف خود را عملی سازد از وحدانیت خداوندی هم میگذرد این را تجربه ثابت ساخته که حتی ملا های پاکستانی گفته اند اول وطن بعد از خدا یعنی که وطن را قبل از همه چیز ترجیح میدهند با تاسف تا همین اکنون کدام روزنه امیدی برای این مسله وجود نداشته و ندارد. وسلام

>>>   هموطنان وخواننده گان گرامی ! هر آنچیزیکه از ادرس ریاست جمهوری دراین راستا به سمع میرسد محض دروغ چیزی دیگری نیست . هیئت که اخیراً تحت ریاست وزیرخارجه عازم اسلام آباد شده بودند . اشرف غنی میوه تازه را که حدود 60 الی 80 کارتن بود به مقامات این کشور ارسال نموده بودند.
یک تن ازافغانان مقیم اسلام آباد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است