ما در حکومت وحشت ملی زندگی می کنیم
این حکومت، حکومت وحشت ملی است. وقتی مردم بیکار باشند، زمین های آنان غصب شود، از فقر کرایه خانه نداشته باشند، کشته شوند، ناموس آنان مورد تجاوز قرار بگیرد پس ما در جنگل و در وحشت زندگی می کنیم 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۹    ۱۳۹۴/۶/۱۰ کد خبر: 101783 منبع: پرینت

با گذشت 11 ماه از عمر حکومت وحدت ملی تاکنون هیچ گونه دستاوردی از این دولت مشاهده نشده است. اقدام ها در مورد پروسه صلح نیز به نتیجه نرسیده است. هر روز بیکاری در کشور افزایش یافته و جوانان به هر قیمتی به سمت کشورهای اروپایی روان شده اند. اقتصاد کشور با رکود همراه است و ناامنی نیز همچنان ادامه دارد. با این حال دولتی که با وعده های بزرگ روی کار آمده بود طی مدت 11 ماه چه کارکردهایی را در کارنامه خود ثبت دارد؟

داکتر رمضان بشر دوست عضو مجلس نمایندگان در برنامه خط کابل در مورد دستاوردهای حکومت وحدت ملی در 11 ماه گذشته گفت: متاسفانه تمام نخبگان سیاسی ما در هیچ مقطعی مسوولیت کار خود را بر دوش نمی گیرند. حتی اگر آفتاب به نفع آنان نباشد صد دلیل پیدا می کنند که این آفتاب نیست و چیز دیگری است. رنج آورتر این است که نخبگان و رهبران سیاسی کشور هیچ وقت حقیقت را به مردم نمی گوید. ما در 11 ماه گذشته نیز به جای دولت وحدت ملی حکومت وحشت ملی بر کشور حاکم بوده است به گونه ای که 90 درصد کارها سقوط و متوقف شده است.

وی تاکید کرد که این حکومت، حکومت وحشت ملی است و افزود: وقتی مردم بیکار باشند، زمین های آنان غصب شود، از فقر کرایه خانه نداشته باشند، کشته شوند، ناموس آنان مورد تجاوز قرار بگیرد و هیچ گونه قانونی حاکم نشود پس ما در جنگل و در وحشت زندگی می کنیم و به این حکومت، حکومت وحشت ملی باید گفت. دولت وحدت ملی طی 11 ماه حکومت ناکام بوده و هیچ گونه دستاوردی نداشته است. حتی هنوز ع و غ وظیفه خود را براساس توافقی که در سفارت آمریکا با حضور آقای کرزی رییس جمهور پیشین، سفیر آمریکا و سرمنشی ملل متحد امضا شد نمی دانند. قانون اساسی فصلی که مربوط به ریاست جمهوری و حکومت است کاملا کنار گذاشته شده است. حتی آقای عبدالله فکر می کرد که براساس توافقنامه ای که در سفارت آمریکا شده است صلاحیت توزیع تذکره های الکترونیکی در 28 اسد را دارد اما آقای غنی مانع آن شد و اعلام کرد که شورای وزیران تنها صلاحیت اجرایی را دارد و وظیفه کابینه تصمیم گیری است.

بشر دوست افزود: از سویی مردم بر سران حکومتی خوش باور هستند، در حالی که دو رهبر در طول 11ماه یک بار هم بر روی برنامه و یا پالیسی بحث و گفتگو نکرده اند بلکه به حاشیه پرداخته و بر سر مسایلی چون ذکر کلمه افغان در تذکره الکترونیکی اختلاف دارند. ما در کشوری زندگی می کنیم که نخبگان قوم هزاره هنوز حساب خود را با امیر عبدالرحمان قرن 19 تصفیه نکردند اما همین افراد که از امیر عبدالرحمان قرن 19، قاتل هزاره شکایت دارند با امیر عبدالرحمان های قرن 21 که صدها مرتبه فاجعه بارتر از امیرعبدالرحمان قرن 19 است متحد هستند و زیر یک چوکی نشستند.

عضو خانه ملت با توجه به دستاوردهای حکومت وحدت ملی از جمله گفتگوهای صلح گفت: اگر منطقی و صادقانه فکر کنیم می بینیم که بر عکس مساله، در پروسه صلح به جای دستاورد بزرگترین بی عزتی و بی آبرویی صورت گرفته است. این ها دست و پای آی اس آی را بوسیدند تا دیگر در کشور انتحار صورت نگیرد اما دیدید که فاجعه بارترین انتحارها در کابل صورت گرفت. از سویی وقتی اشرف غنی به پاکستان سفر می کند در میدان هوایی مشاور صدراعظم به استقبال وی می آید و از سوی دیگر نیز طالبان اعلام می کنند که تا زمانی که افغانستان اشغال است ما جهاد می کنیم. صلح زمانی صورت می گیرد که جنگ به کل قطع می شد و خونی ریخته نشود. از طرف دیگر مساله صلح نیست مساله سوپ است. اینان صلح نمی کنند بلکه معامله می کنند. ممکن است روزی طالبان ببیند که دالر و کلدار طرف داعش می رود و مجبور شوند در حکومت فعلی چوکی بگیرند. صلح زمانی به وجود می آید که کسی که در قدرت است انسان های پاک و دست آنان به خون مردم آغشته نباشد.

داکتر بشردوست پیرامون تشکیل شورای احزاب جهادی گفت: در حدود 500 تن هستند که هر روز یک حزب و ایتلاف می سازند. در واقع همین 500 تن که با نام احزاب جهادی جمع شده اند عاملان بدبختی کشور هستند و 26 میلیون را به گروگان گرفته اند. همچنین تا زمانی که همین 500 تن وزیر، وکیل و مسوول باشند انتخابات شفاف در افغانستان نیز ممکن پذیر نیست. اصلاحات در انتخابات نیز ممکن پذیر نیست. مانند ده ها کمیسیون دیگر این ها نیز صلاحیت ندارند. در کشور یک مسوول تقلب می کند و از وی توسط بیگانگان حمایت می شود. این گونه است که افغانستان را به تباهی می رود زیرا هر کاری می شود تا جلو به قدرت رسیدن یک نسل پاک گرفته شود. از سویی سران قدرت نیز پارلمانی می خواهند که از خود آنان باشد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آفرین بر این مرد با شجاعت افغانستان ویران و مظلوم. آقای بشردوست یگانه شخصیت ملی ای است که واقعیت را چنانکه هست بیان میکند و از این رهگذر ترسی بخود راه نمیدهد. حکومتی که او بنام حکومت وحشت ملی یاد میکند نه تنها به صداقت و امانتداری سیاسی کاملاْ بی باور و متکی بر دروغ است بلکه آزادی بیان را نیز مورد هتک حرمت قرار میدهد. حذف سایت کابل تاکسی در فیس بوک و تعقیب گردانندگان آن نشان میدهد که این حکومت آلوده و مفسد به آزادی بیان عقیده مند نیست و اگر بتواند دهن همه منتقدین خود را با آتش گلوله خواهد بست.
جهاندیده کابل

>>>   حکومت چورکان اگربحال خودادامه یابدسقوط نسیبش خواهدشد.بنابرین طرح اخیردرموردشمولیت احزاب درپارلمان ...بربقای بعدی نظام است اگراینبارهم پارلمان قومی برادامه فسادهوس داشته باشندعمرحکومت کوتاست
وطندار

>>>   بشردوست صاحب درست است اما درپهلویش حکومت بیغیرت ملی هم گفته میتوانیم اگر دردنیا ریس جمهور ها جمع شوند مدال غیرت بدهند از مادو ریس جمهور است شاید مدال بغیرتی را نصیب مااست انتخابات در بیغیرتی جور کردن کابینه در بیغیرتی سخنان ساختگی وبیغیرتی درپرده های تلویزیون ها وطن درحال غرق شدن است واینها در خواب خرگوش هنوز نصف مردم خانه وزندگی های خودرا فروخته وبخارج فرار میکنند به اندازه %10کرزی هم نتوانستن کا ربکنند لاف های شان دروقت انتخابات فراموش مردم نشده .(حکومت بی غیرت ملی )
م ی

>>>   با سلام به آقای بشر دوست و خوانندگان بشر دوست
واقعیت همین است.... محقق سر خود را مثل کبک در برف کرده شاید فکر میکند دیگران نمی بینند و باند اخلاقی چنان زمین و ناموس مردم را در قبضه گرفته اند که گویا حق پدر کلان شان است. به دروازه دفتر حزب بروید شاید مردم فکر کنند چی برو و بیایی در این حزب است بیا به درون دفتر که فغان مردم را بشنوی که از در عذر و التماس با مسئولین ...خواهش این را دارند که از سر آزار و غصب زمین شان بگذرند. بعد از ماهها و سالها شاید که بهترین جواب را بشنوند این است که بیا تقسیم جایدادت را بکنیم ده ما و یک از خودت....
عبدال خالق از شهر مولا علی

>>>   بشردوست صاحب کاپی صدیق افغان صرف انتقاد کردن را بلد است یک کلمه راجع به راه حل آن نمیگوید واگر میگوید هم چیزی می گوید که فرد 12 ساله هم نمیگوید :مثلا میگوید برای من 500 نفرکوماندو بدهید تا من با هلیکوپتر بروم در پاکستان وبا مرمی به پیشانی بلان بزنم که دیگر مداخله نکند اینست راه حل مشکل افغانستان وپاکستان از نظر بشر دوست صاحب دیگر اینکه در تمام افغا نستان یک نفرمورد اعتماد بشردوست نیست هیچکس را قبول ندارد به استثنای خودش اشرف غنی در زمان که رئیس جمهور نبود اگر انتقاغد میکرد دراه حل را هم خودش می گفت اما بشروست صاحب صرف به انتقاد ونامن گذاری مثلا چور پور ع و غ وحشت ملی به اینگونه اصطلاحات خیلی علاقه دارد
( ر )

>>>   واقعاً حکومت وحشت ملی است چون همیشه مردم در وحشت زنده گی کردند و هیچ امیدی برای آینده ندارند تا اینکه بمیرند و تباه شوند.

>>>   آقای داکتر بشر دوست حقایقی را یادآوری کردید. همیشه موفق باشید. این 500 تن مجاهدان حقیقی را نیز ترور کردند. پرونده های آنان سگین و گذشته های شان ننگین و تاریک است. بخصوص کسانی که داعیه رهبری قوم هزاره را دارند. سرداران این قوم را چه کسانی ترور و یا خانه نشین کرده اند؟ از شمال تا مرکز افغانستان اگر لیست افرادی که توسط این مدعیان دروغین دفاع از قوم هزاره به شهادت رسیده اند، تهیه شود آن زمان خواهی دید که اینان روی عبدالرحمن را سفید کرده اند و در حقیقت پروسه نیمه تمام او را تمام کرده اند.
مهاجری از دیار غربت

>>>   اغای بشردوست ریس جمهور حقیقی افغانستان است زیرا سومین رای که بدون تقلب و عاری از هرگونه جعل بود برده بود . شما دربین ملت افغان حای دارید افرین بر شما که راست و صادق هستید به ملت.

>>>   به اجازه شما داکتر بشر دوست اخلاق به من اجازه نمیدهد که همچون کلمات را در برابر دولت اسلامی وطن عزیز استعمال نمایم ما در جنگل نه بلکه در وطن عزیز خود حق زندگی را داریم البته نظر شما نظر شخضی خود شما است استعمال نمودن کلمه جمع یعنی ( ما ) به هیچ صورت مورد قبول من نیست.

>>>   ای فرزند صادق وطن، کاش مردم به سخنان تو گوش دهند، زیرا فکر نمیکنند که درین عصر کسی در افغانستان صداقت داشته باشد و واقیعت ها را بگوید، بدون اینکه به مفاد خودش باشد.

>>>   داکتر صاحب بشر دوست عین و اقعیت را منعکس می کند اما کو گوش شنوا؟ دولت وحشت ملی نه تنها هیچ دستاوردی مثبتی نداشته بلکه دستاوردهی بی شمار منفی را به دنبال داشته و کشور به تدریج به سوی سقوط نزدیک می کند.

>>>   حکومت وحشت ملی نه بلکه حکومت وحدت ملی که از ارزو های دیرینه مردم این سرزمین بوده و تا جائی که امکانات اجازه میدهد در همه عرصه ها تغییرات مثبت به چشم منخورد. یکی از پدیده های بزرگ حکومت وحدت ملی این است که از هما اقوام ساکن در وطن عزیز در این حکومت سهم داشته وبه نوبه خود مصدر خدمت هستند از همه جالبتر اینکه تا به حال در اکثر حکومت های گذشته تنها وتنها یک شخص در هر مورد تصمیم میگرفت اما در حکومت وحدت ملی در هر تصمیم همه مردم سهم بارزی داشته و به این ترتیب نتیجه که مورد قبول اکثریت است بوجود می اید .

>>>   داکتر بشر دوست چهره ای وطن دوست و اقعیت گو کشور است خداوند ایشان را حفظ کند. بهترین نام بالای این دولت همین دولت وحشت ملی است.

>>>   راهکار من یک چیز است کودتا علیه این حکومت بی عرضه و بی غیرت و یک راه دیگر هم اگاه کردن مردم میباشد تا زمانیکه مردم به سرک ها نیایند مظاهره نکنند باعث سقوط حکومت نشوند وضع همین است چرا این مردم در خواب غفلت هستند وای بر این مردم
دور از وطن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است