اصرار آمریکا برای گسترش داعش در افغانستان!
هرچند داعش در افغانستان هنوز توانایی انجام عملیات هماهنگ شده‌ای را که در عراق و سوریه انجام می‌دهد، ندارد اما با این حال افغانستان این پتانسیل را دارد که آنها فعالیت خود را در آن گسترش دهند به خصوص اینکه بسیاری از طالبان علاقه ای به بیعت با رهبر جدید خود ندارند و داعش را ترجیح می دهند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۹    ۱۳۹۴/۶/۱۰ کد خبر: 101782 منبع: پرینت

دیلی بیست گزارش داد: دیوید پترائوس جنرال بازنشسته ارتش آمریکا و رییس سابق سازمان سیا اعلام کرده است که برای شکست تکفیری‌های داعش باید از القاعده استفاده کرد.

این فرمانده سابق نیروهای آمریکا در عراق و افغانستان تاکید کرده که اعضای شاخه القاعده در سوریه در راهروهای قدرت آمریکا، مدافعان زیادی دارند و می‌توان از آنها برای مبارزه با داعش کمک گرفت که اعضای میانه روی جبهه النصره این آمادگی برای همکاری با ما و مبارزه با داعش را دارند.

البته این اولین بار نیست که آمریکاییها با تروریستهای پیشین همکاری می کنند، سال 2007 بود که آمریکابرای شکست تکفیری‌ها، شبه‌نظامیان سنی عراق را متقاعد کرد تا مبارزه با القاعده را متوقف کنند و با ارتش آمریکا همکاری کنند. اما القاعده در عراق بعدها بعنوان داعش ظهور کرد و دشمن قسم خورده القاعده شد.

اکنون نیز همکاری آمریکا با جبهه‌النصره برای مقابله با داعش مطلب بحث برانگیز دیگری است چرای که جنگ آمریکا علیه تروریزم با به اصطلاح حمله القاعده در سپتامبر 2001 آغاز شد و اکنون همکاری آمریکا و القاعده واقعا تمسخر امیز است به ویژه اینکه از سال 2012 جبهه النصره بعنوان یک سازمان تروریستی خارجی در لیست سیاه آمریکا قرار دارد.

البته این موضوع به اینجا ختم نمی شود بلکه مقامات غربی همچنان مدعی هستند که داعش روز به روز در افغانستان نفوذ بیشتری پیدا می کند. به عنوان نمونه ماه گذشته مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این رابطه گفته بود در عراق و سوریه شما ممکن است بگویید داعش در مرحله شش، هفت یا هشت قرار دارد. در لیبی در مرحله سه و چهار اما آنها در افغانستان در مرحله یک یا دو هستند.

وی مانند دیگر مقامات غربی مدعی است که هرچند داعش در افغانستان هنوز توانایی انجام عملیات هماهنگ شده‌ای را که در عراق و سوریه انجام می‌دهد، ندارد اما با این حال افغانستان این پتانسیل را دارد که آنها فعالیت خود را در آن گسترش دهند به خصوص اینکه بسیاری از طالبان علاقه ای به بیعت با رهبر جدید خود ندارند و داعش را ترجیح می دهند.

حتی کارشناسان غربی در این باره به میدان آمده و می گویند: برای شبه نظامیان گروه داعش اکنون گل سرسبد است و برای بسیاری از گروه‌های شبه نظامی جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد به همین خاطر برخی طالبان سعی دارد تا با سرعتی بی‌سابقه خودشان را به شمال برسانند تا در این گروه سهم و جایگاه خوبی بگیرند.

این تمام تلاش رسانه ای آمریکا است که این روزها به راه انداخته تا حوزه ی نفوذ داعش در کشور ما را گسترش دهد هرچند که مقام های ارگ ریاست جمهوری کابل چیز دیگری می گویند. صبح امروز جناب محقق در این رابطه اظهار داشت: هیچ استعمارگری در افغانستان نیامده مگر اینکه سرشکسته از کشور ما خارج شده است، زیرا مردم افغانستان قابل تسخیر نیستند. داعش هم پیش قراول دشمنان اسلام است که هیچ ربطی به اسلام ندارد. انشاء الله داعش را نیز با رو سیاهی از خاک افغانستان بیرون خواهیم راند.

که امیدواریم اینگونه باشد که جناب محقق می گوید، هرچند آمریکاییها هرگز نمی گذارند منافع آنها (دیروز طالبان و امروز داعش) به خطر بیفتد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب محقق ادعی بزرگ کرده مثل اینکه می خواهد عزم خود را جزم کند البته خداکند که خون غیرت در رگهایش جاری شود موقعیت و محبوبیت را دوباره کسب کند.

>>>   همان طیاره های بی پیلوت امریکا بودند که سه رهبر داغش را در افغانستان کشتند

>>>   لعنت برامریکا وکمک های او .تا زمانیکه یک امریکایی در وطن ما باشد .ما روی آرامی را نخواهیم دید .بیایید از امریکا وکمک های با مطلب او صرف نظر کرده آنها را از خاک خود بیرون کنیم .بس است اینقدر جنگ انداختن ها .خدایا مردم ما سزای کدام گناه خود میبینند .یا الله ما را ببخش .واین کشور های دور ونزدیک که در صدد نا آرامی مردم ما میشوند همین بلای نازل شده برما را به آنها بفرست .آمین
بیچاره

>>>   یاهو !
به سخنان رهبران ... باور ندارم ، خرید وفروش آنها آسانتر از خرید یک قرص نان از نانوایی است. اما ملت با شهامت افغان همیشه در همچو مواقع سپر بوده .
نیازی از جرمنی

>>>   بعد از جنگ اول جهانی و تشکیل دولت شوروی،دو جنبش در شرق بمیان آمد: یکی جنبش دموکراتیک به سرکردگی اتا ترک در ترکیه،که موجب از بین رفتن امپراطوری ترک ها در ترکیه شد و دیگری جنبش اخوان المسلمین در مصر، بخاطر مبارزه علیه نفوذ کمونیزم. در دهه شصت میلادی ،بعد از تصویب قانون آزادی احزاب در افغانستان،جنبش اخوان المسلمین در افغانستان نیز در پهلوی دیگر احزاب چپی و ناسیونالیستی، اجازه فعالیت پیدا کرد. با حمله شوروی به افغانستان، حزب اخوان المسلمین افغانستان به احزاب هفت گانه و هشت گانه مجاهدین تبدیل شد. یکتعداد عرب ها نیز در افغانستان با مجاهدین همکاری کردند، که با حمله امریکا به عراق و جابجایی قوای امریکا در عربستان، بر ضد موجودیت قوای امریکا در سرزمین عربستان، گروهی را تحت رهبری اسامه بن لادن ،بنام القاعده تشکیل دادند. به همین منوال گروه های دیگری در مناطق مختلف قاره آسیا و افریقا از فلیپین گرفته تا اندونیزیا و یمن و سومالیا و نایجری بنام های الشباب و بوکوهرام،ابوسیاف و دیگران تشکیل شد، که منشاً همه آنها همان اخوان المسلمین بود، که بر علیه نفوذ کمونیزم در کشور های اسلامی،از طرف مربیان آنها حمایت میشدند.

>>>   افرین به اقای محقق ، شما تازه دو هزازی تان افتاده که از خواب 14 ساله بیدار شدیده اید ؟ و غربی ها ازشما ها استفاده کرد وطن شما را توسط خودشما به خاک سیاه نشاند هزاران مردم بیچاره شدند تجاوز قتل چپاول ووو همه روزه رهبران به خاطر یه مشت دلار خود و وطن شان را می فروشد ، اگر غیرت و مردانگی افغانی در وجود هر یک افغان می بود وطن ایجوری نمی شد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است