جنرال دوستم به کابل احضار شد !
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۴/۶/۱۰ کد خبر: 101758 منبع: پرینت

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری شب گذشته به کابل آمد تا با شورای امنیت ملی در باره مبارزه با طالبان به نتیجه برسد.

یک منبع آگاه در اداره امور ریاست جمهوری به خبرنگار افتخاری ما گزارش داد که از زمان آغاز جنگ جنرال دوستم در فاریاب و جوزجان، شورای امنیت ملی به جنرال دوستم اخطار می دهد که دست از جنگ برداشته و به مرکز بازگردد.

اما این جنرال کار کشته که به درخواست مردم فاریاب و بعدا جوزجان وارد شمال شده است ادعا دارد که شماری از اعضای حکومت افغانستان با شورشیان طالب دست همکاری داده اند و برای تداوم عملیات نظامی سنگ اندازی می کنند.

با اینحال، هر دو جناح حکومت ادامه عملیات های نظامی به رهبری جنرال دوستم را مانع تداوم برنامه های شان ذکر کرده شورای امنیت ملی را وادار کردند تا به جنرال اخطار دهد که دست از جنگ برداشته به مرکز بازگردد.

سکوت رییس جمهور و رییس اجرایی پیرامون عملیات های نظامی در شمال به رهبری جنرال دوستم حکایت از رضایت شان ندارد بل جناب اشرف غنی عبدالله را نیز وادار کرده است تا به خواسته های حنیف اتمر تن در داده و از نابودی طالبان در شمال کشور ابراز رضایت نکند.

در مصاحبه های رسانه ای داکترغنی از طالبان به عنوان افراد سیاسی و واجد تفاهم و شراکت سیاسی نام می برد؛ اما دوستم مشخص کرده که طالبان دشمن افغانستان اند و هرگز آنان را برادر خطاب نمی کند.
وی می افزاید که اگر افرادی در داخل حکومت به نفع هراس افگنان فعالیت نکنند، هراس افگنان نمی توانند فعالیت های شان را در کشور انجام بدهند.

در هر حال فعلا جنرال دوستم به کابل آمده با شخص اول مملکت و شورای امنیت کشور به نتیجه قطعی پیرامون ادامه مبارزه در شمال با مخالفان مسلح برسد.

آیا جنرال دوستم موفق خواهد شد تا دوباره به تداوم عملیات های نظامی اش به شمال کشور بازگردد؟

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این شایعه با حقیقت مطابق است. اشرف غنی به دلیل اینکه مزدور آمریکا ، پاکستان و عربستان است هرگز نیم خواهد طالبان از بین بروند بلکه در تقویت آنان تلاش می کنند. سیاست اشرف و اط افیانش شمال کشور را هم به این میکروب های انسان نما میتلا کرد بلکه قصد دارند که جنوب آرام باشد و شمال توسط طالبان ناامن گردد. اشرف غنی در قندهار اعتراض کرده بود که چرا زندانیان تنها از قوم اوست چرا تاجیک و ازبک و هزاره زندانی نیستند. این صراحت گویی او حکایت از نیت پلید او دارد. وقتی قوم او به وسیله طالبان و پاکستانی ها کشته می شود چرا نباید تاجیکها و هزاره و ازبکها کشته نشوند. از این رو سخت اسا بر اشرف غنی که دوستم منطقه را از لوث وجود طالبان پاک کند. همانگونه که پیش از این مراد علی مراد و سالنگی از قندوز به کابل احضار شدند و آنان را نگذاشتند که طالبان را از منطقه بیرون کنند.

>>>   واضح است که جنرال عبدالرشیددوستم دشمن دشمنان افغانستان وملت افغانستان هست اشرف غنی دوست دشمنان افغانستان وملت افغانستان هست
مردان

>>>   بابرګشت یاعقب نشینی جنرال دوستم از عملیات های فاریاب و سرپل طالبان نه تنها مناطق ازدست داده خودرا دوباره تصرف کردند بلکه مناطق دیګرراکه تاحال درتصرف نیروهای دولتی قرارداست نیز تصرف کردند ومردم این دوولایت از وحشت وچورچپاول که ملیشه های دوستم درین جنګها به راه انداخته بود به طرفداری طالبان علیه ملیشه های دوستم از طالبان حمایت وطرفداری خودرا اعلان کردند وعملآ درجنګها ازطالبان حمایت کردند
وثیق الله از شهرمیمنه

>>>   شورای امنیت ملی گدام احمق است اتمر جاسوس انگلیس ها برایش شرم است که کلمه احضار را استفاده نماید مردم افغانستان باید شورای امنیت ملی را به دار بیاویزند چون مسبب تمام این کشت و کشتار انها میباشند و فرد صادقی چون دوستم باید توسط تمام مردم نجیب افغانستان تقدیر شود بس است دیگر اتمر و اتمر ها را همه شناخته اند که نوکر خارجی هاست .
آ ... از هرات

>>>   حکومت اختیارات اردوی ملی وپولیس ملی به دست جنرال دوستم بسپارد ظرف دوماه تمامی طالبان آی اس آی انگلیس را از 34 ولایت جمع خواهد کرد ولی حکومت ع و غ چنین تصمیم را دربرنامه ندارد چراکه از آی اس آی ماهنانه معاش میگرد.
علیرضا ازایران

>>>   جناب اشرف غنی این خواست شما نیست بلکه خواست پاکستان است تا از کشتار طالبان جلو گیری کنید این خودش تمام شک هارا به یقین تبدیل میکند که پاکستان همه کاره این دولت است نه افغانها بخدا جمع شدن طالبان بدست غیور مردان افغانستانی یک ماه طول میکشد فقط پاکستان به شما اجازه نمی دهد این خودش یک سند محکم است از اداره دولت توسط پاکستان
بینام از وردک

>>>   بعضی ازسران دولت وحشت ملی اختیارناموس خودراهم به پاکستان داده اند

>>>   تااشرفک هست وعبدلک ملت آرامش نمیبیند

>>>   اشرار مانع جهاد جنرال صاحب دوستم شدند...

>>>   مامردم ولایت فاریات تمام ګفته های اقای وثیق الله از شهر میمنه راتائید میکنیم
مولاداد میمنه ګی

>>>   به همه گان معلوم است که رهبران اصلی طالبان اتمر، غنی ، ...وجمعه خان همدرد هستند و این گروه طالبان رابه شمال انتقال دادند ومسلح ساختند. تمام گروه های طالب نما را در فاریاب مسلح ساختند. اصل رهبر داعش وطالبان اتمر خلقی است . همه این حفیظ الله امین امروزی را می شناسند ... واین بی ایمان ها سکوت کردند . زیرا پول های باد آورده دارند که دیگر حرفی هم نمی زنند. اما انشا ءالله اگر اتمر وغنی باشد ، همه اینها را خواهند کشت.

>>>   اینکه اشرف غنی نوکر پاکستان و امریکا است جای هیچ شک نیست . دوستم طالبهای تربیت شده پاکستان و ارگ ریاست جمهوری افغانستان را نابود میکرد . اما اشرف غنی خاین ملی نمیخواهد که دست پرورده هایش نابود شود...

>>>   اشرف غنی ... ریس دولت ما است که در طول تاریخ این چنین جاسوس نوکر رییس در افغانستان نبوده .

>>>   ... بر غنیگگ نوکر پاکستان

>>>   سلام به همه ملت عزیزم .سلام به سپهسالاردشمن شکن دوستم عزیزمارشال عزیزماملت 33ملیونی به پاس جان فشانی غیرت صداقت ازخودگذری بخاطرملت مظلوم افغانستان و
بخصوص ملت مظلوم فاریاب که مدت دوسال میشودازشردهشتگری وطنفروشان نماینده های نوازبی شرف نه شب خواب داشتندونه روزآرام بودندازهمه کارشان بیکاربودند.دقیقه شماری میکردندکه مزدوران نوازبی شرف سرماراازتن مان چه وقت جدامیکند.واوملت مظلوم اگرساعتی روزی ماهی هم که یک نفس راحت بکشندماهمه ملت عظیم وبه پاخواسته کشورهمه به جناب اشرف غنی پیشنهادمیکنیم که به شمامارشالی رابه زودی امروعنایت فرماید.واقغآشایسته مارشالی هستید.تکرارمیکنم .دوستم عزیزدوستت دارم دوستت دارم دوستت دارم دوستت دارم ازجانم شرین تری خدای بزرگ درپناه خودنگاه داشته باشد.ای مارشال عزیز.احترام به همه ملت مظلوم وسربلندافغانستان .به پاخواسته بازهم سلام عسکری به دوستم عزیزدوستم عزیزنورچشمان کشوروملت عزیزخودهستید.سلام وشب به خیری به همه کارمندان محترم شبکه afghanpaper.
عبدالله ازکابل عزیز.سربازاردوی ملی وخادم مردم عزیزم.

>>>   این یک واقعیت است که این دولت در تبانی منافع امریکا که تفرقه انداز حکومت کن نمیخواهد طالبان دیروز وداعش امروز را ازبین برود. آمریکا برای فریب قبیله فاشستی را گول زده وانرا باین منظور استعمال میکند تا توسط آنان برای منافع امریکا کار کنند . آنانیرا که تشنه قدرت اند جمع نموده وبرای منافع استراتیژیک امریکا که عبارت اند از ایجاد ناآرامی ها در اطراف کشور های چین وزوسیه است کار کنند. بدا به حال این افراد نا فهم که هنوز هم قربانی خواهشات شوم بیگانگان شده با تبلیغات بی عقلانه علیه اقوام برادر افغانستان قرارمیگیرند. این نامردان تامیتوانند گوشش میکنند از نافهمی که از برکت فعالیت دیرینه انگلیس ها که در قبایل سرحدی این مملکت سالهاست ادامه دارد بوجود آمده است استفاده نموده خودرا نماینده و مشر منطقه جا زده و آرزو های نا پاک وشوم دشمنان این وطن را عملی سازند. مطمئین باشند که این ارمانرا به گور خواهند برد و خداوند اینها را مورد بازخواست سخت خود قرار خواهند داد.

>>>   برادران عزیز یگانه راه نجات از ازین پدیده شوم و اژدهای خون خوار که به نام طالب وداعش که نو کران خارجی ها هستند. که هم در صف جنگ رویاروی با مردم افغانستا ن میجنگند و هم در دستگاه دولت و حکومت ما جای گرفتند .اتحاد و اتفاق تمام اقوام وطن دوست افغانستان است. آن عده پشتون های که قلب شان به خاطر وطن میتپد وطن دوست است قلب پاکستانی ندارد تبعیظ قومی ندارد میتواند در همکاری با ملیت های دیگر چون هزاره ها تاجک ها و ازبک های افغانستان دست به دست هم داده وطن را از شر ظالمان تاریخ نچات دهد.

>>>   اگر ع وغ به مبارزه علیه دشمنان افغانستان موافق باشند خیلی مردان غیرتی دیگری هم داریم که مثل جنرال دوستم قهرمان . تشنه خون دشمنان این خاک و وطن هستند مگر متاًسفانه که ع وغ کی صلاحیت توقف پروژه های آمریکا و انگلیس به مزدوری پاکستان را دارند این سه کشور فوق الذکر کسی را به راً س نمیمانند که خلاف خواسته های شان عمل نماید . به خدا ازدل ع وغ هم خداخبرداره سخت تحت فشاراند وبه بلا افتاده اند صدای خود راهم کشیده نمیتوانند... بردشمنان خارجی وداخلی ملت ووطن ما !!!

>>>   اگر مانند مارشال دوستم (34) مرد دیگر درافغانستان می داشتیم صلح دروطن ما افغانستان تامین و مردم در34 ولایت آرام زنده گی میکرد ضرورت نبود ...پاکستانی ها میگرفتیم
م بغلانی

>>>   خائنان وطن هميشه يك راه براى كمك كردن دشمن جور ميكنند اول بايد اعضاى اين شورواه ها بندى شوند واگرانهابيايند مردم بيچاره را بكشند هيچ گپ نيست باز خودشان كه در دم اره دوسره برابر شدن فورآ خائنان وطن سر وصدا ميكنند بايد باطلان گشته شود مثل كه ديگران را ميكشند ،اگر دوستم واره دو وطن دوست اين وطن ميداشت وقت چند سال پيش اين وطن آرام ميشد... ،زنده باد دوستم ،باز ميخواهيد كه دوستم سمت شمال را فلج كند مثل دوران داكتر صاحب نجيب الله
م ى

>>>   غنی چرا اجازه نمیدهی به اقای دوستوم تادشمنان رانابودکند؟؟؟؟؟ ایاوظیفه یک ریس جمهوردرقبال ملت چیست؟؟؟؟؟؟ امنیت اقتصاد ورفاه مردم ازوظیفه ریس جمهوراست چرابه وظیه خودعمل نمیکنی؟؟؟؟ چراملت خاموش هستن وبه سبک قدیم زندگی میکنن چراهروزکشت وکشتاروجنایت؟؟؟؟ یک بارهمه دورمیز جمع شویدوتکلیف این ملت راروشن بسازیدنمیشودهرکسی یک سازبزند

>>>   کام حامیان طالب ارگ نشین نهایت ازاین عمل کرد جنرال دوستم تلخ شده به اشرف غنی فشارآردندکه دوستم به مرکز احضارشود ورنه نان آور(طالب وداعش) انها سخت ضربه خواهددید
جلال ازکندز

>>>   جنرال دوستم ریس جمهور شود امنیت کلی درکشور تامین میشود.

>>>   جنرال صاحب دوستم وعیسی خان لغمانی هردو مجاهد وغـــــــــازی هستند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است