جنبش مدنی در اعتراض به توقف توزیع تذکره(عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۵    ۱۳۹۴/۶/۱۰ کد خبر: 101757 منبع: پرینت

اعلامیه مطبوعاتی جنبش مدنی عدالت اجتماعی در اعتراض به توقف توزیع تذکره های برقی

توزیع تذکره های برقی که یک روند قانونی و ملی می باشد از مزایای چون تثبیت دقیق جمعیت کشور, تضمین شفافیت در انتخابات, کاهش جرایم و دغدغه های امنیتی, تعیین دقیق بودجه ملی و کسب اعتبار جهانی برای افغانستان برخوردار می باشد که متاسفانه علیرغم تصویب این قانون از سوی شورای ملی, توشیح آن از طرف رییس دولت, تایید دادگاه عالی و فیصله شورای وزیران برای توزیع آن, فعلا متوقف گردیده است.

حکومت وحدت ملی در هر حال و شرایط مکلف به تطبیق قوانین بوده و در قسمت توزیع شناسنامه های برقی نیز وظیفه توزیع آن را عهده دار می باشد و هر بهانه برای توقف این روند ملی می باید از قبل بنابر حکم قانون رفع می گردید که متاسفانه چنین نشده و در این مورد نقض صریح قانون ملموس و مشهود است که این توقف ضمن نقض قانون؛ پیام عدم برگزاری انتخابات پارلمانی را نیز به همرا داشته است که این خبر ناخوشایند به نگرانی های از پیش متراکم مردم افزوده و زمینه های یاس را نیز بوجود آورده است و بدون شک که این تاثرات عمیق ملی پیامد های منفی و ناگواررا در قبال خواهد داشت.

اینک غرض جلوگیری از ایجاد فضای یاس و واکنش های مردمی نسبت به توقف روند توزیع تذکره های برقی و نقض کنونی قانون در این مورد از سوی حکومت وحدت ملی بنابر دلایل نا موجه, جنبش مدنی عدالت اجتماعی از سران حکومت وحدت ملی می خواهد تا هر چه زودتر تاریخ روند توزیع تذکره های برقی را تعیین و متعاقبا روند توزیع را آغاز نماید تا از نقض قانون جلوگیری بعمل آید و به خواست های برتری جویان از قانون نه گفته شود.

حکومت وحدت ملی به خصوص ریاست جمهوری تا توزیع تذکره های برقی معضل تکنیکی "بزعم خودش" را باید حل نماید که حل مشکلات کشوری یکی از مکلفیت های اساسی حکومت ها می باشد.

دادخواهان می توانند به داد خواهی شان بعد از تطبیق قانون (توزیع تذکره های برقی) ادامه بدهند و زمینه های تغییر قانون و تصویب مجدد آن را از مجاری قانونی فراهم سازند.
اگر حکومت وحدت ملی در این مورد بی تفاوتی را اختیار نماید, بنا بر نقض قانون و ایجاد فضای حساسیت برانگیز, مسوولیت پیامدهای منفی این غفلت را عهده دار خواهد بود.
و من الله توفیق

شکران

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201509/201509010643434182.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201509/201509010644074980.jpg


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حالا وقت تامین امنیت است نه تذکره برقی پول که مصرف تذکره برقی میشود به امنیت مردم اختصاص داده شود آفرین ریس صاحب جمهور که توزیع را شروع نمی کند
مجاهد

>>>   هیچ کاری نمیتوانید.
سیندورا

>>>   توقف تذکره برقی خواست دشمنان امنیت مردم افغانستان است .
فلاح

>>>   ریس جمهور بکدام وعده هایش که به ملت داده وفا کرده که در توزیع تذکره های برقی عملی کند ریس جمهور گوش خود را به کری زده کار دلخواه خود را میکند اصلا به خواست برحق مردم توجه نمیکند وجواب ان ونی هم نمیدهد واگر کدام جواب را هم میدهد موضوع را به ایدنده نزدیک حواله میکند اینده ی نامعلومی که چه وقت خواهد بود .

>>>   این بسوادان مفهوم شناسنامه برقی را چی مینند ...

>>>   شرایط برای توزیع تذکره الکترونیکی آماده نیست اول باید شرایط را برای توزیع تذکره آماده بسازد وبعدً توزیع نمائید این چند نفر برای مفاد شخصی خویش این سر وصدا را بالا کرده که پول حساب تذکره را حیف ومیل نمائید ودر ضمن اینکه در تذکره برقی نام افغان وجود ندارد این نام دونیم صد ساله افغانستان را ازبین میبرد در اینجا مردم قضاوت کند که اصل سخن در کجا است
س-ل -از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است