آیا بازوی جهادی ارگ، تافته ی جدابافته است؟
آیا می شود شورای جهادی که در راستای موازی کاری و در تقابل با شورای جهادی پیشین به وجود آمده است و به لطف دوگانگی دولت، جهاد را دو تکه کرده و خود در بطن خود وحدت ندارد و بر سر ریاست آن میان مسعود و مجددی اختلاف نظر است نماد اتحاد و مبنای انسجام باشد؟ 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۹    ۱۳۹۴/۶/۹ کد خبر: 101724 منبع: پرینت

همانگونه که درخصوص دیگر مشکلات حقیقی و مسایل ملموس کشور، بجای حل مساله و تلاش برای رفع موانع موجود به موازی کاری یا پاک کاری روی آورده می شده است؛ اینک مقابله با فساد و رفع چالش های ارگ ریاست جمهوری نیز خطاب قرار گرفت.

در همین راستا، شورای عالی احزاب جهادی و ملی افغانستان با اعلام حمایت از حکومت وحدت ملی با گردهمایی تنی چند از رهبران احزاب و مجاهدان سابق جنگی رسما شکل گرفت تا در ضدیت و رویارویی با شورای جهادی قبلا شکل گرفته توسط سیاف و اسماعیل خان قرار گیرد.

احمدضیا مسعود، محمد کریم خلیلی، صبغت الله مجددی، سید احمد گیلانی، سید حسین انوری، قطب الدین هلال، حاجی عزیز الله دین محمد، انورالحق احدی، محمد نذیر احمدزی، قاضی محمد امین وقاد، مولوی عبدالحکیم منیب، وحیدالله سباوون، خالد فاروقی و ملاتره خیل این شورا را تشکیل می دهند.

ضمن تایید هر گام یا اقدام عملی که موجب تحکیم داخلی و انسجام ملی گردد، باید اذعان داشت که بنابر نظر معاون خاص رییس جمهور، مساله قومیت در صدر مسایل و معضلات موجود در کشور است و باید پیش از حل عجولانه کار و فقر و اعتیاد و خشونت علیه زنان به اتحاد و انسجام رسید اما...

اما آیا می شود شورای جهادی که در راستای موازی کاری و در تقابل با شورای جهادی پیشین به وجود آمده است و به لطف دوگانگی دولت، جهاد را دو تکه کرده و خود در بطن خود وحدت ندارد و بر سر ریاست آن میان مسعود و مجددی اختلاف نظر است نماد اتحاد و مبنای انسجام باشد؟

گرچه بازوی جهادی حکومت در ارگ ریاست جمهوری عنوان پرطمطراقی است و می تواند به خودی خود، مایه ی امید باشد اما جای خالی رهبران جهادی متحد در شورای جهادی غیر حکومتی نشان دهنده ی دو ستون متفاوت از یک ردیف مجاهدان است که برخلاف مثل قدیمی، نمی شود از این ستون مجاهدان تا آن ستون شورای جهادی فرج باشد.

در منظر کلی نیز، چه بسا گروه ها و نهاد ها و شوراها و کمیته های حکومتی، خصوصی، مدنی یا منتسب به اپوزیسیون که تشکیل شده اند و صرفا به تبلیغات سیاسی شخصی، بهره گیری از بودجه های جهانی و گمراه کردن اذهان عمومی پرداخته اند؛ باشد که این شورای جهادی تافته جدابافته باشد و آنگونه نباشد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باید همه کسانیکه بنام جهاد امتیازات میگیرند از ادارات دور نگهداشته شوند ...

>>>   بلی این ها تافته جدا بافته در نساجی پاکستان هستند چندین تن اینان از جمله ستون پنجم است مانند قاضی امین وقاد گلبدین هلال دین محمد و چند تای دیگر همین ملا منیب زمان طالبان معین اداری وزارت مخابرات بود شب در تعمیر 18منزله استراحت میکرد ...منیب شبانه آن پول را غنیمت کرده چند نوت آنرا از کلکین بیرون انداخته که گویا دزد از همین کلکین واردو.خارج شده است وآخرش پیاده دفتر را مجرم دانستند درحالیکه همه مامورین میدانستند دزد خودش هست ! حالا شورا تشکیل میدهد
(( ر ))


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است