آلمانها 13 سال در شمال چه می کردند؟
با خراب شدن وضع امنیتی در شمال افغانستان همان جایی که نیروهای آلمانی مستقر بودند، آلمان ها تغییر موضع دادند و با ترک این مناطق تامین امنیتی را که خود نتوانسته بودند کسب کنند، به سربازان ارتش ملی سپردند تا امروز شاهد این همه ناامنی در ولایات شمالی باشیم 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۴    ۱۳۹۴/۶/۸ کد خبر: 101664 منبع: پرینت

صبح امروز یکبار دیگر وزیر خارجه ی کشور آلمان نشان داد که هنوز غربیها افغانستان را ملک آبا و اجدادی خود می دانند و هر وقت که بخواهند بدون هماهنگی به کابل می آیند و رهبران دولت کابل نیز مجبور هستند، برنامه های خود را با ایشان هماهنگ کنند.

البته فرانک والترشتاین مایر بی دلیل هم به کابل نیامده بود، بلکه برای حضور در مراسم صد سالگی روابط افغانستان و آلمان سرزده وارد کابل شد تا با دیدار اشرف غنی و عبدالله، روابط افغانستان و آلمان را عمیق‌تر از قبل کند.

در این مراسم وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه برلین بیشترین کمکها را در بخشهای مختلف افغانستان داشته است، اظهار داشت: مبحث آموزش و پرورش یک موضوع حیاتی است و ما در نظر داریم تا در این بخش با کابل همکاری کنیم زیرا هنوز هم نشانه‌های امید برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان وجود دارد و آلمان همچنان از افغانستان برای پیشبرد اهداف خود حمایت می‌کند.

وی با یادآوری اینکه برای تامین امنیت در افغانستان 55 سرباز آلمانی در قربانی شده‌اند، تصریح کرد مقامات آلمان بر این باور هستند که افغانستان باید روی پاهای خود بایستد تا زمینه توسعه فراهم شود.

وی گریزی هم به نقش آلمانها در تامین امنیت افغانستان زد و گفت: طی این سالها هدف حمله نیروهای آلمانی در افغانستان بهبود بخشیدن امنیت و ترمیم کردن اعتبار و شهرت بوده است که توانسته ایم از این امر با موفقیت بیرون شویم.

این در حالی است که هنوز نیروهای آلمانی برای عملکرد خود در شمال افغانستان مورد انتقاد جدی هستند. زمانی که آلمانها تامین امنیت مناطق شمالی کشور ما را بر عهده داشتند، رسما مبارزه علیه طالبان غیر فعال بود به این بهانه که نقش آلمانها در جنگ افغانستان بیشتر جنبه بشری داشت تا نظامی.

اما با خراب شدن وضع امنیتی در شمال افغانستان همان جایی که نیروهای آلمانی مستقر بودند، آلمان ها تغییر موضع دادند و با ترک این مناطق تامین امنیتی را که خود نتوانسته بودند کسب کنند، به سربازان ارتش ملی سپردند تا امروز شاهد این همه ناامنی در ولایات شمالی باشیم.

از طرف دیگر شواهد متعددی گواه این است که آلمانها توانسته اند رابطه ی خوبی با اشرف غنی برقرار کنند تا زحمات 13 ساله ی آنها در کشور ما بی نتیجه و بی حاصل نماند، بدون اینکه کسی بپرسد مگر جرمن ها در این سیزده سال برای بهبود اوضاع شمال چه کردند که اکنون اشرف غنی به دنبال اتحاد بیشتر با آنها است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یکی ازدست آوردهای آلمانی ها کشتن جنرال داود خان به هدایت آقای کرزی بود
تخاری

>>>   آلمانها درین 13 سال در شما ل آثار عتیقه و مجسمه های پنهان شده را کشیدند و بردند
صالحی

>>>   یک نظر به سمت شمال به شمول شهر های فیض آباد، قندوز، بغلان،مزار، شبرغان و ممنه بینداز و با سیزده سال قبل این شهر ها مقایسه کن و هزاران مکتب و شفاخانه و ثعمیر های دولتی و سرک های قیر و دیگر تاسیسات زراعتی و آبیاری و غیره کمک های اقتصادی آلمان در دیگر نقاط افغانستان و بودجه دولتی افغانستان را که سالانه مجموعاً صد ها میلیون دالر را در بر میگیرد،بیاندازید و بعداً قضاوت کنید که آلمان به افغانستان چه کرده است؟ تا زمانی که قوای آلمان به اندازه کافی در سمت شمالموجود بود، امنیت کاملاً تامین بود، اما با گرفتن مسًولیت های امنیتی توسط خود افغان ها، وضع خرابتر شد، چون هنوز تجربه کافی در مبارزه با هراس افگنی ندارند. به مرور زمان در اثر فراگیری تمرینات نظامی خوبتر، امکانات دفاع مستقلانه افغانها در مقابل حملات طالبان، دور از امکان نیست.

>>>   بسیارتشویش آآور است که پارلمان وقوای عدلی وقضایی هیچ نظارتی برای حضورخارجیان وعملکردخلاف قوانین کشورمیزبان ندارند!!!هرچنداین سخن برایم ممکن است گران تمام شود ولی ان شاءا..به سختی ازاینهادرپارلمان نظارت می کنیم .
شیواکاندیداحتمالی بلخ

>>>   برادر راست گفته که اثار قدیمه را با خود بردند اما نگفتین که همراهی دزد کی خریطه را گرفت والی های سمت شما که بگفته شان خدمت وطن شان را کردن بیطرفانه قضاوت کنید

>>>   با خراب شدن وضع امنیتی در شمال افغانستان همان جایی که نیروهای آلمانی مستقر بودند، آلمان ها تغییر موضع دادند و با ترک این مناطق تامین امنیتی را که خود نتوانسته بودند کسب کنند، به سربازان ارتش ملی سپردند تا امروز شاهد این همه ناامنی در ولایات شمالی باشیم
سیندورا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است