در باره معین اداری جدید وزارتخارجه چه می دانید؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۸    ۱۳۹۴/۶/۸ کد خبر: 101641 منبع: پرینت

آقاي انديشه معين اداري جديد در وزارت خارجه كه يك جوان بي تجربه است بنابر ملاحظات و ارتباطات شخصي با جناب وزير خارجه و مسوولين سياسي كشور تعیين گرديد. كه يگانه تخصص و كمالي كه جناب شان از ان برخوردار هستند امكان دارد كه همانا داشتن خانم تبعه خارجي از كشور دوست بزرگ افغانستان (هندوستان) باشد!
يا اينكه شايد تعيیني جناب شان بنابر بر اهداف سياسيي زمامدارن سياسي حاكم در كشور ويا شايد بنظر وگمانشان جهت انتقام گيري ازمداخله و تجاوزات كشور پاكستان در امور داخلي كشور ما بوده باشيد!
يا اينكه بمنظور مراعات حفظ توازن سياسي بين دوستي كشور افغانستان با كشورهاي همسايه هند و پاكستان اين تصميم و تقريري صادر شده باشد ؟
يا حتما دوستي شخصي شان با جناب صلاح الدين خان رباني وزير خارجه وعضويت شان در حزب جمعيت اسلامي در اين منصب تقرر يافته باشند! خدا خودش مي داند علت اصلي تقرري را!

شخصا علت و سبب و أسباب و مسببات اين تقرري را نيافتم. سوالي از اقاي انديشه دارم كه اميد است هرچه عاجل جواب انرا به ملت افغانستان بدهند!
اقاي انديشه! در اين روزهاي اخير لقب دكتور را ضميمه نام خود ساختيد وهمچنان در صفحه شخصي فيسبوك گذارش تقديم داشتن (تيز) داكتري خود را به دانشگاه ملي استراليا مزين با فوتوي جناب عاليقدر با يكي از أستاذان تان بنشر رسانديد و براي دوستان خود اين مژده را داديد و طوريكه از گزارش و فوتوي جنابعالي هويدا است كه امكان دارد شما فقط قبل از ترك كشور استراليا در اين روزهاي اخير كاپي تيز خودرا جهت ارزيابي هيات علمي به دانشگاه تقديم كرديد.

بهرصورت اقاي انديشه بايست اقلاً انتظار مي مانديد تا مراحل قانوني در دانشگاه به اتمام مي رسيد و در محفل تسليمي سند داكتري اشتراك مي كرديد بعداً لقب دكتور را براي خود ضميمه مي ساختيد؟
اما موضوع مهمتر از همه اينكه جناب شما چه زماني و در كدام سال اين فوق ليسانس داكتري خود را بدست اورديد؟
جناب شما بمدت چهار سال اخير بصفت مامور دولت در منصب سفير دركشور استراليا و چند كشور ديگري از همسايه هايش خدمت مي كرديد و صدها هزار دالر را از درك اين ماموريت دولتي از بودجه بيت المال ملت افغانستان بدست اورديد! آيا ملت افغانستان اينهمه امتيازات و صدها هزار دالر را بنام تحصيل و جهت گرفتن سند داكتري از استراليا برايتان و برأي فأميل محترم تان مي پرداخت؟ يا در مقابل خدمت و ماموريت تان در نمايندگي سياسي افغانستان در خارج از كشور؟ كه طبق وظيفه و معاش و امتيازات ديگري را كه انرا دريافت مي كرديد شما بايد همه أوقات و انرژي خود را در اين زمينه به خدمت و ماموريت دولتي بمصرف مي رسانديد؟

اقاي انديشه! اگر قرار بوده باشد كه شما درهنگام مدت خدمت دولتي تان در استراليا و باهمكاري دوستان استراليایی تان مصروف تحصيل بودند و اين سند داكتري را بدست اورديد، پس بايست جناب شما در حدود مبلغ (٥٠٠) پنجصد هزار دالري را كه از بودجه بيت المال كشور از درك معاش و بقيه امتيازات دپلوماتيك بدست اورديد انرا دوباره به بيت المال كشور برگردانيد؟ برعلاوه بايست به دادگاه كشور و بتهمت خيانت امانت داري وعدم اداي خدمت وماموريت دولتي بشكل قانوني ودرست ان جهت محاكمه معرفي شويد.

مامور وزارت خارجه

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در وزارت آنرژی و آب وزیر آن عارف نورزی بااسناد جعلی از پلتخنک کابل وزیر شد و یک معین آن بنام احمدشاهید که حتی اسناد فارع صفت 12 را نداشت معین مقرر شد و میلیون دالر هردو آن حیف ومیل گرده اند.
وطن دوست

>>>   ... هر کیسی لیاقت داشت به جای می رسد این کدام پوست ساده نسیت هرکس به آن برسد مامور صاحب وزارت خارجه از نزدیک بایشان صحبت نماید خواهید دید که باکی مقابل هستید
دژم .کوهستانی.

>>>   آقای اندیشه آدم خوبی است بسیاریک لهجه خوب دارد من اورا تایدمیکنم.
سیندورا

>>>   نه تنها اقای اندیشه بلکه مردم دیگری هم است که فرا گیری درس وتعلیم خود را در فراغت از اوقات رسمی انجام میدهند وهمین حالا در شهر کابل شما انرا به چشم می بینید ودر خارج هم وجود دارد من اقای اندیشه را بنام وبرویت نمی شناسم وکار مند وزارت خارجه هم نیستم ولی یک واقعیت را بیان کردم وشخصا خودم خوشحال میشوم که وطندارانم در هر جای که هستند بخصوص نسل جوان کشور توجه بیشر شان به تحصیلات عالی شان باشد زیرا اینده کشور به جوانان ما تعلق دارد تا این وطن را به پیشرفت وترقی برسانند .
سید هاشمی

>>>   ...من نه آقای اندیشه را میشناسم و نه هم رابطه سیاسی با کسی دارم . فقط میخواستم بگویم که دوکتو را تحصیل شمرده نمیشود بلکه دوکتو را تحقیق است و یک شخص میتواند روی یک موضوع خاص که بکر باشد و از جانب یک موسسه اکادمیک ذی صلاح برایش اجازه دفاع در یکی از شوراهای علمی داده شود به دفاع از تیزس خود بپردازد . ولی این تحقیق برای شخص کارمند دولتی باید در اوقات خارج از وقت رسمی دولتی صورت بگیرد .
پوهند وی دوکتور انورترابی

>>>   گوش مسئولین کر وچشم شان کور است.نه فساد را نه خیانت را نه اختلاس را نه خویش خوری را ونه سئو استفاده را در سفارت خانه ها وجنرال قونسلی ها نمیبینند ونمیشنوند.هرروز راجع به انواع خیانت درهرسایت درمورد وزارت خارجه نوشته میشود مگر نتیجه ان صفر است .
سیاف راکت خورده از پغمان.

>>>   وزارت خارجه تاكنون متعلق به حامد کرزی می باشد و از همان کانال رهبری می شود در این وزارت وزیري با شخصيت عالي وتجربه سياسي واداري نیست که تصمیم گرفته بتواند بلکه مشاوران و معاونين وزارت هستند که امور وزارت را به پيش مي برند. وبدون شك تعيني اقاي انديشه بصفت معين اداري وزارت بر همين أساس وبنابرمنافع شخصي صورت گرفت
بیشتر پست های مهم وزارت خارجه بر اساس قوم و شناخت توزیع شده است و این روند همچنان ادامه دارد. وزارت خارجه يك شخصيت سياسي وديبلوماتيك مستقل وبا تجربه اداري وسياسي مي خواهد تا بتواند وزارت خارجه را به یک دستگاه نیرومند حرفه ای مبدل نمايد اما باكمال تاسف بنياد اين وزارت در دوران وزارت دكتور عبد الله ضربه بزرگي ديد وبه صدها جوان بي تجربه وغير مناسب وغير متخصص در أمور ديبلوماتيك دراين وزارت تقرر يافتند، يگانه تخصص شان وابستگي ايشان به چند ولايت معين ضمن ولايات تحت رهبري شوراي نظار وبالخصوص ولايت پنجشير وتخار پروان بود اكثريت اين جوانان تحصيلات شان در أمور إسلاميات در الأزهر مصر يا عربستان سعودي يا سودان وپاكستان انجام يافت ودر أمور سياست يا ديبلوماتيك اطلاعاتي كافي وتحصيلي نداشتند ومستقيما ودر پست هاي سكرتريت اول ومستشاريت وحتي جنرال قنسل وسفير تقرر يافتند، وبدين ترتيب وبا كمال تاسف أساس وبنياد وزارت خارجه ازهمان زمان دكتور عبد الله از هم پاشيد كه تاكنون ادامه دارد جواناني كه دروزارت از همان هنگام تعين شده بودند تاكنون اكثريت همان اشخاصي هستند كه براي ساليان متواري در سفارتخانه هاي افغانستان در خارج از يك كشور به ديگري تقرر مي يابند . با تشريف اوري اقاي اسپنتا در چوكات وزارت خارجه جواناني ديگري از كشورهاي هاي غربي واروپا ونورچشمان جناب وزير صاحبان وغيره اراكين سياسي حكومت كرزي وچند تن از جواناني از هرات باستان به وزارت خارجه وسفارت خانه ها تقرر يافتند . اما اقاي ضرار كه در روزهاي نخست حكومت موقت كرزي سكرتر اول در سفارت افغانستان در تهران إيفاي وظيفه مي كردند وأصلا جناب شان لياقت وزير بودن وزارت خارجه را نداشت واز اعضاي اصلي همان شوراي نظار هم بودند تقرري شان ضربه ديگري بر بنيان واساس وزارت خارجه بود. تا اينكه نوبت اقاي صلاح الدين خان رباني رسيد وجناب شان هم كه يك شخص بي صلاحيت وكم تجربه است نمي توان از جناب شان هتيچ گونه تغييراتي يا بهبودي را در وزارت خارجه توقع داشت. خداوند متعال عاقبت كشور افغانستان را بخير بگرداند

>>>   شرم باد به دفلومات های بی خرد.

>>>   مامور وزارت خارجه بالكل حقيقت گفتي ، خداوند جزاي مسخ را نصيب اين وطن فروشان نمايد تا ديگران ديده و پند بگيريم.
منتظر عدالت إز سدني

>>>   آقای نویسنده تحصیل کردن جرم نیست اگرکدام اسناددیگرندارید

>>>   ... اندیشه جوان کارکن، وطندوست تحصیلکرده است ریس جمهور که انسان معیوب، قومگرا و دیوانه به اثبات است به بالاترین پست تکیه زده انهم به تقلب، اندیشه خو لیاقت بالاتر از معینیت را دارد، مردم با داشتن تابعت پاکستانی وظایف مهم دولتی را پیش میبرند و کسی یادی از ایشان نمی کند. نصف کابینه یا خانم خارجی دارند یا والدین شان خارجی است...
مامور بیواسطه وزارت خارجه

>>>   با عرض سلام!
... مگر یک شخص مامور یا در داخل و یا در خارج از کشور تعین گردید اجازه ندارد تحصیل کند.. با انکه من نه کدام شناخت دارم با آقای اندیشه و نه با شما" ولی فقد قابل ذکر است که در یک روز فقد 7 ساعت کاری وظیفه یک مامور دولت است وظیفه انجام بدهد و در یک هفته فقد 5 روز... اگر یک شخص مبتکر و از وقت خود استفاده خوب میکند و به تحصیل ادامه میدهد هم یک جرم است برای مردم افغانستان.فابل ذکر است این اوج دانشمندی ایشان است و ای کاشک بقیه دوستان چی در خارج و چی در داخل کشور این شکل از وقت استفاده بتوانیم. موفق باشید انشاالله که ادره وزارت خارجه هم به خوبی بیش برده خواهد توانستید......
با احترام م ق

>>>   جناب مامور صاحب این یک سنت دولت است که در داخل وظیفه هر شخص میتواند بعد از ساعات رسمی به تحصیل دوره لیسانس َ ماستری ودکتورای خویش بپردازد . این از پشت کار بودن شخص اندیشه میباشد . با احترام
محمود از کا پیسا

>>>   از پشت کار وزخمات اندیشه است که دوکتورا ی خود را گرفته است
با حترام محمود

>>>   آقای اندیشه پاسخ گوی این سوالات باشد و ما میدانیم که اقای ربانی فقد توجه به جمعیت ها دارد و بس .
زره

>>>   اقاي انديشه! نوشتن تيز داكتري فقط طَي سه سال وأنهم در هنگام أوقات فراغت از كإرهاي أمور سفارت داري (يعني هنگام خواب در شبهنگام) آنقدر كار ساده واسان نيست طوريكه شما مي خواهيد اينجا برايمااستدال كنيد؟؟ ونوشتن وتحقيق (تيز علمي) داكتري هم از رَآه دور طوريكه شما ادعا مي كنيد اولين بار است كه از جناب شما انرا مي شنوم .!!! شموليت در كلاس هاي مرحله دانشگاهاي ( ليسانس ) ويا ماستري بدون نوشتن تيز وتحقيق علمي امكان دارد اما نوشتن تيز داكتري از رَآه دور يعني چه؟ شما بايد همه وقت خودرا مشغول تهيه واماده سأختن مواد علمي تيز وبعدا مشغول نوشتن وتحقيق شويد ! و اين خود از طريق رَآه دور ونزديك ندارد جناب انديشه ؟در حقيقت شما اينجا و با اين استدلال ونوشتار تان أصلا در نوشتن (تيز )داكتري تان شك وتردد بوجود اورديد ! عزيزم انديشه خيانت در هر كار وحتي اكنون در ادعاي داشتن درجه علمي داكتري ؟؟؟؟؟؟؟ تنها جناب شما درميان سفراء وكارمندان وزارت خارجه نستيد كه مرتكب اين كار شده باشيد دوستان وهمكاران زيادي در وزارت هستند كه دراين راه قبل از جناب شما گام نهادند اما استدلال هاي غير منطقي غير قبول شدني است!
مامور وزارت خارجه وهمكار خيلي نزديك شما

>>>   بلی اندیشه
از جمله افرادیست که به بالا دست چاچلوسیهاییی میکند که انسان با این رفتارش حیرت زده میشود ولی به همین اشخاص که فرصت برایش دست داد عین عملی را که به " امین " نسبت داده میشد روزهاییی بود که بوتهای استادش تره کی را پیش پایش میماند و دیدید روزی رسید که برای رسیدن بمقام همان استادش را با بالشت خفه کرد و وقتی پرسیدند که چطور مرد گفت من داکتر نیستم.... آیا در وزارت همین یکنفر با تجربه و تحصیل کرده یافتید کسی دیگری را نیافتید..... ؟ این شخص تشنه نام و قدرت است و به "سرابی " میماند که آب نما است. انتظار بکشید و ببینید نگویید که نشنیده بودیم ......
وسلام

>>>   دوستان ما همه درباره داشتن حق وحقوق اقاي انديشه در دريافت سند داكتري ومصروفيت شان در تحصيل ومصروفيت درمرحله مافوق ليسانس داكتري هنگام اجرائ وظيفه رسمي دولتي وبا معاش وامتيازات ماموريت رسمي ديبلوماتيك شان در كشور استراليا إبراز نظر كردند. باملاحظه اينكه اكثريت تأييد كنندگان اين حق براي اقاي انديشه امكان دارد در باره مراحل علمي ورسمي براي دريافت درجه علمي دكتورا معلومات كافي نداشته باشند ! چون اجرائ تحقيق علمي دوكتورا در پوهنتون هاي كشور هاي خارج كدام كار ساده واساني نيست كه جناب انديشه يا بقيه ديبلوماتان عزيز ما بتواند انرا فقط (درشبهنگام) وأيام رخصتي ها ي اخر هفتگي وطئ سه سال مدت كاري خود در كشور ي كه دران ماموريت ديبلوماتيك دارند انر بدست بياوراند ؟ در غير ان بايد لقب (نابغه ) جديد افغانستان را براي جناب ديبلومات طالعمند وجوان افغانستان اقاي انديشه داد . بهر صورت تنها اقاي انديشه نيستند كه به اين كار دست زدند ! بلكه به تعدادي زيادي از همكاران وزارت خارجه ما از فرصت خدمت وماموريت ديبلوماتيك شان در خارج از كشور واقامت شان در كشور هاي خارج براي بدست اوردن كدام سند علمي ليسانس ومافوق ان استفاده مي كنند ! بدون شك هموطنان عزيز ! داشتن تحصيلات عالي براي همه جوانان عزيز كشور ما وهمچنان ديبلوماتان عزيز يك امر ضروري است ولي بايست ديبلوماتان كشور كه مي خواهند وعلاقته دارند تحصيلات عالي خودرا ادامه بدهند بايست نخست از وظيفه رسمي دولتي بمدت زمان دوره تحصيلي خود اجازه رسمي و بدون دريافت معاش وامتيازات خدمت ديبلوماتيك از وزارت خارجه تقديم بدارند وبعدا بصفت يك دانشجوي مافوق ليسانس ماستري وداكتري مشغول تحصيل شوند! وهمانند بقيه محصلين افغان كه درخارج از كشور مشغول تحصيل هستند زندگي كنند! نه اينكه همانند اقاي انديشه كه درمدت أقامت شان در استراليا معاشات وبقيه امتيازات ديبلوماتيك شان درحدوز پنجصد هزار دالر از دولت افغانستان دريافت كردند! پرسشي را كه خواستم اينجا براي هموطنان خود مطرح نمايم اينكه أيا يك استاذ پوهنتون در افغانستان كه جهت تحصيل وتحقيق علمي ماستري ياداكتري عازم يكي از كشورهاي خارج مي شود، أيا ايشان طول مدت تحصيل واقامت خود در خارج همانند اقاي انديشه كه در حدود پنجصد هزار دالر حقوق ومعاشات از دولت افغانستان دريافت مي كند؟؟ استاذ پوهنتون هم اين مقدار مبلغ معاشات وامتيازات دريافت مي نمايد ؟؟ موضوع ديگري درباره داشتن خانم تبعه كشور خارجي ( هندوستان) وحساسيت هاي را كه دراين باره خاصتا براي معين وزارت خارجه وجود دارد ؟ واشتراك در محافل ديبلوماتيك با رسم ونشان وپوشيدن كلاي هندي أيا كار مناسب است يا نه ؟ تاكنون هتيچ يكي از هموطنان ما در اينجا إبراز نظر نكردند؟ أيا قوانيين كشور ما براي يك ديبلومات و وزير يا معين وزارت خارجه داشتن خانم تبعه كشور خارجي را اجازه ميدهد؟ اميد است هموطنان ما دراين باره إبراز نظر نمايند باعرض محبت
كارمند وزارت خارجه

>>>   کدام یکی از وزراء کابینه اهلی دانش وتجربه اند که اندیشه باشد . همه شان به اساس رابط ها ورشوت های سیاسی ونقدی به وزرات رسیدند. اندیشه نه تجربه کافی در وزرات خارجه دارد ونه توان اداره یک صنف چهار نفره صنف اول را. وسوانح جعلی برایش درست کردند.

>>>   کدام شان اهلیت وشخصیت دارد و ان داشته باشد
محمدخان حیران ازتخار

>>>   ديبلومات هاي سفارت افغانستان در قاهره كشور مصر نه تنها اينكه اكثريت شان أصلا درسفارت حاضر نمي شوند چون هرروز مشغول تحصيل خود هستند بلكه با بورسهاي تحصيلي اختصاص داده شده به محصلين افغان از داخل افغانستان شامل پوهنتون مي شوند وچانس تحصيلي يك جوان افغان را از داخل كشور ضايع وبراي خود انرا غصب مي كنند كه اين كار شان خيانت اسلامي است كه بايد اگر ما حكومت واقعي داشته باشيم از انها يك پرسان وتحقيق شود كه چرا اين ظلم را مي كنند .از وقتي كه براي تحصيل در پوهنتون الأزهر به مصر امديم ديبلومات هاي سفارت در مصر را ديديم كه با موتر هاي لوكس ونمبرپليت سياسي سفارت در داخل پوهنتون ومعهد جامعه دول العربية گرديش ورفت وامد مي كنند . چند سال قبل سه تن از ديبلومات هاي واسطه دار در همين سفارت بورسهاي پوهنتون قاهره را براي خود گرفتند كه تاهنوز بعضي شان بنام ديبلومات در سفارت هستند از انجمله شخصي بنام خالدين ضياء خسر بره امر صاحب شهيد كه قبل از آمدن ما به مصر همين شخص در سفارت بود وتا حالي هم است . ودو سه ديبلومات ديگري را در همين سال هاي اخير ديديم كه بمجرد اينكه وظيفه شان در سفارت ختم شد به خارج فرار كردند وبورس تحصيلي بوهنتون قاهره را هم سوختاندند. وهمان هايكي بورس را به خود نگرفتند خيش وقوم وبرادر خودرا به بورسها معرفي كردند. خلاصه قول جيزي كه بنام ديبلومات افغان به سفارت امد خودرا شامل معهد جامعه دول عربية ساخت درحاليكه اين يك معهد يعني انستيتوت است وپوهنتون نيست اما افغانهاي ديبلومات از اونجا وقتي فارغ مي شوند درافغانستان خودرا مفت كرده بنام ماستر وداكتر صاحب معرفي مي كنند .
والسلام محصلي بدبخت الأزهري

>>>   عبدالله و کرزی کشور را به گند کشیده است. فساد بداد می کند و مردم فرار می کند. گند کاری وزارت امورخارجه هیچ حساب و کتاب ندارد.

>>>   تمام مصاحبه های آقای اندیشه که به زبان انگلیسی در رسانه های بیرون از کشور انجام شده است شنیده ام....قابل ذکر است که دوستی شخصی با ایشان دارم و نه میدانم از کدام قوم است.

>>>   با يك نظر خودگذردر بيوگرافي سياستمدارن فعلي كشور در مي يابيم كه اكثريت زمامدارن سياسي در ارگانهاي دولتي چه در حكومت اسبق يا كنوني ، تعدادي زيادي از مشاورين ارشد، وزراء كابينه،منجمله خود جناب وزير خارجه اقاي صلاح الدين خان رباني تبعه كشور انگلستان مي باشند ،برعلاوه تعدادي از اعضاي شوراي ملي در كشور ،مأمورين ارشد در وزارت خانه ها ، واز انجمله در وزارت خارجه سفراي محترم ، وديبلومات هاي أفغانستاني يا شخص جناب شان ويا خانم وفرزندانشان تابعيت يكي از كشورهاي خارجي غربي را باخود دارند بلكه تعداد از ايشان خانم هاي شان تبعه أصلي خارجي هستند منجمله جناب محمود صيقل مشاور ارشد داكتر عبدالله ونماينده پشنهادي افغانستان در سازمان ملل متحد معين اسبق اقتصادي وزارت خارجه دردوران وزارت داكتر عبدالله وسفير اسبق افغانستان در استراليا جناب خودشان تبعه كشور استراليا وخانم استرالياي دارد !! اقاي طيب جواد مشاور ارشد داكتر عبدالله وسفير اسبق افغانستان در امريكا تابعيت امريكا را دارد وغيره وغيره كه اگر اينجا از همه شان نامبرده شود صفحات را دربرابر خواهد گرفت .وبدين ترتيب اگر خود جنابعاليان مؤقتا بخاطر منصب وچوكي رياست ويا وزارات در افغانستان يا سفارت دريكي از سفارتخانه ها اشغال وظيفه مي نمايند اما خانم وفرزندان شان در (غرب ) زندگي مي كنند وتابعيت انكشور ها خارجي را دارند وبمجرد ختم وظيفه جلالتمابان به دار وديار اصلي شان در غرب نزد أهل وعيال خود بر مي گرداند، هرگاه يك نگاه سريع به لست سفراي كنوني افغانستان نمايم وبرسي كنيم خواهيم يافت كه اكثريت شان تابعيت دومي كشوري را باخود دارند! وخانم وفرزندان شان فعلا در كدام كشور خارجي بسر ميبرند وتابعيت انكشور را دارند؟ نود وپنج درصد جناب سفراي برحال وأسبق أفغانستاني يا خانم ويا فرزندان شان تبعيه كشور دومي هستند.
بامحبت

>>>   از جمله دیبلوماتهای که بورسهای سفارتخانه ها را برای خود یا اولاد های خود گرفته اند فضل الله رشتین است که چندین بار از وزارت خارجه منفک شده و دوباره ذریعه واسطه تعین گردیده است. وی تقریباٌ چند سال قبل زمانیکه دیپلومات در سفارت افغانستان در کویت بود دست خود را یکجا با عبدالرحیم کریمی سفیر آنزمان افغانستان در کویت نموده و ۲ بورس (از ۴ بورس تحصیلی دولت کویت) را برای دختر خود و پسر سفیر کریمی گرفتند که شاید این ادعا دانشگاه کویت است. وزارت خارجه میتواند این معلومات را که چطور این دو محصل از طریق سفارت معرفی شده اند از دانشگاه کویت بدست آورد .
ع ف از کویت

>>>   اقای با محبت ... این مهم نیست که این و یا آن کارمند وزارت تبعه کجا را دارد مگر مهم اینست که این و آن کارمند چقدر و چه نوع خدمت به مردم افغان و افغانستان نموده است.
،،،،،

>>>   متاسفانه در افغانستان هیچ وقت در تعیین افراد و اشخاص شایسته سالاری، تعهد و تخصص مطرح نبوده و نیست. آقای صلاح الدین ربانی به هیچ عنوان شایستگی این وزارت را نداشته وندارد.حضور وی در این وزارت تنها و تنها به خاطر مسائل سیاسی و قومی بوده و استفاده وی از نام و امکانات جمعیت اسلامی در راستای منافع شخصی اش. بعد از شهادت استاد ربانی زمانی نخبگان و دلسوزان جمعیت اسلامی خواهان بازسازی و تعیین سرنوشت جمعیت اسلامی شدند؛ وی با کمک و همکاری عبدالستار مراد و دیگر افراد مجهول الحال و مجهول الهویه به صورت شتابزده کنگرره نمایشی را برگزار کردنند و خود را به عنوان رئیس جمعیت اسلامی تحمیل نمود. نگریستن به انتخاب افراد در این کنگره خود نشان دهنده این امر است. فردی که تا ساعت 11 صبح خواب باشد و بعد از آن مصروف به کامپیوتر و تماشای بی بی سی و سی ان ان باشد دیگر چه انتظاری می توان داشت. حضور سیل مراجعه کنندگانه به دم خانه وی به خاطر حل مشکلات و برخورد غیر انسانی و تحقیر آمیز وی و سکرتران بی خرد و بی ادب وی نشان دهنده بی کفایتی و بی لیاقتی وی است. متاسفانه وی نه تنها تا به اکنون کاری مثبت و در خور شانی نه برای مردم و نه برای قوم خویش انجام نداده بلکه باعث آن شده است که جمعیت اسلامی افغانستان از هم بپاشد و مجاهدین و دلسوزان و دل سوختگان بیش از پیش دل شکسته تر شوند. وی در زمان حضور در شورای عالی صلح هیچگونه صلاحیت نداشته و از تنها و تنها توانست چند فرد بی تجربه و وابسته را به عنوان مشاورین خود تنها در دفتر کارش مقرر کند. انتخاب این گونه افراد در دولت به صورت اتفاقی نبوده بلکه حضور این گونه افراد بی کفایت و بی لیاقت می تواند منافع گروه های خاص را به صورت تمام و کمال تامین نماید. در این شکی نیست که حضور وی در وزارت خارجه سمبلیک و نمادین است و وی از لحاظ فکری؛ شخصیتی توان انجام هیچگونه کار مثبتی را نخواهد داشت. نگاه کردن به اسامی سکرتران ؛ یاران؛ مشاورین و دوستان وی خود نشان دهنده شخصیت واقعی وی است. فردی که نتواند دور و اطراف و به خصوص خانه خورد را سروسامان بدهد و جلوگیری کند از حضور جاسوسان و وابستگان نهاد های مختلف چگونه می تواند برای دیگر مایه خیر و برکت باشد. کسانی که وی را تنها برای چند دقیقه دیده باشند می توانند بی کفایتی و بی لیاقتی وی از نزدیک به چشم سر مشاهده نمایند

>>>   ...ما بجای اینکه خوشحال باشیم و تشویق کنیم که اندیشه در کنار فعالیت و کارهای دیپلماتیک خود به تحصیل علم از یک کشور توسعه یافته اقدام نموده؛ ناراحتی کرده و سعی در معکوس جلوه نمودن آن را داریم ! ثانیا اکثر کارکنان دولت هم اینک بعد اوقات رسمی در جریان تحصیل در مقاطع مختلف لیسانس و ماستری مصروف می باشند و دوره دکتری نیز چندان کار شاقه نیست که کسی از عهده ان برامده نتواند !! ثالثا اقای اندیشه در جریان معرفی شان اعلان کردند که کاندید دوکترا هستند و تیزیس خود را به دانشگاه مربوطه تسلیم نموده است !... از جوانانی که در مدیریتهای کلان, مسئولیت های سنگینی را عهده دار شدند مورد حمایت قرار دهیم که اقای اندیشه یکی از انان می باشد.
م. حسینی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است