واقعا به این آمریکا می توان اعتماد کرد؟
اینکه اشرف غنی و عبدالله به آمریکا به عنوان یک قدرت کلان جهانی نگاه می کنند که بنیانگذار دولت وحدت ملی در افغانستان بوده، امر عجیبی نیست ولی این وابستگی صددرصدی به چنین کشوری عواقبی در پی دارد که جبران آن محال است 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۸    ۱۳۹۴/۶/۸ کد خبر: 101623 منبع: پرینت

قریب به یکسال از حکومتداری عالی جنابان اشرف غنی و عبدالله می گذرد و روز به روز وابستگی این دو تیم انتخاباتی به کشورهای غربی به ویژه آمریکا بیشتر از پیش روشن می گردد به نحوی که تمامی دستورات گرفته شده در ارگ ریاست جمهوری کابل ابتدا باید به تصویب کاخ سفید برسد، سپس دستور اجرایی شدن آن صادر گردد.

این موضوع به حدی واضح است که نیازی به دلیل برهان ندارد ولی باید دید آیا اعتماد و وابستگی به قدرتی به نام آمریکا درست است یا خیر؟ اینکه اشرف غنی و عبدالله به آمریکا به عنوان یک قدرت کلان جهانی نگاه می کنند که بنیانگذار دولت وحدت ملی در افغانستان بوده، امر عجیبی نیست ولی این وابستگی صددرصدی به چنین کشوری عواقبی در پی دارد که جبران آن محال است.

آن هم زمانی که بدانید سران کاخ سفید در درجه اول تا صدم به فکر منافع دولت آمریکا هستند نه رفع مشکلات مردم افغانستان. آمریکاییها طی این سالها اثبات کردند که برای رای رسیدن به قله پیشرفت و دستیابی به مقاصد و اهداف خود به هیچ کس و هیچ چیز رحم نمی کند به مردم مظلوم افغانستان و عراق و نه حتی مردم خود آمریکا.

به طور نمونه: روز گذشته هفته نامه آلمانی اشپیگل به نقل از یکی از مقامات دفتر صدر اعظم سابق آلمان نوشت: آمریکا در نظر داشت به تلافی حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001، افغانستان را هدف حمله هسته ای قرار دهد و فاجعه ای را که در جریان جنگ جهانی دوم در هیروشیما به وقوع پیوست، یکبار دیگر در افغانستان تکرار کنند!!!

به همین سادگی! یعنی اواخر سال 2001 که آمریکاییها به بهانه ی مبارزه با طالبان و القاعده از پایگاه های نظامی خود در آلمان به کشور ما حمله کردند، این امکان وجود داشت بمب اتم بر سر مردم افغانستان بریزند بدون اینکه برایشان ذره ای جان مردم اهمیت داشته باشد.

هرچند که در این سالها نیز این کار را انجام داده اند ولی هیچگاه مقامات دولت کابل و مسوولین بین المللی نخواستند، این موضوع را ببینند. طی سالهای اخیر گزارش های متعددی نشر شده که نشان می داد مقامات آمریکایی برخی از سلاحهای بیوشیمی که در آن از فسفر سفید استفاده شده را برای امتحان و آزمایش در برخی نقاط افغانستان به کار برده اند که حاصل استفاده از این سلاحهای شیمیایی، مضراتی بسیار فراوانی برای مردم ما در پی داشته است.

این نوع فسفر در مجاورت با اکسیژن هوا به سرعت مشتعل شده و امکان خاموش کردن آن فقط در صورت حذف کامل اکسیژن امکان دارد. اگر این ماده روی سر و سینه ریخته شود در کمتر از 3 ثانیه سبب مرگ فرد می شود و در صورتی که روی دست یا پاها ریخته شود به علت گرمای زیادی که از سوختن فسفر آزاد می شود، دمای خون بالا می رود و بازگشت آن به قلب سبب از بین رفتن تمام ارگانها و در نهایت قلب می شود.

این واقعیتی است که نظامیان آمریکایی در چند سال اخیر به بهانه مبارزه با طالبان از سلاح های شیمیایی و سمی علیه مردم بی دفاع افغانستان استفاده کرده اند که مهمترین دلیل تولد کودکان با نارسایی‌های کلی جسمی و ذهنی در برخی مناطق افغانستان، استفاده نیروهای خارجی از سلاح‎های شیمیایی بیان شده است.

حال با این توصیفات باید از اشرف غنی و عبدالله پرسید، آیا واقعا اعتماد به چنین ابر جنایتکاری صحیح است؟

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نطام عدلی وقضایی وپارلمان ماباید به گونه ای مقتدر شود که قدم زدن خارجیان ومزدوران جاسوس آنها چه همسایه غربی چه امریکاوچه روسیه وچین وپاکستان رارصدکنند.!!
شیواکاندیداحتمالی بلخ

>>>   نظام فعلی جواب گوی مردم نیست.
سیندورا

>>>   هرچه باشد از پاکستان بهتر است

>>>   من بالای امریکا، اروپا، پاکستان،...هیچ باور ندارم همه ایشان دروغگو هستند
خراسانی

>>>   آقای شیوا ، در خیال و وهم نمی توان برای ساختن افغانستان کاری کرد ، آخر برادر من ، جاسوس خارجی از چه چیز افغانستان می خواهد جاسوسی کند ، از ارتش افغانستان ؟ اینکه خود خارجی ها چون خودشان ارتش برای افغانستان ساخته اند خودشان هم همه چیز آن را می دانند ، هم تعداد نفراتش را می دانند هم تجهیزاتش را و هم تاکتیک ها و میزان آمادگی شان را ، حتی نام و مشخصات تک تک افراد ارتش ملی افغانستان را و هم نکات ضعف هر کدام از افراد را . در مورد ادارات دولتی هم که خشت خشت اداره ها و سازمان های افغانستان را خود خارجی ها بنا گذاشته اند ، هم طرح و نقشه از خودشان بوده هم پول ساخت آن و هم پیمانکار آن زیر نظر خودشان بوده است ، دولت مردان هم که آنهائی که در راس قدرتند و تاثیر گذارند اکثرا یا تحصیل کرده های خارجند یا مدت زیادی در خارج بوده اند و یا اکنون زن و بچه هایشان در کشور های خارج زندگی می کنند . تصمیمات مهم و استراتژیک هم که در خارج از افغانستان گرفته می شود و در افغانستان فقط اجرائی می شوند . ظاهرا کشور خودت را با سویس یا فرانسه اشتباه گرفته ای . من این چیزها را برای این ننوشتم تا خدای نکرده انگشت بر نکته ضعف سرزمین برادر افغانستان گذاشته باشم ، من چون میدانم که افغانستان با آن ظرفیت ها و استعداد های بالائی که دارد در چه موقعیت خفت باری قرار گرفته است از درد دل خودم این را نوشتم . برادر من افغانستان به جای توهم به واقع بینی ، به جای تفرقه و قومیت گرائی به وحدت ملی ، به جای تعصب های عهد جاهلیت به روشن بینی ، به جای خصومت ورزی به مهرورزی ، به جای فرار از سرزمین مادری به غربت ، به استقامت و پایمردی ، به جای اعتماد به بیگانگان به اعتماد به توانمندی های درون ، به جای تکیه کردن بر نام ها و اشخاص به فهم درست اندیشه های اصیل ، و قبل از هرچیز به نقد منصفانه تاریخ دویست ساله خود و اجتناب از تکرار اشتباهات گذشته خود نیاز دارد .
شهروند - ایران

>>>   آمریکاییها مادرشان را با پول معاوضه می کنند شماکه جای خود دارید.
محمد ، ایران

>>>   کاری نمیشه کرد بخاطر اینکه امریکا نفوز زیادی در داخل دستگاهای دولتی دارد، الان هم شاهدش هستیم، ع و غ چنان بیتفاوت هستن که برای اینها فرقی نمیکند که چه بلایی سر مردم میاد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است