مجاهدین آمریکایی، به درد افغانستان نمی خورند!
شورای عالی احزاب جهادی مصمم است تا محورهای قومی را ضعیف سازد و با تقویت محورهای ملی، در سایه ی یک حکومت ملی، تغییر و تحولات اساسی در همه ی عرصه ها به وجود آورد! امری که سی سال سابقه ی این بزرگوران نشان داده امری بعید است زیرا غربیها نمی خواهند چنین اتفاقی بیفتد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۴    ۱۳۹۴/۶/۷ کد خبر: 101555 منبع: پرینت

روز پنجشنبه شورای عالی احزاب جهادی و ملی افغانستان اعلام موجودیت کرد تا یکبار دیگر برخی از سران و رهبران دوران جهاد یکجا جمع شوند و سخن از اتحاد با یکدیگر به میان آورند.

بزرگان جهادی، شخصیت های ملی و نخبگان این شورا متعهد شدند تا سعی کنند زیربنای یک جامعه سیاسی را در کشور بوجود آورند و حالات زندگی سیاسی مردم را تغییر دهند و احزاب فراگیر سیاسی را تشکیل دهند تا مشارکت سیاسی از طریق این شورا انجام شود تا یک بستر مناسب برای مشارکت های سیاسی به وجود آید.

از سخنان سخنرانان این نشست اینگونه بر می آمد که سران جهادی افغانستان پس از گفتگوها و مشورت های فراوان لازم دیدند که در برابر بحران‌ها، حرکت‌های فرا حزبی و قومی را در سطح کشور آغاز کنند آن هم بصورت مستقل و بدون وابستگی به هیچ کشوری.

به بیان دیگر شورای عالی احزاب جهادی افغانستان قرار است از فعالیت‌های مثبت حکومت حمایت کند و در برابر ناعدالتی و کج‌روی‌های آن نیز واکنش نشان دهد. مجاهدین در این شورا تلاش می‌کنند تا در برابر تخطی‌ها و سرباز زدن از حامیت قانون ایستادگی کنند.

بنا به گفته ی بزرگان این شورا، اساس کار شورای عالی احزاب جهادی حمایت از حرکت‌های مدنی است و هرگز دست به اقدام نظامی نخواهد زد، زیرا هر نوع حرکت نظامی به ضرر افغانستان است.

محترم کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی در این زمینه با توضیح بیشتر در نشست آغاز به کار این شورا اظهار داشت: به پدیده‌های منفی از جمله گروه تروریستی داعش، القاعده، طالبان و هر گروه هراس‌افکن دیگری، اجازه نخواهیم داد که بار دیگر کشور ما را به لانه‌های تروریزم تبدیل کنند. و در طرف دیگر از هر پروسه صلحی که عزت مردم افغانستان و منافع ملی را به همراه داشته باشد، حمایت خواهیم کرد.

ظاهرا این شورا نیز طالبان را برادر خود یا مخالف سیاسی دولت فعلی می دانند چرا که همین جناب خلیلی در بخشی از سخنا خود گفت: از طالبانی که هنوز غرور افغانستانی دارند، می‌خواهیم به پروسه صلح بپیوندند و کشور را در مشارکت با حکومت از این وضعیت خارج کنند، شورای عالی احزاب جهادی نیز در راستای بوجود آمدن صلح از هیچ اقدامی دریغ نمی ورزد.

احمد ضیا مسعود نیز در این نشست از شخصیت های بزرگ جهادی خواست تا درباره مسایل ملی کشور، صلح و ثبات سیاسی و مبارزه عملی با تروریزم راهکارهای مناسب را بسنجند تا عدم امنیت، بی ثباتی، یاس، خشونت علیه زنان، بیکاری از کشور برداشته شود.

خلاصه اینکه: شورای عالی احزاب جهادی مصمم است تا محورهای قومی را ضعیف سازد و با تقویت محورهای ملی، در سایه ی یک حکومت ملی، تغییر و تحولات اساسی در همه ی عرصه ها به وجود آورد! امری که سی سال سابقه ی این بزرگوران نشان داده امری بعید است زیرا غربیها نمی خواهند چنین اتفاقی بیفتد و الا این روحیه در تک تک مردم افغانستان وجود دارد ولی این خلاف خواست مستکبرانی چون آمریکا و انگلیس است.

واقعیت این است که اگر همه مجاهدین به عنوان کلمه جهاد جمع می شدند و با همدیگر متحدانه عمل می کردند، از هر دریچه ای دشمنان تفرقه ایجاد نمی کردند تا امروز شاهد این همه مصیبت باشیم. ولی غربیها نگذاشتند این اتفاق بیفتد و با آمریکایی کردن مجاهدین باعث شدن تا پیروزی جهاد به کام مردم افغانستان تلخ شود و امروز دیگر مردم از شنیدن نام اتحاد مجاهدین هیچ رغبتی حاصلشان نشود.

اگر رهبران جهادی با همان خلوص نیت دوران جنگ علیه شوروی در میدان باقی می مانند و اسیر توطئه های شوم غرب نمی شدند اکنون هر دردی را دوا بودند ولی وقتی مجاهدین اسلامی، مجاهدین آمریکایی، مجاهدین پاکستانی، مجاهدین سعودی و در یک کلام مجاهدین دالری شدند، دیگر امید داشتن به آنها بی فایده است و افسوس که نام آن مجاهدین حقیقی و شهدای راستین را نیز محو تر از پیش می کنند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تنظیمات ... حاصل طرح نظامیان پاکستان بر مبنای نفاق ایجاد و مسبب تفرقه ملی تقویت شدند اگر واقعا همه مسلمان افغان وهدف شعار شان واحد بود نیاز به تعدد انها چه بود تجارت ومعامله از نام اسلام وجهاد که ادامه دارد......
کابلی

>>>   مردم عقیده دارند مجاهدین به درد مردم نمیخورند چون اینها در پاکستان تاسیس شده اند وفساد از همین هاست اینها بودند که حکومت کرزی را ناکام ومفسد ساختند هرزمانیکه ...نام ها از حکومت دور شدند مردم ارام میشوند
(( ر ))

>>>   اگر قرار بود که شورای موجود جهادی واعضای محترم ان دعوی مجاهدبودن را نمایند خداوند ایة ای جهاد را نازل نمیکرد کلمه ای جهاد ومجاهد به اندازه ای مقدس وباز شرایط جهاد به حدی دشوار است که با گفتن مجاهد واطلاق این اسم مقدس بالای هرکس بدن انسان میلرزد اقبا ل لاهوری این علامه ای شرق چه خوش میفرماید
چو میگویم مسلمانم بلرزم
که دانم مشکلات لا اله را
وقتی مسلمان بودن این قدر دشوار وپر صلابت وهیبت باشددیگر گفتن مجاهد ودعوی نمودن این رمز الاهی به کدام اندازه مشکل خواهد بود یکی از دوست ها برای کدام شیخی فرموده بود که اقای شیخ ! مردم مرا حجت الاسلام صدا میزنند شیخ در جواب فرمود بلی جانم مردم بی عقل انسان را هرچه میگویند! ! !بنده نویسنده چند صباحی را در صف مقاومت گران ورزمندگان گذشتانده ام حدود ده دوازده سال را و در زمان حکومت حزب دموکراتیک یک بار خیلی مدت را درزندان در اکسای نظامی گذشتاندم در خیلی عملیات های کابل از جمله حمله ای چنداول اشتراک عملی داشتم از مال دنیا هم هیچ چیزی ندارم وقسم بخدای بزرگ یک خانه ای نشیمن هم ندارم با این همه کسی مرا مجاهد بگوید مانند اقبال لاهوری بخود میلرزم واز حیا عرق مینمایم باخود میگویم ایکاش خداوند یک ملیونم حصه ای ثواب وافتخار این مقام بزرگ را برایم میداد اشتباه نشود وقتی اینها را جرح مینمایم این امتیاز را بخود میخواهیم ویا خود را شائیسته ای این مقام عالی میدانیم ویا العیا ذا بالله احزاب مدعی جهاد سابق راتائید میکنیم ویا این نو برامد ها که نوکر ای اس ای وسی ای ای اند شامل این صف بی الایش میشماریم کلا وحاشا
دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر
کز دیو ودد ملولم وانسانم ارزوست
گفتند یافت می نشود انکه می طلبی
گفت انکه یافت می نشود انم ارزوست
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   باسلام سران شورای فوق خصوصاخلیلی ومسعودیک جنگ برضدروسها یاطالب رانام ببرند
محقق

>>>   حرص وطمع انسان های سست عنصر و بی بنیاد را چنان بلعیده که از خدا هم فراموش کرده اند اما دین خدا را وسیله می سازند تا به این حرص وطمع برسند وبرای ایشان عذابی است سنگین در روز قیامت،...که پایش به درون گور رسیده وهنوز هم از رسیدن به مال و منال دست بر دار نیست ،هموطن چهره هارا بشناس و برای شناخت بهتر همچو اشخاص علم دین را بیاموز تا دیگر فریب نخوری و دست مزد وزحمت تو کسانی که همیشه زندگی طفیلی داشتند دیگر تغذیه نکنند ،امید وارم فهمیده باشی وسر عقل بیایی.
احمد کابل

>>>   نویسنده عزیز!
اولا که باید بدانید که اینهائیکه بنام تیکه داران جهادآمدند وگلوپاره کردند سابقه بسیار نادرست ... دارند این به این معنی نیست که خدای نخواسته من مخالف جهاد ویامجاهدین باشم چون خودم یک مجاهد هستم نمیخواهم به جهاد ومجاهدین توهین نمایم هدف بنده این است که زمانیکه این بزرگوران دراریکه قدرت قراردشتند کدام جنایت را که ازدست شان پوره بود نکردند.واین بلند منزل های ماشالائی گویای این حقیقت است چه رسد به خانه های فیشنی ایتالیا، هند ، دبی ، امارات وغیره کشورهای خارجی آیا واقعا مجاهد کسی است که ازپول جهاد مردم افغانستان زنگی های فرعونی وهامانی اعمارنمایند...

>>>   اگر تمامی مسلمانان افغانستان به جای اسلام سیاسی به یک اسلام واقعی اجتماعی فکر کنند و بنام اسلام و خدمت در اسلام دالر نگیرند به یقین که این وطن زود از مشکلات رهایی می یابد. یگانه مشکل ما این است که اسلام را غربی ها به نفع خود سیاسی و دالری ساختند . و بنام های مختلف گروه ها تشکیل دادند و بین هم انداختند تا منافع شان را بدست ارند.

>>>   تا اینکه شوراهارا تشکیل میدهند بجای ان دست به دست هم داده که کشور از این سردر گمی براید.
"رحیمی"

>>>   شکل گیری مجاهد در اول اشتباه بود چه مجاهد پاکستانی یا مجاهد آمریکایی یا غیره.... پاکستان به نام اسلام جریان جهاد و مجاهد را در افغانستان به راه انداخت که هدفش اسلام نبود چون مردم افغانستان قبل از حکومتهای خلق و پرچم و دموکراتیکی مسلمان بودن...هدف پاکستان از راه اندازی این جریان فقط نا امن کردن کشور به دست یک تعداد از مردم افغانستان به نام مجاهد بود که بهترین استفاده را تا امروز برای پاکستان داشت.... پاکستان اگر این جریان را به راه نمی انداخت امروز یک کشور در حاشیه و عقب مانده و فقیری در بین کشورهای چون هند،ایران و با توجه به رشد و پیشرفت بسیار سریع افغانستان در زمان داوود خان بود.... مجاهدینی که امروز دوباره صحبت از تاسیس شورای عالی احزاب جهادی میکنند همان مجاهدینی هستند که در خانه خدا قسم خوردن که دیگر جنگ و خونریزی نمیکنند وطن را خراب نمیکنند این گروه امتحان خود را قبلا پس داده اند و نتیجه مبارزاتشان که در اصل برای پاکستان کار کرده بودن امروز ما شاهد هستیم که چطور کشور ما لانه طالبان و داعش به کمک پاکستان شده همانطور که پاکستان به احزاب و مجاهدین در سابق کمک میکرد.... یک علامه سوال بزرگ برای مردم افغانستان این است که چرا این شورای عالی احزاب و مجاهدین گذشته هیچ کدام بر ضد دخالتهای پاکستان سخنرانی نمیکنند؟؟؟؟

>>>   کسانیکه درین محفل وجود داشت هیچ کدام نه مجاهد بوده ونه مانند مجاهدین واقعی درسنگرهای جهاد ومقاومت گشنگی وتشنگی را سپری کردند اما برعکس تعداد ایی آقایان چی در گذشته وچه در حال حاضر درخدمت بیرونی ها قراردارند وموجودیت چنین افراد در افغانستان سبب همه نا هنجاری های است که ملت مارا همه روزه جور وشکنجه میدهد. واین گروه اطرافیان غنی واتمر بی غیرت هستند که برای اهداف خودشان از گروه های جاهل استفاده می نمایند.
قدیم نایبی

>>>   حتماً منظور نوسینده از مجاهدین روسی است که به درد افغانستان میخورد؟ نی؟ کسانیکه با سوگند خوردن در خانه کعبه باز هم نتوانست از خر جهالت خویش پایین شود و از امیال شوم و نفس های دنیوی خود پرهیز نکند پس نه امریکایی نه روسی و نه هم کدام شکل دیگرش به درد میخورد, افسوس که تعداد زیادی از هموطنان ما به شهادت رسیدند ولی این رهبران فقط فقط معامله گری های مخفیانه نمودند و این کشور به سیه روزی کشاندند, نزد الله ج چه جواب خواهی داشت. وسلام

>>>   سلام به هم وطنان شرافتمند
مابه اجازه اي شما يك چند كلمه از اساس گذاري اين گروپهاي به اصطلاح اسلامي تذكرميدهم، در زمان مشروطه خواهي كه از طرف خاندان يحي به تشكيلات حزبي اجازه داده شد،در جهان انروزجنگ سرد به اوج خود نزديك بود، وغربي ها از افراطيون اسلامي به حيث وسيله خوب به مقابل نظام سوسياليستي متحدين شوروي در برنامه روز قرار گرفت،وطيوريست هاي سيد قطب محمد قطب را از طريق مصر،سعودي وپاكستان به افغانستان سر بلندكرد،وهسته اين ها در شهر كابل بالخصوص پوهنتون چند محصلين بد ماش واشوب مزاج بنيان گذاري شد، واين ادم ها با ديپلوما تان خارجي غربي وعربي ارتباط استخباراتي بر قرار كرد،وحتي به كمپ هاي تربيه وي چلکي به پاكستان براي تريننگ ميرفتند، وبه هدايت مليشه پا كستان مقابل حكومات وقت مانند ظاهرشاه و داود خان دست به بر خورد هاي نظامي چلكي ميزدند، و وقت در افغانستان تغيرات هفت ثور رخ داد اين احزاب اسلامي تحت امر وكمك غربي يك وسيله خوب به كار امد شد، ودر پاكستان از ممالك افراطي اسلامي گرفته تا ممالك غربي اين گروپ ها تمويل، تجهيز، واكمال ميشدند،وبه ضدمردم وحكومت وقت حملات نظامي تحت امر وهدايت نظاميان خارجي ها دست به كار ميشدند، و خارجي ها به تجاوز خود نام جهاد ماند،وافغان هاي مسلمان دل پاك به قول اين فريب خورد و جوپہ جوپہ بہ خط مقدم جبه ميرفتند،ومكاتب، شفاخانه ها ُپل وپل چك ها راتخريب ميكردند، و اشخاص اتباع خارجي كه ادياي افراطي اسلامي داشتند مسقيمآ در جنگ افغانستان اشتراك ميكردند، وبا لاخره نظام دموكراتيك وقت كه به اثر توطيه هاي دروني و مشكلات اقتصادي محاصره وي به سقوط مواجه شد، وحكومت ساخت پاكستان كه به دستور ISI از سر گروپ ہاي جهادي افراطيون ساخته شده بود از پشاور به كابل آ ورد، واز اعمال اين گروپ ها در ان زمان شما همه معلومات خوب تر داريد، وحاجت به بيان نيست، به مردم نجيب كشور معلوم باشد كه ما هيچ وقت بايد به فريب ونيرنگ اين ها خطا نه شويم، اين ها بسيار وسيله مر موز وخطر ناك است كه به مقابل مردم استعمال ميشود، وچہرہ هاي اين ها بايد به مردم افشا شود. تا تاريخ تكرار نه شود.
تشكر
حكيم الله از قندهار

>>>   نمی دانم که این شورای جهادی سازمان استخبارات امریکا است یا از پاکستان ؟

>>>   در شورای که اعضای ان را قومگرایان وچپاولگران حزب اسلامی غلام بچه های ای اس ای پاکستان چون جمعه خان همدرد ومحمد امین وقاد وسباوون وچوکی پرستان خود خواه و غارت گران اموال دارایی های ملی چون کریم خلیلی وعمر زاخیل وال احمد ضیای مسعود شکل گرفته باشد وهمه این ها علاوتا کسانی اند که از طرفداران جناب ریس جمهور اشرف غنی که در دوران کمپاین انتخاباتی به نفع تیم تحول وتداوم در انداختن رای تقلبی سهم فعال وبارز داشتند وپروسه ملی مردم را بدنام ساخته اند چگونه میشود که به هم فکری ملی وانسجام واتفاق بین تمام ملیت ها واقوام توسط همچو اشخاص اعتماد وباور داشته باشیم این کار هم اغوای مردم از نا توانایی های دولت در خدمت رسانی به ملت وجدا سازی ودرز اندازی بین ملیت ها واقوام مختلف ساکن کشور است .

>>>   از کدام خلوص نیت حرف میزنی؟ اگر خلوص نیتی در کار بوده مربوط به مجاهدین ردهء پایانی بوده که صادقانه در راه جهاد، جام شهادت نوشیدند. رهبران جهادی از همان ابتداء شرف ، حیثیت، وطن، مردم و ایمان خود را با دالر، کلدار، ریال ، تومان و گاه حتی با روبل روسی، معامله کرده بودند !

>>>   ای کسانی که داد و فریاد از جهاد میکنید . باید بفهمید که دیگر به نام جهاد نمی توانید مردم افغانستان را فریب بدهید. شما ... سال ها نوکران پاکستان بودید هستید و خواهی بود تخم بی اتفاقی قومی ، سمتی ، مذهبی و زبانی را خو شما در بین مردم افغانستان انداختید و حالا شما نمی توانید که این ذهنیت را از افکار مردم پاک کنید . چرا که بالای شما ها دگر اعتبار نمانده است.هر گاه که شما بین هم جمع شوید یک شورا بسازید بد بختی دیگری را برای مردم سازمان دهی میکنید. شما بسیار چانس های را که باید بین هم اتحاد میکردید و این وطن و مردم را نجات میدادید از دست دادید به خاطر کالدار و دالر به خاطر به قدرت ماندن به خاطر که یک دگر قوم را زیر پا کرده ودیگری را رشد دهید و قدرت دهید. و طن را به اشاره پا کستانی ها و آمریکایی ها تباه کردید. خداوند مردم بی دفاع و بی گناه افغانستان را از شر شما ها خلاص کند.

>>>   تاسیس شوراها وکمسیونها درد والام ملت را تزیید میکند ااگر اراده نیک باشد که فکر نمیکنم به حای همچو قدم های ناکاره به کارهای بنیادی تاسیس زیربنا وخود کفایی ایجاد شغل متوصل شوند
کابلی

>>>   سریال مجاهدین امریکایی به اختتام رسیده است ما دیگر باور بالای این مجاهدین امریکایی نداریم
خراسانی

>>>   سلام . درست هست که آمریگاه بدرد افغانستان نمی خورد ولی کسی پیدانمی شود که از این ... بپرسد شماتابه حال غیر از خیانت چه گلی به سری ملت زده اید ؟؟؟؟
طاهر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است