ستون پنجم ریشه در سران نظام دارد
مقام های بلند پایه کشور در مورد موجودیت مزدوران بیگانه و جاسوسان صحبت می کنند ولی هیچ کدام در مقابل مردم افغانستان این موضوع را با جسارت اعلام نکرده اند که چه کسانی هستند و در کدام اداره و یا وزارت کار می کنند 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۴۴    ۱۳۹۴/۶/۵ کد خبر: 101528 منبع: پرینت

چندی است که مقام های بلند پایه حکومت از حضور جاسوسان و مزدوران در نظام پرده بر می دارند اما کسی با این موضوع به گونه جدی برخورد نمی کند. ظاهرا مقام های ارشد حکومت تنها از حضور جاسوسان در نظام انتقاد می کنند و تاکنون اقدام عملی در برابر آنان صورت نگرفته است. این میان دلیل خواب راحت جاسوسان در سایه نظام چیست و چرا هیچ مقامی اسامی این افراد را افشا نمی کند؟

بشیر احمد ته ینج عضو مجلس نمایندگان پیرامون عدم افشای جاسوسان توسط سران کشور در برنامه فراخبر گفت: مقام های بلند پایه کشور در مورد موجودیت مزدوران بیگانه و جاسوسان صحبت می کنند ولی هیچ کدام در مقابل مردم افغانستان این موضوع را با جسارت اعلام نکرده اند که چه کسانی هستند و در کدام اداره و یا وزارت کار می کنند. وجود این افراد مشهود است و همین حلقه ها مانع پیشرفت، ثبات و آرامش می شوند. این موضوع به یک بن بست در نظام فعلی تبدیل شده است اما کسی از این افراد نام نمی برد. ما شاهد پرونده های فساد کلان اقتصادی در کشور هستیم ولی به پرونده های آنان به درستی رسیدگی نمی شود به این دلیل که افراد مفسد با مقام های بلند پایه دولتی در تماس هستند و منافع آنان باهم مشترک است.

وی افزود: بدون شک موضوع جاسوسان نیز بر همین منوال است. کسانی در داخل نظام فعالیت می کنند که به مقام های بلند پایه دولتی وابستگی دارند و اگر این افراد معرفی شوند احتمالا ریشه آنان در زیر پای بزرگان مملکت خواهد رسید. در غیر این سران حکومتی در معرفی کسانی که در ظاهر پرچم دار افغانستان هستند ولی در باطن به کشور خیانت می کنند پیشگام می بودند. هر چند ارتباط داشتن با استخبارات منطقه و جهان به منظور تبادل اطلاعات برای دولت افغانستان یک نیاز و ضروری است اما اگر این موضوع به گونه ای باشد که منفعت فردی بر منفعت ملی ترجیح داده شود مساله فرق خواهد کرد.

این عضو خانه ملت گفت: وقتی دولت از کسانی که در داخل نظام که ثابت شده برای دیگران کار می کنند حمایت می کند قطعا آنان را گرفتار نخواهد کرد. در واقع خود سهم دار و شریک این مزدوران است. از طرفی کسانی که ادعا می کنند اطلاعات دارند، این اطلاعات را باید به امنیت ملی بسپارند، هر چند امنیت ملی در مورد جاسوسان اطلاعات دارد. ما مطلع هستیم که 4 هزار پرونده در امنیت ملی انباشته شده است و پیگیری نمی شود. از طرف دیگر کسانی که خود مسوولیت دارند نیز از ترس افشای چهره هایی که ممکن است پای آنان را به قضایا بکشد، اقدام نمی کنند.
بشیر احمد ته ینج با ابراز تاسف گفت: متاسفانه ما بسیارآسیب پذیر هستیم. نیاز است تا مسوولان دلسوزانه ترعمل کنند و هر کسی که جایگاه بالاتری دارد مسوولیتش بیشتر است. نظام باید برای نشان دادن توانمندی خود از یک جایی شروع و افراد مزدور و جاسوس را به مردم معرفی کند. به جای آنان افراد شایسته و صادق جایگزین شود. جوانان زیادی داریم که از دانشگاه ها فارغ شده اند اما بی کار در کوچه و بازار می گردند که می توان در بخش های مختلف از این پتانسیل ها استفاده کرد. تنها با شعار دادن سران حکومت چیزی حل نمی شود.

وی در پایان نیز در مورد استقرار برخی والی ها به پیشنهاد کشورهای خارجی گفت: ما باید از مشورت خوب استفاده کنیم و نباید برچسب بزنیم بر افراد که فلان والی آدم فلان کشور است. از سویی مردم خود ناآگاهانه در ستون پنجم کار می کنند. برای مثال یک حادثه تروریستی رخ می دهد و پس از آن در تمام شبکه های اجتماعی در مقابل نیروهای امنیتی مردم جبهه می گیرند و آنان را محکوم می کنند و ندانسته جنگ روانی را علیه نظام و نیروهای خود شروع می کنند. از سوی دیگر تعدادی هستند که در فکر سبوتاژ نظام هستند تا در ذهن مردم این ذهنیت ایجاد شود که فلان نظام نسبت به نظام کنونی بهتر بوده است. در واقع ستون پنجم به همین معنا است و نیاز نیست که شخص حتما عضو استخبارات باشد. ستون پنجم به این معنا است که ناآگاهانه کوشش می کند که حکومت را سبوتاژ کند.علاوه بر برنامه های بیگانگان این گونه حرکت های ناآگاهانه نیز وجود دارد که نظام را زمین گیر می کند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب حاجی ته ینچ سپاس ازصداقت شما!
تعدادی ازوکلای فاریاب زمین صداقت وطندوستی خودراثابت کردند . نیروی فداییان مردمی فاریاب تارهبری جبهه به تمام معنی اثبات کردکه افراد دلسوزبه وطن درین ولایت و دربین حزب جنبش حضورداشته برعلاوه فرزندان این ملت کادرهای مناسب امورسیاسی تااداری داشته منبعد بعضی ازمسولین محترم تبعیض ملی را کنار گذاشته ازنیروی بشری این منطقه و حزب ازهرملتی هم باشددرتامین امنیت تاامور دولتی استفاده نمایند تاکار دولت به امنیت و رفاه اجتماعی بیانجامد. درآنصورت اجنتوری هم کم اهمیت خواهدشد.
فاریابی

>>>   امروز در افغانستان نيز چنين حالتى است در زمان كرزى مليارد ها دالر پول در كشور سرازير شد، ده ها هزار نيروهاى خارجى وجود داشت ، طالبان ضعيف بودند ، اعتماد به بهتر شدن اوضاع بودى از هر نگاه شرايط به نفع كشور بود اكنون همه ان شرايط به نوعى تغير كرده و نه در ان حد كمك است ،نه نيروهاى خارجى در ان حد زمان كرزى وجود دارند و در عين حال طالبان نيز تقويه شده اند كه مسول همه اين نابسامانى ها جز كرزى و كابينه او كسى ديگر نيست. اين به معنى خوب بودن وكارا بودن اين دولت نيست أمت سياست هاى امروز ريخته ميشود چند سال بعد نتيجه خواهد داد همانطوريكه سياست هاى كرزى امروز را به جهنم تبديل كرد!

>>>   ســــــــــــــــتـــــــــون شـشـم همین رهبری بی همت وزارت داخله ودفاع است که جنرالان آی اس آِ می آیند تا اسوالی ها وقریه جات فاریاب رویاروی می جنگند وکشته میشوند اما این موش های ما مصروف فساد ودزدی هستند به ولایت ملک خود رفته نمیتوانند چه رسد به اینکه ازینها کسی انتظار داشته باشد که بروند در پاکستان کاری کنند وقتی یک محل یا السوالی محاصره میشود برای اینها طیاره پلان میشود میروند ودذر فاصله دوصد کیلومتری دور از السوالی استراحت میکنند وازانجا به مرکز گذارش میدهند که مبادا صدمه به ایشان برسد اینها لیاقت وشجاعت یک خورد ظابط راهم ندارند حیف موتر های زره ودالر که به این غارتگران زمین های وزارت دفاع داده میشود
برای اینها بهترین کار اینست که جمع شوند واگر کدام پارچه زمینی از وزارت دفاع باقی مانده باشد بین خود تقسیم کنند بلند منزل بسازند بعد به کرایه بدهند یا بفروشند
(بی همت )

>>>   جناب ته ینج!
بسیارخوب مهربانی کردیداما ستون پنجم با تمام شهرت شان معلوم اند اما حکومت جرئت گرفتاری آنهارا نداردبطورمثال : کسانیکه به ملاعمر نوحه سرائی کردند ، دعاخوانی کردند ومراسم فاتحه گرفتندنه تنها جاسوس اندبلکه طالب معلوم الحال ومفسدین داخل نظام اند که به تروریزم وپاکستان خدمت میکنند.تعدادیهم هستندکه خود هنوزازاسلام آگاهی ندارندعمرشان درشراب خوری وفساداخلاقی سپری شده وحلا مفتی شده اند وبه جوازداشتن فاتحه خوانی ملا عمر فتوای جوازصادرمینمایندمثل زاخیلوال بنا" دولت چون ازتبار ایشان است کسی به آنها کاری نداردنه تنها کسی به آنها کاری دارد بلکه ازجمله مشاوری رئیس جمهور میباشند. اینها ستون پنجم اندکه ضرورت به معرفی ندارندخود با تمام هویت اسم ولد ولایت معلوم اند یا کسی که انتخابات رابنابه خواست بادارانشان درپاکستان به تباهی کشانیده کشوررا به بهران بردند وگوسفنددان راچاق کردند وبعدا کشتن طالبان را نسل کشی گفتندودوستم را متهم به نسل کشی کردندخود شان طالب اند وبزوراشرف غنی مقررشده اند وطبل پشتون دوستی میزنند ومردم به تفرقه گرائی دعوت میکنند همان دعوتی که پیامبر بزرگواراسلام میفرماید کسی که به عصبیت دعوت کرد ومرد ازمانیست که یقیننا اینها نه خودشان ونه هم نه هم حامیان شان به وطن وکشوربدردمیخورند.

>>>   از جمله ناکسان ستو ن پنجم یکی هم دزد معلوم الحال مشاور اقتصادی اشرق غنی زاخیلوال است که ملیون ها دالر از پول های بیت المال را سرقت نموده و حالا هم با پروریی تمام در صدر قاپیدن و چاپیدن بیشتر است و در ضمن از مجلس فاتحه گیری مزدور آی اس آی ملا عمر در کابل بدفاع بر میخیزد.
انیسه لطیف کانادا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است