قسمتی دیگر از سریال سقوط
ننگ و آبروریزی رژه و تیاتر نظامی خیابانی طالبان و مخالفان مسلح در انظار عمومی و در روز روشن مقابل دیدگان مردم بی پناه این ولسوالی را چه کسی پاسخگو خواهد بود و پاک خواهد کرد؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۳    ۱۳۹۴/۶/۵ کد خبر: 101512 منبع: پرینت

آیا سقوط ولسوالی به ولسوالی و منطقه به منطقه ی یک کشور که دارای ارتش ملی، اردوی ملی، امنیت ملی و پولیس ملی است چیزی جز یک شکست و خط بطلان بر حکومت وحدت ملی را به ذهن متبادر می کند؟ آیا این نشانه ی عدم اتحاد و انسجام نظامیان و مسوولان محلی و مرکزی نیست؟

علیرغم شماری اخطارهای علنی و عمومی و منتشر شده درخصوص سقوط یک ولسوالی حایز اهمیت و استراتژیک، و بیشمار اخطار و تذکر و استمداد طلبی محرمانه و سری رد و بدل شده از جنوب تا پایتخت، این غیرقابل اغماض است که موسی قلعه در چندساعت سقوط کند و طالبان مارش نظامی اجرا کنند.

مسوولان امنیتی ولایت هلمند و نیز اعضای شورای مدنی در مرکز این ولایت و در ولسوالی موسی قلعه بارها زنگ خطر را به ارگ نشینان حکومت ظاهرا وحدت ملی گوشزد کرده بودند اما بی اعتنایی و بی مسوولیتی حکومتی ها کار دستشان داد.

اینک ننگ و آبروریزی رژه و تیاتر نظامی خیابانی طالبان و مخالفان مسلح در انظار عمومی و در روز روشن مقابل دیدگان مردم بی پناه این ولسوالی و نیز مخابره به تمام نقاط افغانستان را چه کسی پاسخگو خواهد بود و پاک خواهد کرد؟

این چندمین ولسوالی و برای چندمین بار متوالی است که سقوط می کند درحالی که معاش گیرندگان از اردوی ملی و پولیس و امنیت ملی و ارتش و ارگ ریاست جمهوری در خیابان های کابل می چرخند و ... نمی توانند کاری از پیش ببرند چون روسای شان نمی خواهند.

گرچه شنیده ها از مقام های مختلف متفاوت است و هرکس از ظن و غرض خود به واگویی بخشی از شرایط بحرانی موسی قلعه در هلمند می پردازد و از شرح ماوقع صرف نظر می کند اما سقوط این ولسوالی در ولایت بزرگ و حایز اهمیت جنوبی توسط محمد شریف و عمر زواک تایید شده است.

گذشته از تمام تبعات روانی و مالی وارد شده بر مردم ملکی در هر ولسوالی سقوط کرده یا محاصره شده توسط طالبان و دیگر گروهک های تروریستی، تلفات جانی سربازان جوان جان بر کفی که در راه اهمال کاری و تعلل ارگ نشینان به خاک و خون می غلتند جای بسی درنگ دارد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر معص.م استانکزی که به حمایت تشرف غنی خلاف همه موازین قانونی ومنطقی بحیث سرپرست وزارت دفاع باقی بماند با موجودیت چنین شخص که تا کنون چندین ولسوالی بدست نوکران ای اس ای سقوط کرد واما با همکاری ومقاومت مردم محل وریختن خون ده ها جوان ملکی ونظامی دوباره از طالبان مزدور گرفته شده واین ولسوالی هم دوباره از طالبان گرفته خواهد شد واما اگر معصوم استانکزی کما فی السابق بحیث سرپرست وزارت دفاع که هیچ دستاوردی به جز ناتوانی در کار وزارت دفاع در کار نامه اش ندارد بازهم در رپرستی اشبه حمایت ریس جمهور باقی بماند بازهم ما شاهد سقوط بیشتر ازین وقایع را خواهیم بود .

>>>   منافق مردمی اینجاست که قلبهاشان پرازنفاق است و به فعل خبیث لواط مشغولند. پیروز ازکجا حاصل گردد.
هلمندی

>>>   دوستان ، دولت خودش طالب هستند این اردوی ملی بیچاره تنها اسمش اردوی ملی است فعالیت همچنانی به اسم اردوی ملی افغانستان ندارد در کشوری که در 5ماه حدود 6 هرار سرباز تلفات داشته باشد این را چجوری توجعیه می کنی ، یعنی اینکه اینها به اسم افراد ملکی که چه در کنارش همه افراد و نیروی انسانی اش را همه روزه از دست میده و میدان را پاک و خالی با دو دست به دشمن تسلیم می دهد این یعنی چی ؟؟؟

>>>   بارها گفتم و امروز باز خواهم گفت . شما اجیران فرومایه غرب نمی توانید در برابر مجاهدین مقاومت کنید . سخن اول و اخر را امارت اسلامی افغانستان در این میدان خواهد زد. دیروز بدخشان . امروز هلمند و پس فردا کابل . اری انشاالله ان روز نزدیک است . ما همه میدانیم که سقوط حکومت وحدت پوشالی نزدیک است . به امید فتح کل افغانستان توسط فرزندان مخلص این وطن و شکست شرم سار دشمنان و اجیران فرومایه اش.
حبیب الله یوسفزی

>>>   اگر همین طور چند ولسوالی دیگر به وسیله طالبان اشغال شود روحیه اردوی ملی و مردم تضعیف شده و طالبان به راحتی می توانند به پیش بروند و هیچ ترسی از دولت نداشته باشند. دولت با این موضع گیری خود یا بر ضعف و ناتانی خود مهر تأیید می گذارد و یا همدست طالبان است و زمینه اشغال کشور را برای آنان آماده می کند.

>>>   خون سربازان شجاع و مظلوم ما دامنگیر مفسدین بیکفایت وبی تدبیر است خودشان در پشت دیوارهای سمنتی وموتر های زره برای خود لانه ساخته اند وبا بی همتی وقتی به السوالی زیرهجوم پاکستانی ها میروند صد کیلومتر دورتر از محل استاده شده نظاره میکنند مثل رفتن قوماندان امنیه هلمند ومعاون قول اردو که در دوصد کیلومتری دورتر از اسلام قلعه رفتند وهیچ کمکی هم نکردند نزد اینان غیر ازینکه جان اولاد مردم ارزش ندارد آنقدر ننگ هم ندارند که جنرالان آی اس آی می آینددر داخل جبهه جنگ و مردم مارا میکشند اما این بزدلان فرسنگ ها دور صرف نظاره گر هستند !باید برای این ترسو ها حکومت وحئت ملی مدال بی غیرتی به سینه شان تعلیق کند !
( ر )

>>>   دوستان عزيز
اين هم برنامه ريزى كاملا از قبل تعين شجده است كه
جون اغاى دوستم در فارياب فعاليت هاى نظامى را اغاز كرده و جند ولسوالى از قبل شده ها را نجات دادند و از اين سبب دوستان حسودى طرف حنوب برهبرى جنرال عبدالرزاق هست كه در در اصل ايشان در سمت جنوب بديل جور شده موازى به اغاى جنرال دوستم كه هركز اين نام و شوكت اغاى جنرال دوستم را نميتواند نصيب شود
و فقط در همين دوسه روز برهبرى جنرال رزاق لشكر كشى ميشود و ممكن دوباره قهرمانى قهرمانان نام بيجدا ميكند و تشويق هاى خاصى را نصيب ميشود
و اين سقوط ولسوالى قلعه موسى همه برنامه ريزى و با بلان به طالبان داجده شد و فتح ساختكى اش هم بسركردكى جنرال عبدالرازق در اصل طالب بجه كه همين برنامه ريزى است
تشكر

>>>   درافغانستان ریس جمهور خودش طالب وداعش است هر ولسوالی که سقوط می کند ریسجمهور خوش حال تر ازکذشته است درخود کابل نیمی از کارمندان دولت طالب وداعش است چند روز قبل دیدیم که برای رهبر شان درکابل روز روشن مجلس ختم برکزار کردند رهبری که دوسال پیش به درک واصل شده بود این درحالی بود که تعداد هم وطنان به خاک وخون کشیده شد دولت یک روز عزای عمومی اعلان نکرد ی.
یاران ابوذر..

>>>   مشاورامنیت ملی میگوید اسراردولتی را افشا نکنید شما بازهم افشا کردید اینهاهمه اسراردولتی هستند!
درزمان حکومت کارمل درپنجشیربالای یکی از پوسته های اردو واقع درپیشغور اشرار حمله کرده بودند رئیس ارکان قول اردوی مرکزی جنرال احمدالدین خودش به همان پوسته رفت وبدست خودتا آخرین لحظه با اشرارجنگید تا که مشکل بیشتر شد وپوسته سقوط نمود او برای اینکه بدست دشمن اسیرنشود خودرا توسط بم دستی ازبین برد اما جنرالان امروزه موسی قلعه مدت پنج ماه محاصره میشود اردوی ملی همه پوسته های خودرا ترک میکنند واگر ازمرکز یا هلمند بنام کمک میروند درفاصله صد کیلومتری دوتر استراحت میکنند واز دور نظاره میکنندتا اینجا وزارت داخله ودفاع درخواب هستندزمانیکه ده ها پولیسش واردو شهید شد سلاح کوت ها بدست پاکستانی ها افتاد همه رسانه های جهان خبرش را نشر کردند بعدا انگلیس ها وامریکائی ها جلو میشوند وجنرالان ما درعقب شان میروند وعملیات میکنند
خداوند یک کیم ال جون نصیب ماکند تا هرچه بی غیرت است به دوزخ روان کند وجنرالان بی تدبیر وبی همت را به رتبه خورد ظابطی که مستحق آنند تنزیل دهد
آمین

>>>   زنده بادلشکراسلام فتح ومن و من قریب

>>>   اشرف غنی اقوام خودرا لحاظ می کنه قوم خوده نمیکشه چون مخالف حقوق بشر است هرچند اقوامش با یک بمب 1000 نفرا بکشه اشکال نداره وعین حقوق بشر است.
طفل از این نوع حقوق بشر خنده اش می گیره.

>>>   سلام حالا بگيد جنرال دوستم اين طور است يا ان طور است

>>>   بــــــــه ((پاکستانـزی !
بارهـا گفتم وباز میگویم : ...بیسوادی اندیشه باطل وخرافی ! بنام جهالت یا امارت چیزی وجود ندارد جنگ ما با پاکستان است از جهالت تعدادی سو استفاده کرده و آنهارا برضد وطن شان مانند یک وسیله یا اسلحه استفاده میکند آنها مجبوراند چون فامیل های شان نزد پاکستانی ها گروگان است نجنگند آی اس آی آنهارا میکشد برای چند روزی دزدانه یک السوالس را تصرف کردن پیروزی نیست بزودی شمارا به دوزخ می فرستند حالا قرن 21 است زمانه حکومات جهل موجود نیست مردم مرگ را قبول دارند نه حاکمیت جـــهــــل وسیاهی را ! شما سیاه در سیاه هستید فکر سیاه عمل سیاه اندیشه سیاه سابقه سیاه لباس سیاه آینده سیاه
(( ر ))

>>>   حبیب الله یوسفزی باید بسیار خوشحال باشد که بخیر در حکومت طالبان یک وزیر موزیر خواهد شد. امارت اسلامی دیگه چه صیغه است بگو امارت...متعصب جمع شده و به نام اسلام و قرآن خود را مطرح کرده اند در حالی از اسلام الف بای آ را نمی دانند. حتی اکثر نا کلمه شان را یاد ندارند یک عده جیره خوران آمریکایی و پاکستانی جمع شده اند و نام شان را طالب گذاشته اند. این اشرفک و کرزی اگر رئیس جمهور نمی شدند طالبان گلمش از افغانستان جمع می شد. بروید به جان کرزی و اشرفک دعا کنید که راه را برای طالبان باز گذاشته و اردوی ملی را فدای طالبان می کند.

>>>   در وزارت خانه های امنیتی افرادی هستند که با ترورستان کمک میکنند اگر آنطور نیست چرا پنج ماه موسی قلعه محاصره بود کمک نکردند؟ حالا که السوالی سقوطکرد همه سلاح وامکانات دولتی غارت وتخریب شد حالا میروند عملیات میکنند !!!! چرا همین عملیات را شش روز پیش نکردند؟؟ برای این نکردند تا طالبان سلاح و امکانات حکومتی را بدست آرند این ها می خواهند دوباره جهل را برسرنوشت مردم حاکم بسازند

>>>   ...در ادامه سلسله ی جفا ها و خیانت های شان در حق این خاک طی دو صد سال گذشته امروز مرتکب خیانت بزرگ ملی دیگری شده اند و آن عبارت از ممانعت از آغاز روند توزیع شناسنامه های الکترونیکی است. اینها از خراسان ... ساختند و از ... سرزمین جهل، فقر، عقب مانده گی، ترور و وحشت ساختند اما هنوز هم قانع نیستند. کدام مملکتی را در جهان دیده اید که شمار جمعیت ساکن آن معلوم نباشد، اتباع آن شناسنامه نداشته باشند و سرحدات آن نامعلوم باشد؟

>>>   با ادامه حکومت وحشت ملی اشرف غنی احمدزی وطن را به پاکستان تسلیم خواهد کرد ، این مغز گندیده جهان قدرت وشایستگی ماموریت یک ناحیه را هم ندارد چه رسد به ریاست جمهوری کشور، مردم شریف افغانستان بپا خیزید وخاینین وطن را اعم از جاسوسان ودین فروشان را خلع وبه سزای اعمال شان برسانید درین وطن کسی باید امور را بدست بگیرد که دستش به خون مردم آلوده نشده باشد ،بیاد داشته باش هموطن خوبم که که تشکیل شورای... ترفند دیگر اشرف غنی جهت فریب عوام الناس است.
احمد کابل

>>>   مسئولان افغانستان در فساد مالی دست و پا میزنن. و دالر های معادن را از کشور خارج میکنند و مردم هم صدایشان در نمی آید جنرال های ارتش اصلا به فکر امنیت نشستند به امید بیداری افغانستان

>>>   ... درحالیکه قرار فرموده یکی از اعضاء شورای ولایتی هلمند که قوماندان امنیه هلمند ملاخیل که یکی از افسران وطندوست وپاک نفس میباشد درجنگ موسی قلعه زخمی گردیده وتا هنوزهم درنزدیکی موسی قلعه با سر بازان خود هستند این جنگ که مستقیما باکشور پاکستان پیش میرود جنگ ساده نیست ولی بازهم شیر مادران برای فرزندان دلیر کشور ( سربازان) حلال باشد که اگر ده بار بی افتند بازهم استاد میشود وجنگرا میبرد وبه مزدوران شکست میدهند نا امید نباشید وبه ارگانهای امنیتی خود باور داشته باشید خواهش مردم از رهیری ارگانهای امنیتی این است که درموقع به سر بازان خود کمک ارسال نمایند تا همچو حوادث که باعث شهید شدن ده ها سرباز میگردد جلوگیری گردد وهمچنان شما ملت نجیب قهرمانی سربازان کشور را به یک شخص متعلق نسازید درست است که رهبری رول دارد ولی جنگ را سربازان به پیش میبرند نه این شخص وان شخص .
بااحترام وطندار

>>>   به جواب یوسفزی :
شما ازکدام امارت اسلامی نمایندگی میکنید. ازامارت که امریکای ها بخاطرموجودیت درافغانستان ومنطقه استفاده میکند؟
2-امارت اسلامی به زعم شما فرزندان وطن را به غیر ازامریکا ازاوائیل الی اکنون کیها تمویل کرده. پاکستان مرکز تربیه تروریست ها علیه جامعه اسلامی برای امریکا میباشد واین شما قوم جاهل ازخدابی خبرهستید. بخاطرپول ومال وطن، ناموس، وحسیت خودرا برای بیگانگان فروختید. که ثمره اش را همه روزه مردم رنج دیده ما انتحار وانفیجارمیچشد ...
بامیانی

>>>   بــــه ( وطندار...
قوماندان امنیه هلمند ملاخیل از فاصله صد کیلو متری تصرف السوالی را نظاره میکرد کسیکه زخمی شده قوماندان السوالی موسی قلعه است که مردانه وار درمقابل اشرار پاکستانی وعربی جنگید تا که مجبور به عقب نشینی شد

>>>   بـــه (با میانی .....
بخاطر یک جاهل پوستین را نسوزان

>>>   خداونده جهانیان شاهد است که فرزندان مخلص این وطن فقط برای ازادی افغانستان از یوغ استکبارات جهانی تلاش می کند و جانهای شیرین خود را در این را پر افتخار و مقدس قربانی می کند . امار اسلامی افغانستان به تمام ملت افغانستان قول خواهد داد که افغانستان را از اشغال امریکایی ها ازاد خواهد کرد . خدا را شکر امارت اسلامی افغانستان در این 14 سال تمام دسیسه های شوم دشمنان را خونساکرده است و دشمن را از هر طرف با شکست سنگینی مواجه کرده است . از هر طرف افغانستان ناله های کفر شکن الله اکبر به گوش می رسد و هم صدا های پیروزی چشمگیری به گوش می رسد . به نصرت الله تعالی این پیروزی ها تا قلب کابل ادامه پیدا خواهد کرد . من به شما کاری ندارم . مرا نوکر پاکستان میخوانید یا انگلیس هر جور راحت هستید فکر کنید . فعلا ما تمرکز خویش را هدف قرار دادند استحکامات دفاعی و نظامی دشمن نموده ایم . انشاالله به نصرت خداوند پیروزه میدان امارت اسلامی افغانستان خواهد بود .
حبیب الله یوسفزی

>>>   اشرف غنی خودش طالب است

>>>   مگرمیشودبازوربه مردم حکومت کرد خودفروخته های نادان انتحارانفجارادم ربای همه کارطالبان هست وداعش هیچ جنبه داخلی ندارداگرطالبان خاعن نیستن چراباداعش بیعت کردن وباانهاتعامل کردن که به یکدیگرکاری نداشته باشن چراملاعمرراپاکستان کشت چون ملاعمرمیخواست باحکومت صلح کندوپاکستان ارامش درکشورنمیخواهد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است