افراد مفلوج با سرنوشت مردم بازی می کنند
در کتاب و مذهب ما آمده است که امیر مسلمانان نباید معیوب باشد تا دشمن جسارت نکند و مردم نیز از وی اطاعت کنند در حالی که اکنون افراد مفلوک، مفلوج و شکسته حال و معیوب با سرنوشت مردم بازی می کنند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۶    ۱۳۹۴/۶/۵ کد خبر: 101465 منبع: پرینت

هر روز بر ناامنی ها و انتحارها در کشور به ویژه پایتخت افزایش می یابد و حکومت نیز واکنش جدی و عملی نشان نمی دهد. با وجود اختلافات شدید رهبران طالبان میان خود و تنش های آنان بر سر جانشینی، عملیات های هراس افکنی و انتحاری همچنان در کابل قربانی می گیرد. گفته می شود سرمنشا این ناامنی ها استخبارات پاکستان است. در تازه ترین مورد نیز مکرویان کابل آماج حملات مخالفان صورت گرفت و ده ها تن کشته و زخمی شدند. از سویی حکومت تنها به دادن شعار و محکوم کردن عاملان بسنده کرده است اما آیا واکنش نرم حکومت نسبت به عاملان قربانی شدن مردم سبب قطع این ناامنی ها در کشور می شود؟

عبدالودود پیمان عضو مجلس نمایندگان در مورد واکنش حکومت نسبت به اوضاع کنونی کشور با توجه به انتحاری های اخیر در برنامه فراخبر گفت: مردم از موضع دولت در برابر طالبان سردرگم شده اند. دولت گاهی طالبان را برادر، گاهی مخالف سیاسی و گاهی هم آنان را لشکر و ابزار استفاده پاکستان می داند. موضع حکومت هر روز در برابر طالبان متغیر است، حتی برخی آنان را مجاهدان راه آزادی می دانند. زندگی در کابل به مرگ تدریجی مردم مبدل شده است. اگر مشکل از پاکستان است، حکومت باید این کشور را به عنوان دشمن معرفی کرده و سیاست متناسب در مقابل آنان پیش بگیرد و اگر توانایی ندارد اداره امور را به مردم یا طالبان بسپارد تا بیشتر از این غیر نظامیان کشته نشوند.

وی افزود: تاکنون جایی ندیدم که حکومتی با دشمن خود نرمش داشته باشد. اصلا تاکنون این مساله روشن نشده است که طالبان چه کسانی هستند. در واقع ستون پنجم در کشور همان لابی های طالبان هستند، برخی سران آنان نیز که در صفوف جنگ حضور دارند طی 13 سال تحت نام شورای عالی صلح از حکومت معاش می گیرند و با رویکردی دو سویه وقت کشی می کنند. پس طالبان 100 درصد از درون نظام تقویت می شوند. زیرا بر باور حکومت طالبان، برادرانی هستند که در گذشته بر آنان ظلم شده است و در نتیجه ظلم حکومت های قبلی به کوه ها رفته اند.

این عضو مجلس دلیل نرمش حکومت با طابان را مشورت سران حکومت با خارجی ها در بازی های استخباراتی بیرونی دانست و گفت: تنها در قندوز یک هزار و 500 تن خارجی حضور دارد و والی این ولایت این افراد را برادران ناراضی خود می داند و برای ایجاد زمینه مذاکره می خواهد تا 2 ولسوالی را به آنان واگذار کند. از سویی وزیر دفاع ثابت در کشور ثابت نداریم و از سوی دیگر در کتاب و مذهب ما آمده است که امیر مسلمانان نباید معیوب باشد تا دشمن جسارت نکند و مردم نیز از وی اطاعت کند. در حالی که اکنون افراد مفلوک، مفلوج و شکسته حال معیوب با سرنوشت مردم بازی می کنند. بر اساس قانون اساسی کشور و کتاب های فقه ما کسی که پا شکسته، کور و کر و یا بیمار است نمی تواند رهبری یک کشور بر عهده بگیرد.

پیمان افزود: کسانی که مسوولیت دارند و جایگاه آنان در قانون اساسی تعریف شده است به خصوص فرمانده کل نیروهای مسلح باید دوست و دشمن را مشخص کند. در گذشته با جنرال دوستم اختلافات شدید داشتم اما حال از وی تشکر می کنم به عنوان معاون رییس جمهور که به نجات مردم خود رفت فاریاب را پاکسازی کرد. البته کسانی که با اقدام جنرال دوستم مخالف هستند همان افرادی هستند که در مرگ ملا عمر گریه کردند.

وی اظهار داشت: تعریف طالبان باید براساس چیزی باشد که خداوند در قرآن آورده است. براساس قرآن کریم هر کسی که آدم می کشد، انفجار می کند و نسل بی گناه را در مکتب از بین می برد باید قصاص شود اما نه تنها طالبان قصاص نشدند بلکه 6 هزار طالب که قاتل مکرر مردم بودند از زندان بگرام توسط سران حکومت رها شدند و در حال حاضر نیز جنگ قندوز را رهبری می کنند. قانون در این سرزمین حاکمیت ندارد و بازیچه دولتمردان قرار گرفته است. اگر قانون وجود داشت رییس جمهور از فردی که 3 سال پیش مرده است تشکر نمی کرد.

نماینده مردم در خانه ملت خاطر نشان کرد که مشخص است در حکومت بازخواستی وجود ندارد و گفت: داکتر عبدالله بهتر است به جای قصر سپیدار مانند جنرال دوستم برای نجات مردم به تخار یا قندوز برود. در گذشته نیز ما شاهد شجاعت وی بودیم اما اگر حرف وی در این حکومت جایی ندارد باید به مردم اعلام کند. داکتر عبدالله همچنان در فکر این که با نرمش، تفاهم و معاملات پشت پرده بتواند سیاست اشرف غنی را در قبال حوادث پیش رو تغییر دهد. باید قبول کرد که کشور در برابر معاملات و توطیه های جهانی قرار دارد. گپ اصلی در دست کسانی است که بودجه و پول می دهند. انگلیس آمده بود برای مبارزه با جنگ و تروریزم اما بدون هیچ گونه تعهدی تروریزم را پشت دروازه های ما آورد و خود میدان را رها کرد و رفت. حکومت نیز سکوت می کند چون معاش و خیر و شر آن به دست بیگانگان است. آنان مردم را فریب دادند که متفکران دوم و سوم جهان بر کشور حکومت می کند.

عبدالودود پیمان در پایان با ابراز تاسف تاکید کرد که بسیاری از خانواده های وزیران، وکیلان و مقام های عالی رتبه در کابل زندگی نمی کنند و گفت: سران سیاسی باید تغییراتی در روند خود به وجود آورند. من باوری بر قوت های غربی، آمریکا و انگلیس ندارم. آنان برنامه ای برای خوشبختی مردم در بخش نظامی و در بخش ملکی ندارند. با گذشت 13 سال حضور آنان در کشور امروز حتی یک هواپیمای جنگی نداریم که از نیروهای امنیتی حمایت هوایی کند. اصل پروسه غربی ها صادقانه نیست و آمریکایی ها صادقانه عمل نمی کنند. در پشت پرده کشورهای دوست با ما همکاری صادق ندارند و اگر سکوت کنیم و واقعیت را به مردم نگوییم در واقع به ملت خیانت کرده ایم.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بنظرم بهتر این است که داکتر عبدالله از این دولت خاین کنارگیری کند و توده های مردم را آگاهی بخشی کند و فعالیت های هم گیر در مناطق افغانستان بوجود بیاورند که ان شاءالله این دولت خبیث یک خانه تکانی کامل مردمی شود.

>>>   هموطنان عزیزم حرف های این برادر ما کاملاً بجا ودرست است ازقدیم گفته اند عقل سلیم در بدن سالم است ، اشرف غنی احمد زی بیمار است بر علاوه اینکه سرطان معده دارد مفلوج است ودارای تکلیف شدید پروستات است لذا مغز ودماغ آن درست کار نمیکند و تصمیم هم گرفته نمی تواند واز طرفی مالیخولیایی هم هست و اطرافش را جاسوسان احاطه نموده اند چون خودش به بیگانه ها وابسته است ،عزیزان من بهوش بیایید بسیج شوید وکشور را از دست فروخته شدگان نجات دهید.
احمد کابل

>>>   داکتر صاحب عبدالله واقعا باید تصمیم بګیرد چشم امید مردم افغانستان است به لحاظ خدا وبه لحاظ قران حیثیت ووقار جهاد برحق افغانستان را پایمال داعشیان پاکستانی نسازید دل بسوزانید به این ملت به خون خفته به اولاد یتیم و بیوه های باعفت ان نګذارید عفت زنان ما به خاک بکسان شود اخر چرا دراس مملکت هستی و یک کلمه بخاطر رضای خاوند نمیزنی لطفا سرت در ګریبانت پایین کن مسوول هستی نزد خداو بنده خوده تکان بده

>>>   اعلاميه انورالحق احدى ريس حزب فاشيستى و قوم گرايى افغان ملت در برگه فيس بوك اش مبنى بر تظاهرات تحت نام افغانيت ... نشان دهنده ان است كه پيشكسوتان تفكر مريض و نشناليستى پشتونوالى كه در ٢٧٠ سال گذشته يكى از اصلى ترين عوامل جلو گيرى كننده روند يكپارچه سازى و ملت سازى در كشور بوده هنوز به قدرت تمام در مسيرى گام بر مى دارند كه جز بدبختى، نفاق و درز بين اقوام ساكن كشور نتيجه ديگرى در پى نداشته و نخواهد داشت. اين اعلاميه نشان دهنده ان است كه تيكه داران فاشيزم همه از... شروع تا احدى، غنى و كرزى داراى تفكر واحد و غير انسانى و فاشيستى اند و در يك هماهنگى كامل عمل مى كنند. مخالفت علنى مهره هاى فاشيزم قومى و ايستادگى انها در مقابل قانون، حق طبيعى هفتاد در صد اتباع كشور و اصل داشتن هويت بر اساس أصول دينى، انسانى و دموكراتيك نشان دهنده عمق كينه ورزى، تفكر حيوانى و غير انسانى و درنده خويى اين مناديان دروغين اسلام و دموكراسى اس و ان را به خوبى اشكار مى سازد. اما اين جنايت كاران فراموش كرده اند كه انها در قرن ١٩ نه بلكه در قرن ٢١ قرار حضور دارند و با يك ملت اگاه ، مصمم، و مقاومتگر در تقابل قرار دارند. هموطنان مبارز و گرامى و تمام انهاى كه بنا را براى دفاع از حقوق و هويت خود گذاشته اند بايد بدانند كه اين جنايت كاران كه عمرشان در كلپ هاى شبانه غرب گذشته امروز در راستايى برنامه هاى شيطانى خويش در تلاش اند با سوء استفاده از واژه اسلاميت يكبار ديگر مكر و فريب تاريخى خود را تكرار كنند و در حاليكه عمل كرد هاى وحشيانه شان هم در بعد دولتى و هم اجتماعى كوچك ترين سازگارى با دين خدا و اسلام ندارد با استفاده از نام اسلام ميخواهند اذهان مردم را مغشوش و ماهى دلخواه خود را بگيرند. زمان ان فرا رسيده است كه ملت يكبار و براى هميش در مقابل زياده طلبى هاى اين قشر پليد كه خواسته هاى نامشروع شان تمامى و پايان ندارد متحدانه و هوشيارانه ايستادگى نموده اين درخت خباثت را براى هميشه از ريشه خشك نمايند تا باشد در اينده هيچ نيروى اهريمنى شوق تحميل خواسته ها و نيات غير انسانى خود بر ملت پرافتخار خراسان را نكند !

>>>   همين افغان ملتي هاي متعصبِ تماميت خواه وحواريون بر تَري جوي قومي شان ماننداسماعيل يون، جنرال طاقت، امر خَيل وغيره اند، كه مانع توزيع تذكره هاي إلكترونيكي مي گردند.

>>>   محترم وكيل صاحب پيمان وكيل مردمي كندز دردِ دلِ مردم را بيان نموده اند. حرف هاي شان همه قرينُ به واقعيت است.

>>>   آقایان و خانمها!
چنانکه از حالات درونی حکومت و اوضاع درهم برهم کشور بر می آید آقای عبدالله راه حل نه بلکه جزئی از مشکل است. هردو آقایان ع (که مریض جسمی و دماغی است) و غ (که جز فیشن تخصص دیگری ندارد) بایستی توسط لویه جرگه یا پارلمان (در صورتی که پارلمانی وجود میداشت) خلع میشدند و آمادگی انتخابات تازه گرفته میشد. چون این امکان وجود ندارد، باید سوخت و ساخت، تا دیده شود دست غیب چه در آستین دارد.
جهاندیده
کابل

>>>   امروز در افغانستان نيز چنين حالتى است در زمان كرزى مليارد ها دالر پول در كشور سرازير شد، ده ها هزار نيروهاى خارجى وجود داشت ، طالبان ضعيف بودند ، اعتماد به بهتر شدن اوضاع بودى از هر نگاه شرايط به نفع كشور بود اكنون همه ان شرايط به نوعى تغير كرده و نه در ان حد كمك است ،نه نيروهاى خارجى در ان حد زمان كرزى وجود دارند و در عين حال طالبان نيز تقويه شده اند كه مسول همه اين نابسامانى ها جز كرزى و كابينه او كسى ديگر نيست. اين به معنى خوب بودن وكارا بودن اين دولت نيست أمت سياست هاى امروز ريخته ميشود چند سال بعد نتيجه خواهد داد همانطوريكه سياست هاى كرزى امروز را به جهنم تبديل كرد!

>>>   من از اشرف غنی دفاع نمیکنم وهر شل شت دیگر را هم بجایش میکوبم اما پیمان فراموش کرده است در هیچ جایی از مذهب شما گفته نشده است که مردم از بدبختی داد بزنند وشما غرق عیش نوش خود باشید
در هیچ جای از مذهب ودین شما نیامده است که مردم از گرسنگی داد بزنند واز نفس کشیدن شما بوی قابلی بالا شود
در هیچ جای از دین ومذهب شما نیامده که مردم پا برهنه بالای برف به گدایی نشسته باشد وشما باموتر های شیشه سیاه ضد گلوله سرک ها را لگد مال کنید.
در هیچ جای در دین ومذهب شما نیامده است که مردم در براورده ساختن نفقه فامیل خود حیران باشند وشما مصروف پر کردن بوجی های دالر خود باشیدودر هیچ جای از مذهب شما نیامده است که مردم از بی سرنوشتی فریاد کنند وشما سرگرم لجاجت وبه گروگان کشیدن ملت باشید.
مردم ایمان دارند در کله یکی مغز وجود ندارد حتی از شما تنها یاد گرفته اید که چگونه باکلمات بازی کنیدوبس.

>>>   شخصی خود شما از همان دزدان شورای نظار هستید.
زلمی

>>>   الله متعال تو برادر را توانایی و قدرت دهد که چنین واضع اظهار نظر میکنی،واقعآ در دستکاه های دولتی افراد مفلوج ناقصالعقل وجود دارد واشخاص سالم را مریض ساخته ورنه وضعیت وطن به این نتیجه نمیر سید، باید عبدالله زنجو و غنی دیوانه از حکومت دست کشند واداره دولت را به انسانها سالم این وطن بسپارند تا وطن زیادتر از این خراب نشود.
عبدالله ریحان

>>>   آقای ودود پیمان افراد حکومت های قبلی تان نیز مفلوج تر و در عین حال مفسدتر بودند که جامعه افغانستان به این حالت رسیده شما باید از واقعیت ها چشم پوشی نکنید همان جفا های که در ادوار گذشته صورت گرفته امروز به اوج خود رسیده که چکیده آن نظام هنوز هم در درون نظام فعلی فعال است. وسلام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است