زندگی با طالبان را به جای حضور داعش بپذیرید
غربیها که خود پرورش دهنده و حامی اصلی گروه های تروریستی هستند، ادعا می کنند مصالحه یا آوردن طالبان به صحنه‌ سیاسی بهترین راه برای جلوگیری افغانستان از تبدیل شدن به عراق یا سوریه است و از هم اکنون با امتیاز دادن به رهبر جدید طالبان می‌توان از سقوط دولت وحدت ملی جلوگیری کرد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۱    ۱۳۹۴/۶/۴ کد خبر: 101415 منبع: پرینت

رسانه های غربی همزمان با فعال شدن گروه تروریستی داعش در نقاط مختلف کشور ما تلاش دارند تا با مقایسه طالبان و داعش، اینگونه القا کنندکه اگر دولت کابل با رهبر جدید طالبان برای حل سیاسی بحران افغانستان به نتیجه نرسد، داعش افغانستان را به عراق یا سوریه‌ دیگری تبدییل خواهد کرد.

این رسانه ها مدعی هستند که رهبر جدید طالبان انگیزه کمی برای صلح دارد و بیشتر طرفدار خشونت می باشد، ولی با شکاف های به وجود آمده در میان طالبان، دولت کابل می تواند با پیگیری مصالحه، سیر صعودی سریع گروه داعش را متوقف سازد زیرا این شاید آخرین فرصت برای راه حل سیاسی بحران افغانستان باشد.

غربیها که خود پرورش دهنده و حامی اصلی گروه های تروریستی هستند، ادعا می کنند مصالحه یا آوردن طالبان به صحنه‌ سیاسی بهترین راه برای جلوگیری افغانستان از تبدیل شدن به عراق یا سوریه است و از هم اکنون با امتیاز دادن به رهبر جدید طالبان می‌توان از سقوط دولت وحدت ملی جلوگیری کرد.

دلیل غربیها هم این است که: هر چقدر هم رفتارها و هنجارهای طالبان نفرت‌آور باشند، شماری در داخل افغانستان مصالحه را بر دوام بحران در کشورشان ترجیح می‌دهند و مصاحله می‌تواند منافع غربی‌ها را نیز تامین کند. برای مثال، دلیل خوبی وجود دارد که طالبان حاضر شوند که روابط خود را با القاعده قطع کنند و در جریان مصالحه‌ سیاسی، جمهوری اسلامی را بپذیرند و از امارت اسلامی‌شان بگذرند و به منظور مشارکت در اصلاح قانون اساسی مصالحه کنند.

پیشنهاد این عالی جنابان به اشرف غنی هم اینگونه است که اکنون دولت افغانستان باید با احتیاط دشمنش را انتخاب کند. با آنکه دلایل موجه وجود دارد که شای طالبان سرکوب شوند، اما در مقایسه با آنچه داعش بر سر افغانستان خواهد آورد، طالبان معتدل تر هستند. علاوه بر اینکه طالبان تا کنون یک شورش با اهداف داخلی‌ هستند اما داعش یک تهدید بین‌المللی است.

نکته ی جالب این رسانه های غربی هم اینجا است که درباره عدم مشارکت جدی اسلام آباد در روند صلح افغانستان می گویند پاکستان بر طالبان آنقدر فشار نخواهد آورد که برای خود دشمن جدیدی خلق کند. اگر آمریکا هم تا آن حد بر پاکستان فشار بیاورد، همکاری بین دو کشور را برای اولویت‌های دیگر تضعیف خواهد کرد، لذا برآورده ساختن خواسته های طالبان در برابر نقش قوی پاکستان برای ممکن ساختن گفتگوهای صلح، روش بهتری است!!!

در پایان نیز با طرح این موضوع که اکنون مساله این نیست که "چه کسی عراق را از دست داد؟" بلکه باید پرسید " عراق چگونه از دست رفت؟" به این نتیجه خواهید رسید که شاید حکومت عراق با راضی کردن مخالفان می‌توانست از رخنه کردن داعش جلوگیری کند. یا شاید حکومت بشار اسد با جلوگیری از جنگ داخلی می‌توانست جلو داعش را بگیرد. و این درس‌هایی زیادی است که باید اشرف غنی از آن عبرت بگیرد.

ببینید به همین راحتی! آمریکاییها می خواهند مردم ما بیست سال قتل و غارت و تجاوز و خونریزی طالبان را فراموش کنند و با این جنایتکاران جنگی بر سر یک سفره بنشینند بخاطر اینکه بدتر از آنها بر سر مردم حاکم نشوند. یکی نیست بپرسد پس شما غربیها با این همه نیروی نظامی خود در این سیزده سال در افغانستان چه غلطی می کردید؟ چرا پس از این همه لشکرکشی و عملیاتهای نظامی اکنون پس از سیزده سال باید با طالبان بدتر از سال 2001 زندگی کرد.

از طرف دیگر اکنون همه مردم می دانند که طالب و داعش و القاعده همه یکی هستند و آن هم مزدور آمریکا بودن. هرچند که به این دولت ناتوان کابل، هیچ کاری نمی توان انجام داد و مردم مظلوم افغانستان باید یکبار دیگر شاهد اجرایی شدن نقشه های شوم دراز مدت غربیها در کشور خود باشند تا خداوند داد مظلوم را از این ظالمان بستاند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کور رفت وجور آمد؟؟؟؟ هردو اش دست پرورده امریکا است
م بغلانی

>>>   در مورد طالبان هرکس، هرچی بگوید اختیار بخودش است اما حقیقت این است که داعش نظر به طالبان چهرۀ جدید است و خواهی نخواهی جایگاه این گروه را خواهد گرفت، اگر سیاسیون کشور، داعش را نسبت به طالبان منحیث یک تحدید جهانی یعنی نیروی جهانی میپندارند، پس چرا قبول ندارند که داعش نسبت به طالبان نیرومند است، داعش بزودی گلونگیر سایر شرکای جنگ در افغانستان خواهد شد، فقط منتظر باشید، این پیشبینی بنده نمایانگر دفاع از داعش نیست اما چیزی که آمدنیست، خواهد آمد یا بعابارۀ دیگری چیزی که از جانب غربی ها پلان شده، تطبیق شدنی است، .... همانگونه که طالب سازی را پلان نموده و عملی کردند، داعش سازی هم فاز دیگر همان پلان است، هرچند خود غربیها هم در این پلان نقصان خواهند دید

>>>   به مرگ بگیرید که به درد راضی شود، مصداق همین سیاست آمریکا است.

>>>   کاملا واضح و آشکار شده که غربیها با دخیل کردن داعش در بحران افغانستان میخواهند نوعی اهرم بوجود آورند که طالبان را قابل پذیرش برای مردم که سالها بنام این گروه رنج کشیده اند شود و این در حالی است که اعضای این گروه اکثرا تعلقات شدیدی با گروه طالبان داشته اند و این بار توسط نام جدیدی فعالیت شان را آغاز کرده اند که اهداف استعماری غربی را به پیش ببرند.

>>>   لطفا جمله اغازین مقاله را طور ذیل اصلاح کنید:
غربیها که خود پرورش دهنده و حامی اصلی گروه های تروریستی ,سرقتی,غنیمتی,وطنفروش,غاصب ,جاسوس هستند، ادعا می کنند مصالحه یا آوردن طالبان به صحنه‌ سیاسی بهترین راه برای جلوگیری افغانستان از تبدیل شدن به عراق یا سوریه است و از هم اکنون با امتیاز دادن به رهبر جدید طالبان می‌توان از سقوط دولت وحدت ملی جلوگیری کرد

>>>   کاش دست پرورده امریکا میبود پاکستان نمیبود

>>>   یعنی به مرگ بگیرتابه درد راضی شود

>>>   اگر با طالبان صلح هم شود و در قدرت هم سهیم شوند باز هم پروژه داعش بجای خود، و ماندنی و اجرا شدنیست! و از طرفی همین جنگجویانی بنام طالب بعد از صلح به داعش میپیوندند! اما شاید داعش افغانستان مثل عراق نتواند و قدرتهای منطقه مثل ... چین و هند و روسیه، گروههای... را به ضد داعش تحریک و تجهیز کنند و به همین خاطر است که امریکا با تاکید بر صلح با طالبان میخواهند وحدت یا قدرت احتمالی مخالفت افغانها را کمتر سازد تا حتی الامکان پروژه داعش خود را در افغانستان هم بخاطر ترساندن چین و روسیه عملی بتواند.
بامیانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است