به گفتگوهای صلح به دید شک می نگرم
پشت میز مذاکره کسانی نشسته اند که تحت فشار پاکستان برای غافل کردن حکومت افغانستان قرار دارند. طالبان به اختیار خود نیستند 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۳۲    ۱۳۹۴/۶/۲ کد خبر: 101339 منبع: پرینت

افزایش فعالیت طالبان در یک ماه گذشته از جمله تهدید طالبان در شمال، حضور مخالفان در شاهراه امن سالنگ جنوبی، جنگ با دوام در فاریاب و حمله طالبان بر وردوج بدخشان سبب نگرانی مردم و نشان دهنده قوی شدن آنان در کشور است.

اقبال کوهستانی عضو مجلس نمایندگان افغانستان در برنامه خط کابل در رابطه با این موضوع گفت: تهدیدات دشمن از 6 ماه بدین سو افزایش یافته است در حالی که آنان می خواهند از سویی در مذاکره و صلح را باز کنند و از طرفی می خواهند فشارها را برای امتیازگیری وارد کنند.

وی افزود: طالبان در تمام افغانستان عملیات هایی به گونه چریکی و پراکنده راه اندازی می کنند که با موفقیت بیشتری همراه است.

کوهستانی افزود: نیروهای امنیتی افغانستان به اندازه نیاز تمویل و تجهیز نیستند و تعداد آنان نیز در حدی نیست که در تمام نقاط افغانستان بتوانند پاسگاه ایجاد کنند.

وی هرچند تلاش نیروهای امنیتی خوب و همراه با دستاورد عنوان کرد اما گفت: دشمن از یک تاکتیک بسیار ساده از جمله ماین های کنار جاده ای که تلفات آن بسیار زیاد است استفاده می کند.

آقای کوهستانی صعب العبور بودن جاده های کشور، دور بودن پاسگاه ها، ناامن بودن ولسوالی ها را از جمله دلایل افزایش فعالیت مخالفان دانست.

وی همچنین گفت: عدم هماهنگی میان نیروهای امنیتی، عدم مدیریت نیروهای امنیتی و نبود وزیر دفاع، داخله و امنیت و سرپرست بودن آنان از جمله عواملی است که سبب می شود تا دشمنان بتوانند فعالیت خود را گسترش دهند.

وی همچنین مدارا کردن دولت و مخالف سیاسی خواندن آنان از سوی حکومت را دلیل دیگر بر پیشروی طالبان دانست گفت: دولت در ابتدا مخالفان را دست کم گرفته است و برخورد جدی با آنان نکرده است.

وی مخالف سیاسی خواندن طالبان از سوی رییس جمهور را دلیلی بر کاهش انگیزه مبارزه با دشمنان در نیروهای ارتش دانست.
نماینده مردم در خانه ملت همچنین معتقد است که آزادی بسیاری از فرماندهان طالبان پس از دستگیر تاثیر منفی بر نیروهای امنیتی گذاشته است.
همچنین بر باور وی پشت پرده ناامنی های افغانستان دست کسانی است که طالبان خبر ندارند.

وی می گوید: بر همین اساس پشت میز مذاکره نیز کسانی نشسته اند که تحت فشار پاکستان برای غافل کردن حکومت افغانستان قرار دارند.

کوهستانی همچنین گفت: کاملا به نشست دوم گفتگوهای صلح به دید شک می نگرم زیرا اگر واقعا با صلاحیت می بودند اعلام آتش بس می کردند.
بر باور وی طالبان به اختیار خود نیستند و زیر دست آی اس آی قرار دارند و از سوی آنان تمویل و تجهیز و حرف اصلی را آی اس آی پاکستان می زند.
وی تاکید کرد که این مذاکرات برای غافل سازی حکومت افغانستان است و نتیجه دیگری ندارد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ای ادم خو بهتر است که هیچ صحبت نکند، چون خودش در ظلم و ستم کمتر از طالب و در چور چپاول کمتر از دیگر اراکین دولتی نیست. نمونه کارهای شرم اور وی قتل راننده تاکسی در دهمزنگ و حمله بالای شهرک شهرا ارا در همین چند روز پیش
کلک راست گوی

>>>   محترم اقبال کوهستانی! اول خو لطف کو تخلص خود را بر اساس مصلحتهای سیاسی زود زود تغیر ندهید!!!! دیروز «صافی» تخلص میکردید امروز شدید «کوهستانی»!!!! و دوم اینکه: اکثریت قاطع مردم افغانستان عقیده دارند که تا وقتی در هر یکی از جانبین کسانی وجود داشته باشند که جنگ برای شان بمعنی زندگی بمعنی قدرت و ثروت است - در افغانستان و در منطقه آمدن صلح نا ممکن بنظر میخورد!!!!! متاسفانه این یک حقیقت است!!!! پس مرده باد جنگ طلبان هر دو طرف!!!! و زنده باد خلقهای افغانستان و پاکستان و منطقه !!!!!
کاکا مونجانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است