این شخص را قبل از اینکه سفیر شود بشناسید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۳۷    ۱۳۹۴/۵/۲۸ کد خبر: 101094 منبع: پرینت

خبرهای سر چوک حاکی از ان است که شخصی بنام عتیق جان عاطفمل بصفت سفیر در یکی از کشور های خارجی تعیین می گردد.
جناب عاطفمل از بازماندگان رژیم کمونیستی، مجاهدین، طالبان، کرزی و حکومت وحدت ملی می باشد بمعنی اینکه وی با هر رژیمی که در آن منافع اش تامنین شود نزدیکی داشته و از ان سود می برد.

بعد از امدن حکومت حامد کرزی ایشان روابط نزدیک را باجناب شان بر قرار نموده به وظایفی چون ریاست تشریفات ریاست جمهوری، معاونیت ریاست تشریفات وزارت خارجه، جنرالقونسل افغانستان در لاس انجلس، معاون مدیریت پنجم سیاسی، مدیر مدیریت پارلمانی، جنرالقونسل افغانستان در دبی و اخیرا به صفت معین اداری وزارت خارجه ایفای وظیفه نمودند که این همه بیانگر روابط نزدیک ایشان با حامد کرزی بوده و بس.

البته بار اول بصفت سکرتر دو در وقت زمام داری شاد روان رهبر فقید داکتر نجیب الله که عاطفمل از رازداران نزدیک حزب به شمار می رفت، در یکی از کشور های اروپایی خدمت نمود.

بعد از امدن حکومت جدید وی خود را به اشرف غنی نزدیک ساخته که گویا مخالف مجاهدین است و باشنده اصلی لوگر و در قوم پشتون.
در مقابل کوشش تامین روابط با داکتر عبدلله را گویا که ایشان از دوستان نزدیک وی در وقت زمامداری وی در وزارت خارجه بوده و خدمات شایانی را به داکتر عبدالله و اطرافیانش انجام داده است.

وقنیکه با دوستان داکتر صاحب اشرف غنی یکجا باشد به طرفداران تیم رقیب تاخت و تاز کرده و وقتیکه با طرف رقیب یکجاباشد بر عکس.
مراجعینی را که نخواهند کار ایشان را انجام دهند صد بهانه را ارایه می کند و بقول وطنی زن طلاقی سوگند می خورد که گویا هیچ صلاحیت ندارد اما معین اداری است.

دست آوردهای وی در خلال مدت زمان زمامداری:
دزدی در جنرالقونسلی افغانستان در لاس انجلس که دوسیه اش تا حالا در مدیریت محاسبه و تفتیش وزارت خارجه موجود می باشد.
سوء استفاده از عراده جات نمایندگی، مصارف ربعوار نمایندگی که اسناد ان در قنسلی افغانستان در لاس انجلس و دبی موجود می باشد.
یک در بند حویلی در منطقه شیر پور.
یک باب اپارتمان در شهرک امارات که گویا برای معلولین ساخته شده است.
تعیین سه نفر از اقارب خویش در جنرالقونسلی افغانستان در دبی بنام های صفی، ستانکزی و....
دستکاری در تاریخ تولد وقتیکه در لاس انجلس کار می کرد تا به تقاعد سوق داده نشود.

حدود 70 نفر از کارمندان وزارت را در حاضری موقت نگهداشته و به ایشان هیچ نوع رسیدگی نکرد مخصوصا قبل از تشکیل حکومت وحدت ملی و تغییرات جدید در وزارت خارجه.

تعیین سکرتر خویش را که بار اول است به خارج مقرر می شود به حیث سکرتر اول در نمایندگی افغانستان در اسپانیا، اما کارمندان دیگر که بار اول به خارج مقرر می شوند باید به صفت سکرتر سه، امتحان تافل و تاییدی کمیته مقرری ها را سپری کنند.

جایگاه سیاسی و قومی:
محترم بالای هیچ نوع حایکاه سیاسی و قومی در افغانستان نداشته فقط با نرمی و چاپلوسی بزرگان را همیش اغفال نموده و به نفع خویش سود می برد.

دانش و تحصیلات:
لیسانس (فکر می کنم از کشور دوست جماهر اتحاد شوروی سابق اخذ نموده است)
معلم انگلیسی برای اولاد تجار افغانی در ازبکستان.
به زبانهای روسی، انگلیسی، فارسی و پشتو بلدیت دارد.

با کمال صداقت موضوعات نگاشته شده بالا را نوشتم تا مسوولین در جریان باشند و از جلالتمآبان خواهش می کنم در این زمینه تحقیقات خویش را انجام دهند تا تصمیم درست اتخاذ نمایند.
البته نورمی را که به کارمندان وزارت خارجه تعیین کرده اند تا بعد از سپری کردن سه سال در مرکز بعدش به خارج مقرر گردند، تعیینی عاطفمل در صورتیکه عملی گردد مخالف نورم متذکره می باشد و یکسال و اندی می شود که وی در کابل کار می کند و ده ها تن از کارمندان ارشد و روسای شعبه های سیاسی که بیش از سه سال می شود در مرکز مصروف خدمت می باشند منتظر مقرری هستند.

راستگو/ محمد جان

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این موضوع کاملا دقیق است که آقای عاطفمل مبلغ بیشتر از یک لک دالر را از جنرال قونسلی لاس انجلس دزدی کرده و دوسه اش تا حال در مدیریت محاسبه موجود است و هم دقیق است که سکرتر خویش را بحیث سکرتر اول مقرر کرده برای دیگران امتحان و غیره برای پشتون ها کلمه پشتون کافی است

>>>   سلام به دوستان محترم. ولی هرکسیکه است یک ادم با تجربه فعال است

>>>   این شخص اګر اینقدر کمالات داشته باشد نباید سفیر شود بلکه باید وزیر خارجه شود چراکه وزیرخارجه ما بسیار بی کفایت ادم است
کارمند برحال وزارت خارجه

>>>   این آزادی مطبوعات به چه کار میشود که ده ها مراتبه از فساد در وزارت خارجه می نویسند اما هیچ گوش شنوای وجود ندارد وروز به روز این وزارت بدتر میشود عاطفمل طوریکه از تخلصش پیداست انسان عاطفی است اگر بن لادن هم بیاید درکنار او با عطوفت کارمیکند با هیچکس مخالفتی ندارد بشرط اینکه دیگران برای او عاطفه داشته باشندولقمه ئی برای او بدهند این از خصوصیت انسان هائیست که از خود شخصیت ندارند وبدنبال هرکس گوسفند وار روان میشوند فقط علف ضرورت دارند دیگر چیزی نمیخواهند وکاری بکار کس ندارند تا زمانیکه علف رسید از خود است !
ر

>>>   با عرض سلام!
برادر نميدانم در افغانستان كي خوب خواهد بود جز مردها، من چندين بار جناب عتيق الله عاطفمل را ديدم در دبي امارات، ايشان يك مدير خوب و دپلومات عالي هستند. ايشان يك مبتكر و يك افغان دلسوز بدون كدام تبعيض لساني و مذهبي ميباشند. قابل ذكر هست وظيفه فعلي ايشان دها مرتبه بهتر از يك سفارت هست، جناب محمد جان هر انسان داراي يك اخلاق ميباشد و خوشبخت ترين كسي هست كه داراي اخلاق نرم و لطيف باشد.
با احترام م ق

>>>   ادم موفقی است!

>>>   برادر عزیز نویسنده م ق،
آقای عاطفمل اکنون معین اداری وزارت خارجه است که مقام شا ن از سفارت بالاتر است . اگر می خواستی اورا معرفی کنی قبل از اینکه ایشان معین اداری وزارت می شدند معرفی می کردی فکر کنم در خواب هستی.
جوار از وزارت خارجه

>>>   حتمن جناب شان اجنت صد جانبه است که در هر دور زمانه به چنین موفقیت های نایل می شوند تا مربی نداشته باشی نمی توانی همچو مرحبای فویل نوش جان کنی .

>>>   نظر به گفته برادر كه عاطف مل از بازماندگان رژيم مرحوم نجيب الله است ، پس حتما يك شخص وطن پرست است. اگر بپذيريم كه پنجاه فيصد به نفع خود كار ميكند كه اين هم در حد يك اتهام است، پنجاه فيصد ديگر به نفع دولت كار ميكند. نه مانند مقامات موجود است كه صد فيصد به نفع خود كار ميكند.

>>>   عاطفمل یک شخص رشوه خور و پول دوست است من را اخطار داده که در صورت نپرداختن پول کراف دالر مرا از ریاست آرشیف میکشد
محمد سالم وحدت رییس آرشیف

>>>   عتیق الله عاطفمل را از زمانی تقررش در مدیریت چارم ریاست اداره اول خاد میشناسم . وی تحصیلات خویش را در اتحاد شوروی به پایان رسانیده است و بعد از فراغت از انجا مستقیما در اداره اول خاد تقرر حاصل نمود. موضوف ادم بسیار با ادب و خوش معاشرت بوده اما احتمالا ادم ابن الوقت بوده باشد برای اینکه بعد از سقوط رژیم داکتر نجیب الله توانست با دولت مجاهدین کنار امده به کار خویش در خارج از کشور ادامه دهد و بدینترتیب با استعداد که در عرصه کنار امدن داشت با جکومت کرزی کنار بیاید و کنون هم یکی از مقربین اشرف غنی احوزی میباشد غ من باور دارم اگر فردا جکمتیار هم بقدرت برسد ایشان در پست های عالی دولتی کار خواهند کرد
سپیدار

>>>   من اقای عاطف مل را میشناسم وی از پوهنتون کابل فارغ و دیپلومات مسلکی است، کاش ۲۰ فیصد کارمندان مثل او میبود.
ویس

>>>   محمد جان نويسنده محترم
من كإنسان خاصي با اقاي عاطفمل ندارم ، ايشان را از سابق منحيث مامور وزارت خارجه مي شناسم ، با خواندن مضمون جناب شما وجدان من أرام نگرفت خواستم در مورد دو موضوع را خدمت جناب شما و خوانندگان محترم بنويسم ، اميدوارم مورد توجه شما قرار بگريد و ازرده نشويد ؛ اولا بايد خدمت عرض نمايم كه اقاي عاطفمل در ست است آدم خيلي محافظه كار و مسوليت پذير است ، اما در قسمت حيف و ميل داراي دولت من باور ندارم زيرا ايشان اين جرت را ندارند ، در مورد. اينكه در دوره هاي مختلف با رژيم هاي مختلف ساخت بازهم براي شما عرض مي نمايم كه ايشان آدم محافظه كاريست كه فقط جان خود را و جان فأميل خود را نگاه نموده توقع بيشتر از ايشان نداشته باشيد ، آدم خيلي با ادب ديپلومات و با تربيه ايست كه لياقت و مهارت كاري بهتر نسبت به بسياري از كسان را دارا اند ، ايشان در تمام دوران مانند بعض از كسان فراري نشوند به كشور ديگري پناهنده نگرديدند تا امروز مثل ديگران ...مي إمداد و توسط خارجي ها وزير وَيَا معين مي شدند ، اين كار ايشان قابل قدر است .دوم براد عزيز. شما افتخار داريد كه يك مامور خيلي لايق و ورزيده وزارت خارجه ايد. ولي من مي شرمم از نوشته شما...
فايق

>>>   اكر نفر ريس اجرائيه ميبود كسى بوش را نمى كفت

>>>   ... من با این شخص هیچگونه پیوند ندارم منحیث کارمند وزارت خارجه او را میشناسم گاهی کار شخصی من را هم انجام نداده ولی شخص پاک نفس است در ضمن خیلی محافظه کار. یقنینا که محافظه کاری این شخص را نباید به بدی او قلمداد کرد. دزد نیست

>>>   .... هر وزارت مشکلات خود را مردانه وار حل می کند و انتقاد خود را صریح به مراجع مسئول می سپارد؛ اما وزارات خارجه همیش از زیر چادری حرف می زند. شرم باد بر شما که آبروی دپلومات را بردید و آن وزارت نمونه افغانستان را به غیبت خانه و میدان رقابت منفی تبدیل کردید. تنها در وزارات اطلاعات و فرهنگ ما در رادیو تلویزون ملی بیش از 2000 کارمند داریم دو چند وزارت شما ؛ اما هیچ شکایتی نیست. همه بی تربیت هستید . بدون استثنا.
فیض الله محتاج رئیس موسسه بیهقی

>>>   هر چه است شخص لایقی است

>>>   آفرین جناب محمدجان بااین متن درست وکامل که نویشته ایی من هم میدانم این چیزهاراکه تونویشته کرده ایی واقعاًکه اویک انسان چاپلوس است.
ع

>>>   ... آقای عاطفمل یک شخص پاک و وطن پرست است و تا امروز به هر جای که مامخوریت خویش را انجام داده است بسیار موفقانه به پایان رسانیده است و یک نمونه مثال کارکرد های وی معینیت مالی و اداری وزارت حارجه کشور است که اصلا هیچ شکایت از ایشان کس نکرده و وظیفه شان ره به وجه احسن اش به پایان رسانیده است

>>>   از نامه خواننده گان برمیاید که ادمی خوب است وبس!!!! حزب دیموکراتیک ووطن دزدان رانه بلکه انسانان راتربیه کردند!!!
شیخ الگپ

>>>   بــــه (( فیض الله محتاج رئیس موسسه بیهقی......
آنها کمبودی ونواقص شانرا طرح میکنند اما شما حتی از نواقص خود خبرندارید یا پنهان میکنید: از رادیو افغانستان یا تلویزیون خبرهای پخش میشود که دو روز پیش همه رسانه های داخلی وخارجی آنرا نشرکرده اند وقتی ستیشن هارا در رادیو های اف ام بپالی ضعیف ترین رادیو رادیوی ملی وکابل هست نطاقان مخصوصا خانم ها وقتی اخبار رادر تلویزیون ملی قرائت میکنند اصافه از ده بار کلمات را غلط تلفظ میکنند یا غلط می خوانند وهیچ متوجه هم نمیشوند بیهقی شما صرف یک غرفه دارد اگر کسی بخواهد در کارته سه یا دارالامان یا خیرخانه یا کارته نو اخبار یا کتاب شمارا خریداری کند باید حتما به همان یک کتابخانه شما بیاید ودوبرابر قیمت کتاب یا اخبار پول کرایه بدهد همه تلویزیون ها رادیو ها 24 ساعته است اما رادیو تلویزیون ملی آنگونه نیست مخصوصا اخبار که نطاقان شما قرائت میکنند یک بار گوش کنید که چی تلفظ میکنند وکلمات را چگونه غلط می خوانند
(( ر ))

>>>   آدم باتجربه معلوم میشود. باز در این وطن کی بدون واسطه و چاپلوسی بدرت رسیده که دومش این باشد؟

>>>   ... باوجود عضويت اسبق اقاي عاطفمل درحزب پرچم يا ماموريت در رياست امنيت ملي ( خاد ) ايشان بدون شك يك شخصيت ديبلومات برجسته وزارت خارجه ويك خدمتگذلر مخلص به مهين وكشور خود مي باشد كه در طول دوران هاي سياسي ورويدادها ي كشور با مشكلات متعددي كه وجود داشت به كار توانست ماموريت ديبلوماتيك خود را مخلصانه ادامه دهد و همانند اكثريت سفراي أفغانستاني وديبلوماتان... به كشورهاي غربي فرار نكرد خانم وفرزندان خودرا به كشورهاي غربي جاگزين نساخت .ولي ايشان با صبر ووطندوستي به ماموريت ملي خود ادامه داد. با يك نظر خودگذر در مي يابيم كه اكثريت زمامدارن سياسي در ارگانهاي دولتي چه در حكومت اسبق يا كنوني ، تعدادي زيادي از مشاورين ارشد، وزراء كابينه، اعضاي شوراي ملي در كشور ،مأمورين ارشد در وزارت خانه ها ، واز انجمله در وزارت خارجه سفراي محترم ، وديبلومات هاي أفغانستاني يا شخص جناب شان ويا خانم وفرزندانشان تابعيت يكي از كشورهاي خارجي غربي را باخود دارند بلكه تعداد از ايشان خانم هاي شان تبعه أصلي خارجي هستند واگر خودشان مؤقتا بخاطر منصب وچوكي رياست ويا وزارات در افغانستان يا سفارت دريكي از سفارتخانه ها اشغال وظيفه مي كنند اما خانم وفرزندان شان در (غرب ) زندگي مي كنند وتابعيت انكشور ها خارجي را دارند وبمجرد ختم وظيفه جلالتمابان به دار وديار اصلي شان در غرب نزد أهل وعيال خود بر مي گرداند، هرگاه يك نگاه سريع به لست سفراي كنوني افغانستان نمايد وبرسي كنيد خواهيم يافت كه اكثريت شان تابعيت دومي كشوري را باخود دارند! وخانم وفرزندان شان فعلا در كدام كشور بسر ميبرند وتابعيت انكشور را دارند؟ نود وپنج درصد جناب سفراي برحال وأسبق أفغانستاني يا خانم فرزندان شان تبعيه كشور دومي هستند. نقطه ديگري كه هموطن ما خواستند در مقاله خود اقاي عاطفمل را به داشتن ان تحقير ومتهم ونا أهل بودن به سفير شدن تاكيد كند واز خطر ناك بودن موضوع شهداء بدهند همانا عضويت اقاي عاطفمل در حزب پرچم ، يا همكاري شان در دوران حكومت هاي كمونستي ، يا تحصيلات ايشان در اتحاد شوروي اسبق ،يا ماموريت شان در رياست امنيت ملي ( خاد ) مي باشد . مگر أيا يگانه شخصيتي كه داري همچو صفات باشد ودر حكومت فعلي يا قبلي بصفت وزير ورئيس ومشاور وسفير وديبلومات كار كرده باشد يا فعلا كند همانا اقاي عاطفمل است؟؟ دوست عزيز! همه اعضاي ارشد ورهبريت حزب خلق وپرچم اناننكه تاهنوز زنده هستند ويا دركشورهاي غربي پناهنده نشدند فعلا بصفت رهبران سياسي مطرح دراين كشور افغانستان ما وشما إيفاي وظيفه مي نمايند پس چرا فقط اقاي عاطفمل را به داشتن اين صفات مي خواهيد از چوكي سفارت دور بزنيد ،؟؟ چرا سر وصداي مبارك تان براي معرفي أشخاص وشخصيتي هاي ديگري از ... كه در بدنه دولت افغانستان ريشه دواندند ...بامحبت
أنصاف طلب

>>>   فعلً جناب هاتفمل معین است دروزارت خارجه مقام بلند دارد ضرورت نیست سفیر شود ...
بریالی "تشکانی "

>>>   کسانیکه افغانستان را دوست داشته باشد رژیم برایش مطرح نیست .

>>>   عاطفمل ازارادت مندان کارمل است

>>>   أنصاف طلب جان!
رأست مي گوي جاگزين اقاي عاطفمل جناب اقاي انديشه معين صاحب اداري جديد در وزارت خارجه كه يك جوان بي تجربه است تعين گرديد كه يگانه كمالي كه جناب شان دارند امكان دارد كه همانا داشتن خانم تبعه خارجي از كشور دوست بزرگ كنوني افغانستان هندوستان باشد!! ، يا اينكه شايد تعيني جناب شان بنابر بر اهداف سياسيي زمامدارن سياسي حاكم در كشور وانتقام گيري از مداخلات وتجاوزات پاكستان در أمور داخلي كشور ما!! يا اينكه بمنظور مراعات حفظ توازن سياسي بين دوستي كشور افغانستان با كشورهاي همسايه هند وپاكستان يا دوستي شخصي شان با جناب صلاح الدين خان رباني وزير خارجه وعضويت شان در حزب جمعيت اسلامي دراين منصب تقرر يافته باشند !! خدا خودش مي داند علت اصلي را اقاي انصافي شخصا علت وسبب وأسباب ومسببات اين تقرري را نيافتم اگر شما به ان را كشف كرديد برايما اعلان كنيد.
مامور اداري وزارت

>>>   در وزارت خارجه این فجایع بی سابقه نیست سکرتر معین به حیث سکرتر اول و مانند ان چندین تن دیگر هم مقرر شده اند و بنام امنیت هم همه بست های وزارت از اشخاص بی کاره و اشخاص مفسد جابجا ساختند مانند معاونین که زیر سایه اشخاص با سلاحیت تقرر یافته بودند همه شان به حوزه اروپا مقرر شدند اما یک مامور عادی حتا در لست مقرری هم دیده نمی شود .... این کار در این شرایط ناگوار مانند دولت نابکار زی ها شاهد هز اران فاجعه دیگر را به همراه دارد .... حق به حقدار هیچگای داده نمی شود دست فاجعه کاران کوتاه باد ....
منابع

>>>   دوستان نهایت ارجمند،
اجازه دهید در مورد جناب عاطفمل صاحب کمی روشنی انداخته و دی ایمانی و وجدانی خود را ادا نمایم. در سال ۱۹۸۰ زمانی که من در صنف چهارم رشته انگلیسی دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه کابل مصروف تحصیل بودم، موصوف به صفت استاد زبان و ادبیات انگلیسی ایفای وظیفه مینمودند که این واقعیت معلم بودن وی را در مکاتب و نداشتن تحصیلات عالی را نفی میکند و در رشته زبان و ادبیات انگلیسی کسی از روسیه دیپلوم نمیگیرد و ثانیاً تا آنجاییکه که من میدانم یک تعداد از استادان انگلیسی فاکولته زبان و ادبیات طور حق الزحمه هفته چند روز به دیپلومات های وزارت خارجه زبان انگلیسی را تدریس مینمودند که احتمالاً آقای عاطفمل شامل همان تعداد بوده باشد. آن عده دوستانی که موصوف را به تملق و چاپلوسی متهم می سازند رویه و برخورد انعطاف پذیرانه وی میباشد که یک دیپلومات باید از چنین اوصافی برخوردار باشد. حرف آخر اینکه با شناختی که من از ایشان دارم وی نمی تواند آغشته به فساد باشد. موصوف نه تعصب قومی دارد و نه لسانی و با من که یک تاجک هستم همیشه برخورد برادرانه و صمیمانه داشته است. به نظر من وجود همچو اشخاص در ادارات دولتی و به خصوص در وزارت خارجه کار نهایت خوب و پسندیده است.

>>>   با درود سلام،
من کارمند برحال وزارت خارجه هستم موضوعات ذکر شده در مورد عاطفمل کاملاً درست است

>>>   این معین صاحبان خودشان کجا از تافل و ایلتس خبر دارند که بالای مامورین بی واسطه فشار وارد ساخته که باید بلدیت عام و تان در یکی از زبان های اکثریت جهان داشته باشند اگر معین سیاسی یک نامه به انگلیس نوشته من ترک وظیفه میکنم اما جالب این جا است که چرا مقام های دولت و جناب وزیر خارجه از یک ملت و یک حزب بر سر اقتدار دفاع میکند پاسخ به این فریاد مامورین بی واسطه نمیدهد ....ای وای از ماست که بر ماست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است